Auteur Topic: Anke  (gelezen 1244 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re: Anke
« Reactie #9 Gepost op: 14 januari 2018, 14:36:50 »
Fraai en ook indringend portret.

Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Anke
« Reactie #9 Gepost op: 14 januari 2018, 14:36:50 »

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re: Anke
« Reactie #8 Gepost op: 12 januari 2018, 01:02:06 »
Prachtig portret geworden :good:. Een erg mooie belichting heb je gebruikt moet ik zeggen, ik houd hier wel van. Ook de uitsnede vind ik top.

Groet,  Peter
ik ga helemaal mee met Peter
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Anke
« Reactie #7 Gepost op: 2 januari 2018, 13:01:52 »
Prachtig portret geworden :good:. Een erg mooie belichting heb je gebruikt moet ik zeggen, ik houd hier wel van. Ook de uitsnede vind ik top.

Groet,  Peter

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Anke
« Reactie #6 Gepost op: 30 december 2017, 16:32:48 »
Er zitten oneffenheden op het voorhoofd. Dat vind ik minder charmant. Die kun je wegclonen. De huid rechts (voor de kijker) lijkt wel glad getrokken, alsof je een plug-in als Portrait Professional hebt gebruikt. Die huid vind ik té. Er is een harde slagschaduw links (voor de kijker). Die trekt nogal de aandacht. Voor mij althans. Met een reflectiescherm had je die schaduw iets kunnen verminderen.

Applaus dat je het geprobeerd hebt.
Bedankt voor je feedback, over de oneffenheden valt te twisten, ik kan die er met kleine moeite uit shoppen. Het model heeft op de andere wang een litteken, ik had het er met haar over om dit op foto`s waar het zichtbaar was weg te werken, maar ze gaf aan, dat ze was zo als ze was met de nodige (schoonheidsfoutjes) en dat het bij haar hoorde. Was een blijvend litteken. Ze wilde dat er dus niet uit geshopt hebben, dat is dus de reden dat de oneffenheden zichtbaar zijn. Wat betreft het reflectie scherm, dat zou zeker een optie kunnen zijn, zij het niet dat dit tijdens een workshop is gemaakt, en het juist de bedoeling was om met deze belichting te werken, zonder extra hulpmiddelen. Dus je punten kloppen, als je een bepaalde foto wil maken, maar er zijn natuurlijk veel soorten belichtingen, zowel in de studio als daarbuiten, daarnaast zijn er ook heel veel verschillende poses die een model kan aannemen, oftewel portretfotografie is zo divers, en het ene valt bij de 1 in de smaak en het ander valt bij anderen in de smaak. Ik ga voor mezelf de paar witte puntjes nog weghalen, maar verder was ik eigenlijk heel tevreden over de foto. Het model was er overigens ook heel blij mee.

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Anke
« Reactie #5 Gepost op: 29 december 2017, 21:51:20 »
Er zitten oneffenheden op het voorhoofd. Dat vind ik minder charmant. Die kun je wegclonen. De huid rechts (voor de kijker) lijkt wel glad getrokken, alsof je een plug-in als Portrait Professional hebt gebruikt. Die huid vind ik té. Er is een harde slagschaduw links (voor de kijker). Die trekt nogal de aandacht. Voor mij althans. Met een reflectiescherm had je die schaduw iets kunnen verminderen.

Applaus dat je het geprobeerd hebt.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Anke
« Reactie #4 Gepost op: 29 december 2017, 15:18:48 »
Prima portretfoto met interessante belichting.

groeten, Arno

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Anke
« Reactie #3 Gepost op: 29 december 2017, 13:47:01 »
Portretfotografie is ook leuk.  8)

Spannende compositie hier.  :good:

De witte puntjes op de neus en de rechter bovenlip zou ik even aan tippen, verder helemaal fijn.  :)

Vriendelijke groet, René
Dank je, ik moet idd nog wennen aan de scherpte/detaillering en het goed bewerken.

Offline ReneM

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1049
  • An Apple a day keeps the Doctor away!
Re: Anke
« Reactie #2 Gepost op: 29 december 2017, 13:40:35 »
Portretfotografie is ook leuk.  8)

Spannende compositie hier.  :good:

De witte puntjes op de neus en de rechter bovenlip zou ik even aan tippen, verder helemaal fijn.  :)

Vriendelijke groet, René

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Anke
« Reactie #1 Gepost op: 29 december 2017, 12:36:08 »
Ik begin portret fotografie steeds leuker te vinden, deze keer in de studio bij Paul Croes in Genk bezig geweest.
Ik heb hierbij de K1 met Tamron 90 mm gebruikt. Hij is wel iets gecropt naderhand.

1
Anke by Henk, on Flickr