Auteur Topic: Weer wat golf fotos. NK Open Dames  (gelezen 2174 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
Re: Weer wat golf fotos. NK Open Dames
« Reactie #7 Gepost op: 29 augustus 2007, 17:09:54 »
Citaat
Hoe laag vloog die helikopter?
dat je hem zo groot krijgt.
-/-
Maar toch grappig om te zien dat al die beroemdheden voor je willen poseren in een mooie stand.
petje af, dat je ze zover hebt gekregen

haha
nee ff iets serieuzer, de belichting is goed. Over compositie. Kan ik mij  voorledig aansluiten bij de rest.
alleen het idee, croppen.

persoonlijk ben ik nog steeds voorstander van, een goede foto maken, en anders weggooien.
al dat gekl**t op de computer.
dat is vals spelen

Niks is gecropt, alleen de Heli en Bernhard Langer.

Die Heli vloog een meter of 400 a 500 hoog denk ik. Op 300MM (450-35mm) is ie goed te zien.

Die close-ups (2e serie) vin ik zelf wel redelijk. Vooral de golfers vinden die wel aardig denk ik. Die herkennen de 'grootheden'. En die donkere jongen (17 jaar) moet je in de gaten houden. Ze noemen 'm al de nieuwe Tiger Woods. En die kent iedereen hier. Hij sloeg 30 meter verder dan die andere gasten. Ze keken ook allemaal op enig moment in zijn tas. Grappig om te zien.


« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2007, 17:10:59 door marcedwin »
Ik ben nog steeds op zoek ...

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Weer wat golf fotos. NK Open Dames
« Reactie #7 Gepost op: 29 augustus 2007, 17:09:54 »

Thomas

  • Gast
Re: Weer wat golf fotos. NK Open Dames
« Reactie #6 Gepost op: 29 augustus 2007, 16:35:21 »
Hoe laag vloog die helikopter?
dat je hem zo groot krijgt.

voor de rest.
golven. tja. dat trekt mij allerminst.
sport is leuk om te fotograferen...maar dan golf. Nee.
Niet aan mij besteed:P

Maar toch grappig om te zien dat al die beroemdheden voor je willen poseren in een mooie stand.
petje af, dat je ze zover hebt gekregen

haha
nee ff iets serieuzer, de belichting is goed. Over compositie. Kan ik mij  voorledig aansluiten bij de rest.
alleen het idee, croppen.

persoonlijk ben ik nog steeds voorstander van, een goede foto maken, en anders weggooien.
al dat gekl**t op de computer.
dat is vals spelen

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Weer wat golf fotos. NK Open Dames
« Reactie #5 Gepost op: 22 augustus 2007, 14:22:01 »
Hi Marcedwin,
voor zover je er wat mee kan hier ook mijn commentaar.
Van de eerste serie spreken foto 2, 7 & 9 mij het meeste aan. Bij die foto's krijg ik meer gevoel voor de mens en zijn sport (emotie). Om bij foto 2 het balletje op de goede plaats in de foto krijgen daar zal je heel veel geluk voor nodig hebben of een paar photoshop trucs.  ;) Het gaat waarschijnlijk om hondersten van een seconde. Foto 7 kan beter kwa compositie of iets meer close-up, maar daar zie ik de emotie (Gaat ie niet in de bunker?? of zo). Foto 9 is voor mij het samenspel tussen speler en caddy (neem ik aan) (hoe kan ik het beste deze hole spelen?)
Kortom: voor mij zijn de andere foto's golf foto's (muv heli en profi) en deze drie zijn GOLF sport. :)  
Bij de tweede serie ligt de nadruk nogal op de personen en mis ik een klein beetje de koppeling met de sport. Die laatste van Bernard Langer komt op mijn scherm een beetje onscherp over maar geeft weer wel de sport emotie weer, dus die is voor mij de beste.
Foto toont zo'n gevoel van: Yes, dass war super. Hetzelfde gevoel krijg je als je zo'n goed gelukte foto op je LCD schermpje ziet verschijnen  :D

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
Re: Weer wat golf fotos. NK Open Dames
« Reactie #4 Gepost op: 22 augustus 2007, 00:41:30 »
Dank, dank. Heb jullie opmerkingen bewaard en ga er eens op studeren. Ze zijn erg opbouwend. Daar ga ik verder mee komen.

Vandaag even naar de Dutch Open geweest en misschien al een paar suggesties gebruikt. Maar vandaag voornamelijk closeups gemaakt en proberen de foto's scherp(er) te krijgen. Is nu wel gelukt. Misschien ook omdat ik nu de AF heb gebruikt ondanks de herrie. Maaar als je zorgt dat ie al op scherp staat maakt ie maar kleine geluidjes.

Klikken voor iets groter formaat.






Onze, ooit, nationale trots. Maarten Lafeber. 1 Overwinning op de tour.


Karakterman, Robert Jan Derksen. 2 overwinningen.



Michael Cambell. Tweevoudig Masters Winnaar.



De nieuwe Tiger Woods? Upcomming man in America. 17 Jaar !!! Slaat 30 meter verder dan de anderen.



Mazzel. Ik ging voor de mannen, maar ze staat er erg leuk op. Spontaan.


Bernard Langer maakt de winnende putt.
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2007, 01:17:29 door marcedwin »
Ik ben nog steeds op zoek ...

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Weer wat golf fotos. NK Open Dames
« Reactie #3 Gepost op: 21 augustus 2007, 06:06:29 »
Oke , zal me best doen met positief critisch commentaar. Het is wellicht makkelijker als je de volgende keer de foto's even nummert... Ik ga met name in op de compositie. Wat licht betreft zijn dit soort shots erg moeilijk. Ik zou proberen iha de kleuren wat op te peppen. Door het zonlicht is het wat flets...

Foto 1:
Mooi shot. Aan de rechterkant veel loze, niet interessante ruimte. Ik zou zeggen: onder de open plek en bijna tegen de elleboog croppen.

Foto 2:
Mooie dof. Jammer van de benen. Als je probeert hier de bal een beetje in de linker benedenhoek te pakken, krijg je iets meer dynamiek. Maar, mooie foto (gezichtsuitdrukking

Foto 3
Stof is wel leuk om te zien, maar halve mensen, onduidelijke gezichten en een halve boom, tja..

Foto 4
Heb met twee velletjes A4 voor de monitor zitten uitproberen  ;D Ik zou linker en rechter persoon weghalen. Wel veel ruimte naar rechts laten!

Foto 5
Links van het karretje croppen en iets van de onderkant af.

Foto 6
Mooi dat opstuivende zand, maar helaas zie je haar gezicht niet... Zou je aan de andere kant kunnen/mogen komen en dan vanuit heel laag een shot nemen?

Foto 7
Mooi shot! Ik zit achter een niet gecalibreerde laptop en kan de kleuren niet echt beoordelen, maar wellicht wat oppeppen (saturatie, contrast). Onderwerp staat wel erg centraal, wellicht wat loze ruimte rechts weghalen...

Foto 8
Leuk! past ook goed in de registratie!

Foto 9
Een van de beste! Golfster voluit en scherp in het gezicht. Jammer dat die meneer niet even opzij ging :-)

Foto 10
Prachtig! Normaal zeg ik weggooien (mensen op hun rug zijn zelden interessant), maar dit past er precies in. Goed gezien!

Phoe.....

Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

lreyns

  • Gast
Re: Weer wat golf fotos. NK Open Dames
« Reactie #2 Gepost op: 20 augustus 2007, 20:18:30 »
Het is moeilijk om op alle foto's te reageren, daarom maak ik wat algemene opmerkingen over dingen die me opvallen bij het bekijken van jouw foto's. :)
En.... alle opmerkingen zijn opbouwend bedoeld.

1. Probeer het onderwerp nooit midden in de foto te plaatsen. Altijd ruimte geven naar de plaats waar de bal naar toe gaat.
Neem foto 1, als je hier rechts meer dan de helft van de foto afhaalt en links wat meer ruitmte geft zal je zien dat het beeld veel meer gaat leven.  Bij foto 2 is dit precies hetzelfde. Haal wat weg aan de linkerkant en geef wat meer ruimte rechts en je zult versteld staan van het resultaat. Dit geldt dus ook voor boven en beneden...
Een foto, direct bij opname al perfect te maken wat compositie betreft lukt zelden, later het beeld "uitsnijden" is veel eenvoudiger.

2. Bewegingsonscherpte bij het onderwerp wat in actie is geeft een extra dimensie... heel moeilijk maar het proberen waard.
3. Probeer het onderwerp er ook eens meer "uit te lichten" gebruik voor de afwisseling eens een telelens en probeer de scherptediepte zo gering mogelijk te houden.

Ben benieuwd naar de resultaten..... ;)

Groeten, Lucien



Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
Weer wat golf fotos. NK Open Dames
« Reactie #1 Gepost op: 19 augustus 2007, 00:30:43 »
Heb mezelf weer een opdrachtje gegeven. De Dames hielden hun NK op mijn baan. Dus maar even gekeken hoe zij dat doen. Blijft toch lastig die golf fotografie. Kwam daar een profi tegen met een lenzen. Niet te filmen zo groot.

Commentaar weer welkom. (klikken voor iets groter formaat). De hele serie kan je hier zien.


Onze lokale pro, Annemieke de Goederen


Deze vond ik wel aardig gelukt.












De Politie kwam ook nog even langs



Er kwam ook nog een profi langs. Wat een lenzen. Vraag me af wat die grote nou voor lens is.




« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2007, 00:36:07 door marcedwin »
Ik ben nog steeds op zoek ...