Auteur Topic: DA 60-250 weer defect  (gelezen 2017 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline maarten70

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 236
  • Geslacht: Man
Re: DA 60-250 weer defect
« Reactie #7 Gepost op: 3 december 2017, 12:31:22 »
De 60-250 soop gaat verder.
Hij nu op weg naar fotomaerz in hamburg duitsland.
We wachten maar weer geduldig af naar de uitslag en het resultaat.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: DA 60-250 weer defect
« Reactie #7 Gepost op: 3 december 2017, 12:31:22 »

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: DA 60-250 weer defect
« Reactie #6 Gepost op: 3 oktober 2017, 14:51:42 »
De 60-250 is de voorste lenzen groep een keer vervangen en een jaar later de sdm motor.
Nu haalde ik hem uit de kast en de lens wilde maar half scherp stellen paar keer aan de focus ring gedraaid en hij deed het even kraakte een keer en het was afgelopen ook manueel scherp stellen werkte niet meer.

Klinkt toch weer als een SDM probleem. Had mijn DA*300 ook, eerst gewoon goed werken, vervolgens wat krakende geluiden maken, vervolgens werkt ook manueel niet meer. De mijne is (onder garantie) in Duitsland gerepareerd en dat ging gelukkig erg vlot. Hij werkt weer als een speer. Ik heb de lens tweedehands gekocht, toen werkte hij gewoon goed, maar het lijkt of de focus nu nog beter klinkt dan toen ik 'm kreeg. Mogelijk was hij was toen toch al niet helemaal lekker en werkt hij nu echt zoals het hoort.
Overigens hebben andere merken ook dergelijke problemen, een kennis van mij heeft een Canon 400 5.6, een razendsnelle lens, maar ook die is al een paar keer defect retour gegaan met focusproblemen. Het snel verplaatsen van lenselementen vergt best wel wat van de techniek qua duurzaamheid.
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re: DA 60-250 weer defect
« Reactie #5 Gepost op: 2 oktober 2017, 22:04:18 »
Niks spannends ik fotografeer er mee.
Mijn macro lens bleek slechte montage na reparatie. de afdichting belemmerde de vrije loop van de diafragma bladen, dit heeft een lokale fotograaf voor mij verholpen.
De 60-250 is de voorste lenzen groep een keer vervangen en een jaar later de sdm motor.
Nu haalde ik hem uit de kast en de lens wilde maar half scherp stellen paar keer aan de focus ring gedraaid en hij deed het even kraakte een keer en het was afgelopen ook manueel scherp stellen werkte niet meer.
Ik heb gewoon pech met drie lenzen het overige materiaal werkt naar behoren.
Ps ik wil echt niet naar een ander merk. Buiten de pech ben ik heel blij met mijn spullen.

Groet maarten

Mocht je een nieuwe DA60-250 zoeken (ik zou eerst kijken of reparatie een optie is), ik heb er nog een die in de verkoop gaat.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline maarten70

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 236
  • Geslacht: Man
Re: DA 60-250 weer defect
« Reactie #4 Gepost op: 1 oktober 2017, 10:28:34 »
Wat doe jij met jouw lenzen?
Maw: wat mankeert er aan?

Niks spannends ik fotografeer er mee.
Mijn macro lens bleek slechte montage na reparatie. de afdichting belemmerde de vrije loop van de diafragma bladen, dit heeft een lokale fotograaf voor mij verholpen.
De 60-250 is de voorste lenzen groep een keer vervangen en een jaar later de sdm motor.
Nu haalde ik hem uit de kast en de lens wilde maar half scherp stellen paar keer aan de focus ring gedraaid en hij deed het even kraakte een keer en het was afgelopen ook manueel scherp stellen werkte niet meer.
Ik heb gewoon pech met drie lenzen het overige materiaal werkt naar behoren.
Ps ik wil echt niet naar een ander merk. Buiten de pech ben ik heel blij met mijn spullen.

Groet maarten

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: DA 60-250 weer defect
« Reactie #3 Gepost op: 1 oktober 2017, 09:00:47 »
Nadat de 60-250 2 keer naar frankrijk is geweest voor reparatie is deze weer defect
.
De 60-250 is nu naar een lokale fotograaf die ook al met goed gevolg mijn macro lens heeft gerepareerd nadat deze ook al 2 keer naar frankrijk is geweest.

Groet Maarten
Wat doe jij met jouw lenzen?
Maw: wat mankeert er aan?

Offline Yahrr

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 258
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is geen foto
Re: DA 60-250 weer defect
« Reactie #2 Gepost op: 29 september 2017, 21:02:26 »
Wat is er dan precies defect?
K20D K3II| 16-50 50-135 Sigma 10-20mm Kiron 105 macro M50-1,4| 360FGZ | Manfrotto BeFree en 055PRO | Crumpler Quick Escape Sling

Offline maarten70

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 236
  • Geslacht: Man
DA 60-250 weer defect
« Reactie #1 Gepost op: 29 september 2017, 13:08:20 »
Nadat de 60-250 2 keer naar frankrijk is geweest voor reparatie is deze weer defect.
Na overleg met de lokale foto zaak gaat ze kijken of ze in het vervolg reparaties via duitsland kan laten gaan.
Ze neemt eerst contact op met de nederlandse reparatie service ivm de problemen die ik al met mijn lenzen heb gehad.
De 60-250 is nu naar een lokale fotograaf die ook al met goed gevolg mijn macro lens heeft gerepareerd nadat deze ook al 2 keer naar frankrijk is geweest.

Groet Maarten