Auteur Topic: Hoe post ik de maan  (gelezen 1377 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Hoe post ik de maan
« Reactie #7 Gepost op: 24 februari 2016, 20:47:31 »
Hoe de maan gepost wordt is nu wel duidelijk........
[OT]en zo post je de zon: http://www.huffingtonpost.com/entry/nasa-time-lapse-sun_us_56c77e38e4b0928f5a6bd98f?ir=green&utm_hp_ref=green [/OT]  ;C

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Hoe post ik de maan
« Reactie #7 Gepost op: 24 februari 2016, 20:47:31 »

Offline VanMar

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 596
  • Geslacht: Man
Re: Hoe post ik de maan
« Reactie #6 Gepost op: 24 februari 2016, 20:26:06 »
Mss eens bij NASA informeren :D
Mvg,
VanMar

Het leerproces van een nieuwe camera begint met eerst en vooral de handleiding 20x te lezen en te bestuderen is mij verteld.En het klopt nog ook.

K5 | K3 |
https://www.flickr.com/photos/vanmar

Offline Cor

  • Newbie
  • Berichten: 15
Re: Hoe post ik de maan
« Reactie #5 Gepost op: 24 februari 2016, 17:42:46 »
Helder ik ga een Flickr account nemen

Bedankt voor de uitleg

Met vriendelijke groet

Cor

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Hoe post ik de maan
« Reactie #4 Gepost op: 24 februari 2016, 17:24:37 »
Beter nog is de kant en klare BBCode over te nemen. De directe links willen nog wel eens wijzigen (daarom worden ze ook afgeraden door Flickr) en dan is je foto niet meer zichtbaar op het forum na verloop van tijd.
Bij de BBCode kom je als volgt: In je Flickr scherm heb je rechtsonder vier symbolen. Als je met je muis erboven zweeft zie je wat ze betekenen. Het derde symbool moet je hebben, het pijltje naar rechts. Als je met je muis erboven zweeft krijg je de tekst: "Share photo". Klik daarop. Dan krijg je in beeld: "Share 1 photo to:". Kies uit de vier opties de meest rechtse: "BBCode". Kies uit de groottes "Large 1024x683". De tekst erboven is geselecteerd ([url etc.]). Rechtsklik daarop en selecteer "kopiëren". Ga na naar het tabblad van het pentaxforum.nl, ga naar je invoerscherm en klik op rechtermuisknop en selecteer "plakken". En klaar is Kees. Ik hoop dat deze begeleiding je wat verder helpt.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

newmikey2

  • Gast
Re: Hoe post ik de maan
« Reactie #3 Gepost op: 24 februari 2016, 16:57:34 »
Neem een account op Flickr en exporteer direct van LR naar Flickr en plaats de link van Flickr tussen de [img] en [/img ] en je ziet een plaatje!
Beter nog is de kant en klare BBCode over te nemen. De directe links willen nog wel eens wijzigen (daarom worden ze ook afgeraden door Flickr) en dan is je foto niet meer zichtbaar op het forum na verloop van tijd.

Offline bernhardn

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • RICOH insider!
    • B-N-N - Photography
Re: Hoe post ik de maan
« Reactie #2 Gepost op: 24 februari 2016, 15:21:00 »
Neem een account op Flickr en exporteer direct van LR naar Flickr en plaats de link van Flickr tussen de [img] en [/img ] en je ziet een plaatje!

Offline Cor

  • Newbie
  • Berichten: 15
Hoe post ik de maan
« Reactie #1 Gepost op: 24 februari 2016, 15:12:50 »
Goedemiddag,

Ik zit met een posting problem
Gisteravond heb ik een scherpe foto van de maan kunnen maken
erg veel detail zichtbaar dus ik had deze graag willen plaatsen,
echter als ik de foto van Lightroom naar Photobucket plaats en cvervolgens crop dan
ziet het eruit of ik een foto heb gemaakt van een bal in een zak cement :-[
weg scherpte en kraters.
Wat is het beste alternatief want dit is zonde van de foto
of zou ik hem naar iemand mogen sturen die dit wel voor elkaar krijgt ( kan ik nog een paar weken oefenen)
Ik lees graag de oplossing

Groeten Cor