Auteur Topic: Lichtspel  (gelezen 1618 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Lichtspel
« Reactie #9 Gepost op: 4 april 2016, 17:14:40 »
bij nr 2 is het inderdaad goed gelukt. ook het verloop van onscherpte op de auto is erg prettig.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Lichtspel
« Reactie #9 Gepost op: 4 april 2016, 17:14:40 »

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Lichtspel
« Reactie #8 Gepost op: 21 februari 2016, 11:47:40 »
Bedankt voor de uitleg Micha. Deze complimenterende lijnen en vlakverdelingen bij foto's auto's zijn voor mij denk ik nog een stapje te hoog gegrepen. Ik houd het dus puur bij wat voor een gevoel de foto's bij mij gaven.

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re: Lichtspel
« Reactie #7 Gepost op: 20 februari 2016, 17:59:42 »
Micha je had hem mss beter vuil gelaten :D
Een pola filter had hier zijn nut wel bewezen.
Persoonlijk vind ik bij alle drie foto's de bovenkant veel te ruim, minder is beter vooral omdat de auto het object is.
Goed standpunten ingenomen om de lijnen te benadrukken.Prima lijnenspel.
Bedankt :). Deze foto's zijn ook met een polarisatiefilter gemaakt, en hij heeft inderdaad zijn nut bewezen.

Eviz was mij net voor: bij de eerste stoort ook mij het kasteel, de andere twee vind ik gewoon goede auto foto's. Keep on shooting!
Bedankt Harry!

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Lichtspel
« Reactie #6 Gepost op: 20 februari 2016, 12:36:44 »
Eviz was mij net voor: bij de eerste stoort ook mij het kasteel, de andere twee vind ik gewoon goede auto foto's. Keep on shooting!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline VanMar

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 596
  • Geslacht: Man
Re: Lichtspel
« Reactie #5 Gepost op: 20 februari 2016, 12:00:28 »
Micha je had hem mss beter vuil gelaten :D
Een pola filter had hier zijn nut wel bewezen.
Persoonlijk vind ik bij alle drie foto's de bovenkant veel te ruim, minder is beter vooral omdat de auto het object is.
Goed standpunten ingenomen om de lijnen te benadrukken.Prima lijnenspel.
Mvg,
VanMar

Het leerproces van een nieuwe camera begint met eerst en vooral de handleiding 20x te lezen en te bestuderen is mij verteld.En het klopt nog ook.

K5 | K3 |
https://www.flickr.com/photos/vanmar

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re: Lichtspel
« Reactie #4 Gepost op: 20 februari 2016, 00:16:51 »
Mooie serie! Al vind ik bij één dat de achtergrond (kasteelmuur) de foto de foto afbreuk doet.....snijd de foto op een niet zo prettige manier door.
Twee en drie vind ik daarentegen krachtige foto's! Vooral nummer twee......mooie compositie en kleur.
Reflectie in/op de auto is mss nog wel een puntje van aandacht, maar echt storen vind ik het hier niet.
Bedankt Erik. Je hebt gelijk wat betreft de eerst foto, de achtergrond net een tikkie onscherper had hem goed gedaan. Reflectie is inderdaad een klein puntje, maar wat doe je eraan in dit geval. Zo ben ik ook bij de derde niet helemaal tevreden over de reflectie in het zijraam, maar als je niets anders hebt dan een camera en een lens moet je werken met wat je hebt.

Hoi Micha,

Misschien een domme vraag, maar wat zijn complimenterende lijnen?
Foto 2 vind ik trouwens de sterkste foto van de 3. De inkadering tussen een onscherpe boom in de voorgrond en een onscherpe boom/berg/muur in de achtergrond doet het wat mij betreft erg goed.
Jij ook bedankt Peter. Voor mij zijn de sterke lijn van deze auto vooral de krachtige schouderlijn die vanuit de achterdeur omhoog loopt. Daarnaast de lijn over de zijkant van de auto en de 'ooglijnen' die vanuit de koplampen omhoog komen. Door de reflectie van de lucht kreeg je in dit geval een (voor mijn gevoel) mooie vlakverdeling.

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Lichtspel
« Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2016, 23:05:31 »
Hoi Micha,

Misschien een domme vraag, maar wat zijn complimenterende lijnen?
Foto 2 vind ik trouwens de sterkste foto van de 3. De inkadering tussen een onscherpe boom in de voorgrond en een onscherpe boom/berg/muur in de achtergrond doet het wat mij betreft erg goed.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Lichtspel
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2016, 22:03:53 »
Mooie serie! Al vind ik bij één dat de achtergrond (kasteelmuur) de foto de foto afbreuk doet.....snijd de foto op een niet zo prettige manier door.
Twee en drie vind ik daarentegen krachtige foto's! Vooral nummer twee......mooie compositie en kleur.
Reflectie in/op de auto is mss nog wel een puntje van aandacht, maar echt storen vind ik het hier niet.

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Lichtspel
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2016, 20:03:47 »
Voor het eerst een auto eens op een veld gezet en hem zo gepositioneerd dat de lijnen van de auto gecomplimenteerd worden. Ten minste, dat was het idee.

Poging geslaagd of niet?

1.

IMGP6993 (klein) by Micha, on Flickr

2.

IMGP6995 (klein) by Micha, on Flickr

3.

IMGP7001 (klein) by Micha, on Flickr

Opbouwend commentaar is altijd welkom!