Auteur Topic: Help! Schimmel in mijn 50mm  (gelezen 1395 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Help! Schimmel in mijn 50mm
« Reactie #7 Gepost op: 12 april 2018, 09:06:27 »
Jaap,

Krijg jij mijn pms binnen? Ik zie namelijk niks in de map verzonden. Dus betwijfel of ze wel aangekomen zijn.
Groet
Ja hoor, ik heb ze ontvangen. Zie bovenstaand bericht om verzonden berichten wel te zien.
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Help! Schimmel in mijn 50mm
« Reactie #7 Gepost op: 12 april 2018, 09:06:27 »

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Help! Schimmel in mijn 50mm
« Reactie #6 Gepost op: 12 april 2018, 01:24:34 »
Ik zie namelijk niks in de map verzonden. Dus betwijfel of ze wel aangekomen zijn.
Laatst is dit besproken op het forum: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=41607.msg364866#new

groeten, Arno

Offline Wailer

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Man
Re: Help! Schimmel in mijn 50mm
« Reactie #5 Gepost op: 11 april 2018, 21:20:13 »
Jaap,

Krijg jij mijn pms binnen? Ik zie namelijk niks in de map verzonden. Dus betwijfel of ze wel aangekomen zijn.
Groet

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Help! Schimmel in mijn 50mm
« Reactie #4 Gepost op: 11 april 2018, 11:51:28 »
Ik zal vanavond even thuis een foto maken en toesturen. Dan kun je het zelf zien. Omgekeerd plaatsen met een omkeerring wordt juist wat lastig denk ik, omdat je dan juist de schroefdraad aan de voorkant moet gebruiken en daar zit dus net dat deukje. Lensdoppen zitten erbij.

Verder heb ik na de overstap nog de Tamron SP90 macrolens en de DA16-85 in de aanbieding. Bij interesse graag verder een PB.
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Wailer

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Man
Re: Help! Schimmel in mijn 50mm
« Reactie #3 Gepost op: 11 april 2018, 11:33:05 »
Ik weet dat de f2 geen uitzonderlijk lensje is, maar ik zie iedereen schrijven dat de 1.7 voor 2 tientjes wel aan te schaffen is, maar ik kan ze dus niet vinden voor dat geld.  Toen zag ik deze en dacht: reviews op pentaxforum zijn prima, dus give it a try... Maar ja... Nu schimmel.

Jouw 1.7 met deukje wel andersom op body te plaatsen? Of te veel.voor gedeukt? En lensdoppen zitten erbij? Zoja, dan ga ik graag in op je aanbod.

Heb je trouwens nog.meer waar je afstand van wil doen aangezien je overstapt?

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Help! Schimmel in mijn 50mm
« Reactie #2 Gepost op: 11 april 2018, 07:19:45 »
Een M50 F2 lens is helaas niet echt de meest geweldige lens die je kunt krijgen. de F1.7 is duidelijk beter/scherper en die tik je al op de kop voor een tientje of twee. Het is waarschijnlijk raadzamer je verlies te nemen en voor een ander exemplaar te gaan. Een goede F2 of zelfs een F1.7 is waarschijnlijk goedkoper dan dan iemand gaan betalen om een lens schoon te maken. Dan blijf je altijd nog het risico houden dat het niet helemaal weg is en later weer terug komt. Of dat je er bij het schoonmaken achter komt dan de coating zover is aangetast dat je het ook niet meer goed krijgt, dan is alle moeite en extra kosten voor niets. Schimmel in oude M-lenzen is doorgaans "jammer maar helaas". Aan het schoonmaken van een F2 lens zou ik dus niet beginnen als je voor weinig geld een betere lens kunt krijgen.

Ik heb overigens nog een M50 1.7 liggen, met een heel klein deukje in de schroefdraad, maar optisch en mechanisch verder in goede staat. Geen schimmel. Nu ik recent ben overgestapt gebruik ik 'm niet meer. Mag, vanwege dat deukje, weg voor een klein prijsje (ik zat aan 10 euro te denken). Foto wil ik je eventueel sturen. Maar zie dit als een vrijblijvend aanbod, ik wil je niets opdringen.
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Wailer

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Man
Help! Schimmel in mijn 50mm
« Reactie #1 Gepost op: 10 april 2018, 22:16:42 »
Heb ik eindelijk mijn Pentax SMC m 50mm f2 binnen.. Zit er schimmel in. Dat is het risico met marktplaats en op goed vertrouwen kopen natuurlijk. Had het nog nagevraagd maar lens zou in zeer goede staat zijn. Enfin, Aangezien ik m toch niet terug zal kunnen sturen en het ook zonde vind de kliko als laatste rustplaats te bieden wil ik graag verkopen..

Nee hoor, maar ben wel benieuwd of iemand mij kan helpen qua schoonmaken... Niet ik zelf want dan kan ie net zo goed de kliko in. Wil er uiteraard gewoon voor betalen. 
Ook als iemand een goed adresje weet hoor ik het graag...

Dank vast!