Auteur Topic: Groeten uit Borger - Harry Prins  (gelezen 879 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Groeten uit Borger - Harry Prins
« Reactie #4 Gepost op: 29 januari 2018, 12:50:28 »
Welkom op het forum Harry. Al heel wat jaartjes met Pentax camera's in de weer zo te lezen. Ik hoop dat je eens wat foto's plaatst, vliegtuigen en vogels spreken mij beide erg aan.

Groet,  Peter

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Groeten uit Borger - Harry Prins
« Reactie #4 Gepost op: 29 januari 2018, 12:50:28 »

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Groeten uit Borger - Harry Prins
« Reactie #3 Gepost op: 23 januari 2018, 16:11:59 »
Hoi Harry, welkom op het forum.

Ik heb Sigma lenzen waaronder de 150-500mm zoomlens en gebruik ze bij fotografie van militaire vliegtuigen in binnen en buitenland, alsook bij het fotograferen van vogels.
Ik ben nog op zoek naar een 1.4 teleconverter van Sigma maar die is jammergenoeg niet meer leverbaar voor Pentax....
Ook zou ik graag de sports versie van de 150-600mm zoom Sigma lens aanschaffen maar deze is helaas ook niet leverbaar voor Pentax....

De Sigma 150-600 contemporary is vergeleken met de sport versie qua optische prestaties niet veel minder, de sport is wel aanzienlijk zwaarder en duurder en slechts iets beter bij 600mm; beiden zijn echter helaas niet leverbaar voor Pentax, zie deze engelstalige video voor de prestaties met de contemporary 150-600mm:
https://www.youtube.com/watch?v=F6tCUFXiDws&t=2s

Zelf speel ik nog wel eens met de gedachte, om later (als er nog eens een geldschip langs komt) misschien een dergelijke lens te kopen + een APSc-body van Canon of Nikon. Tot nu toe, krijg ik echter ook vrij goede resultaten met de Sigma 120-400mm.

groeten, Arno

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Groeten uit Borger - Harry Prins
« Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2018, 13:26:24 »
Hallo Harry, welkom op het forum (ook al zat je hier al even  ;) )

Henk

choco1961

  • Gast
Groeten uit Borger - Harry Prins
« Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2018, 12:22:21 »
Hallo allen, ik was al een tijd lid van dit forum maar had me nog nooit voorgesteld.
Ik ben woonachtig in Borger, Drenthe en heb al heel lang met veel plezier gefotografeerd met Pentax.
Na mijn Fujica ST605N camera kocht ik een Pentax MX met winder occasion in 1981 en besloot daarmee Kodachrome K25/64 dia's te gaan maken en de Fujica te houden voor zwart/wit. Ik heb er jarenlang plezier mee beleefd tot rond 2004 ik mijn eerste digitale camera kocht, de K10D. Drie jaar geleden kocht ik een K-5IIS camera die met het ontbreken van anti-aliasing filter verrassend scherpe en dynamische foto's genereerde. Ik gebruik hem nog erg vaak en hij voldoet uitstekend.
De K10D is mijn reserve camera en leen ik af en toe uit aan mijn zoon.
Ik heb Sigma lenzen waaronder de 150-500mm zoomlens en gebruik ze bij fotografie van militaire vliegtuigen in binnen en buitenland, alsook bij het fotograferen van vogels.
Ik ben nog op zoek naar een 1.4 teleconverter van Sigma maar die is jammergenoeg niet meer leverbaar voor Pentax....
Ook zou ik graag de sports versie van de 150-600mm zoom Sigma lens aanschaffen maar deze is helaas ook niet leverbaar voor Pentax....