Auteur Topic: 16-9-2011 : Optreden van Pink Project ter ere van 40 jaar Ahoy  (gelezen 1302 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:16-9-2011 : Optreden van Pink Project ter ere van 40 jaar Ahoy
« Reactie #13 Gepost op: 18 september 2011, 11:41:08 »
In ieder geval (en dat was de bedoeling) heb ik willen laten zien dat Pink Project een enorme act in huis heeft, Pink Floyd waardig!
Ik denk dat dit wel uit de foto's blijkt (????).
ABSOLUUT!

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:16-9-2011 : Optreden van Pink Project ter ere van 40 jaar Ahoy
« Reactie #13 Gepost op: 18 september 2011, 11:41:08 »

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10673
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:16-9-2011 : Optreden van Pink Project ter ere van 40 jaar Ahoy
« Reactie #12 Gepost op: 18 september 2011, 11:38:14 »
Volgens mij heb je alles gedaan wat in je mogelijkheden lag. De combinatie van licht, lens, ISO én een lange sluiterijd leveren dan platen op zoals in jouw 3 topics.

Eigenlijk jammer, maar je moet er bovenop kunnen staan om echte mooie foto's te maken. En dat kon dus niet.

Ik stond bij Uriah Heep zowat op het podium en ik was niet ontevreden. Nou was ik gisteren bij een coverband van The Doors (waarvan de zanger beter was dan ik Jim Morrison ooit heb horen doen, maar dat terzijde) en daar dacht ik het ook wel weer even te doen. NEE dus, absoluut niet gelukt. Ook weer op 3200 ISO, maar het licht was gewoon een stuk minder en dat merk je dus meteen.
Overigens was de drive er ook niet helemaal, maar net als jij denk ik was het toch een leuke avond. Maar het blijft moeilijk en je doet het niet zomaar eventjes..... weer wat geleerd.

Inderdaad Kees, zo zie ik het ook.
In ieder geval (en dat was de bedoeling) heb ik willen laten zien dat Pink Project een enorme act in huis heeft, Pink Floyd waardig!
Ik denk dat dit wel uit de foto's blijkt (????).

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:16-9-2011 : Optreden van Pink Project ter ere van 40 jaar Ahoy
« Reactie #11 Gepost op: 18 september 2011, 11:31:30 »
Volgens mij heb je alles gedaan wat in je mogelijkheden lag. De combinatie van licht, lens, ISO én een lange sluiterijd leveren dan platen op zoals in jouw 3 topics.

Eigenlijk jammer, maar je moet er bovenop kunnen staan om echte mooie foto's te maken. En dat kon dus niet.

Ik stond bij Uriah Heep zowat op het podium en ik was niet ontevreden. Nou was ik gisteren bij een coverband van The Doors (waarvan de zanger beter was dan ik Jim Morrison ooit heb horen doen, maar dat terzijde) en daar dacht ik het ook wel weer even te doen. NEE dus, absoluut niet gelukt. Ook weer op 3200 ISO, maar het licht was gewoon een stuk minder en dat merk je dus meteen.
Overigens was de drive er ook niet helemaal, maar net als jij denk ik was het toch een leuke avond. Maar het blijft moeilijk en je doet het niet zomaar eventjes..... weer wat geleerd.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10673
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:16-9-2011 : Optreden van Pink Project ter ere van 40 jaar Ahoy
« Reactie #10 Gepost op: 18 september 2011, 10:26:58 »
Ik zie deze serie nu pas en had al op de volgende gereageerd.

Deze zijn in ieder geval stukken beter! Maar ook vooral gewoon een leuke herinnering denk ik.

Mee eens Jordy, zo zie ik het ook.
De foto's (en muziek) zijn met name ook geplaatst om te laten zien dat we in Nederland een Pink Floyd coverband hebben die in staat is een enorme show neer te zetten.

Concert fotografie heeft naar ik nu heb ervaren alleen maar zin als je mobiel kunt zijn en dus standpunten kunt kiezen voor het podium en beschikt over een redelijk lichtsterke lens als je op telestanden moet werken (om nog beetje snelle sluitertijden te kunnen halen).

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:16-9-2011 : Optreden van Pink Project ter ere van 40 jaar Ahoy
« Reactie #9 Gepost op: 17 september 2011, 23:31:58 »
Ik zie deze serie nu pas en had al op de volgende gereageerd.

Deze zijn in ieder geval stukken beter! Maar ook vooral gewoon een leuke herinnering denk ik.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10673
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:16-9-2011 : Optreden van Pink Project ter ere van 40 jaar Ahoy
« Reactie #8 Gepost op: 17 september 2011, 22:43:26 »
De serie was eigenlijk met name (ook) bedoeld om een zicht te krijgen op het podium en de lichtshow er omheen.
Dat was behoorlijk spectaculair. Dat krijg je niet in beeld met slechts een detailplaatje van een artiest of bepaald item.
Die heb ik wel een paar, zal eens kijken of ze scherp genoeg zijn en wellicht dat ik er dan nog een derde topic aan waag  ;).

Offline Bernie

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1051
  • Geslacht: Man
  • Westerlee (Gn)
Re:16-9-2011 : Optreden van Pink Project ter ere van 40 jaar Ahoy
« Reactie #7 Gepost op: 17 september 2011, 22:36:35 »
Shine on you crazy diamond...........

Tja, van zo'n afstand nog niet eens zo gek denk ik. En voor jezelf natuurlijk altijd een leuke herinnering

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:16-9-2011 : Optreden van Pink Project ter ere van 40 jaar Ahoy
« Reactie #6 Gepost op: 17 september 2011, 22:24:59 »
Ah, sorry...ik was weer te snel. Compleet overheen gelezen...  :schaam:

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10673
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:16-9-2011 : Optreden van Pink Project ter ere van 40 jaar Ahoy
« Reactie #5 Gepost op: 17 september 2011, 22:21:29 »
Kon je met een DSLR+teletoeter binnen in Ahoy, Edzo?  ???

Zoals gezegd, na een lange mailwisseling tussen Ahoy en Pink Project zelf begin deze week akkoord gekregen van Ruud Verwijk van Pink Project (de gitarist).
De rugzak werd overigens niet gecontroleerd en in de zaal zelf was ook geen controle verder. Had achteraf beter nog mijn 100 mm 2.8 mee kunnen nemen voor wellicht iets scherpere foto's.
Als je op de ring zit, kom je niet echt veel verder naar voren en dan valt het lopen met zo'n teletoeter natuurlijk weer wel op......

Enige verbetering had naar mijn idee gezeten in gebruik van de 100mm 2.8. Wellicht stuk scherper en grotere diafragma mogelijkheid voor snellere sluitertijd.
Echter had ik dan weer minder zoom-mogelijkheid gehad. Met 70 mm kreeg ik het hele podium weer niet in beeld. En om in het donker steeds lenzen te gaan verwisselen......

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:16-9-2011 : Optreden van Pink Project ter ere van 40 jaar Ahoy
« Reactie #4 Gepost op: 17 september 2011, 22:12:39 »
Kon je met een DSLR+teletoeter binnen in Ahoy, Edzo?  ???

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

RonHendriks

  • Gast
Re:16-9-2011 : Optreden van Pink Project ter ere van 40 jaar Ahoy
« Reactie #3 Gepost op: 17 september 2011, 22:10:02 »
Altijd leuke herrinneringen denk ik.

patrick91

  • Gast
Re:16-9-2011 : Optreden van Pink Project ter ere van 40 jaar Ahoy
« Reactie #2 Gepost op: 17 september 2011, 22:00:16 »
Heb ook in het vervolg topic even gekeken. je hebt gedaan wat je kon maar op die afstand met die lens is het wat mij betreft niet meer geworden dan een reeks kiekjes. Je kon er verder niets aan doen door je plaats. Jammer dat ze je niet een plek voor het podium hebben aangeboden de 1e 3 nummers.. in elk geval heb je wel een leuke show gezien :)


Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10673
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
16-9-2011 : Optreden van Pink Project ter ere van 40 jaar Ahoy
« Reactie #1 Gepost op: 17 september 2011, 18:31:09 »
Gisteravond naar een optreden geweest van Pink Project , een Nederlandse cover-band van Pink Floyd: Ga naar > website Pink Project

Het was een spetterende en wervelende show, helemaal in de stijl van Pink Floyd, dus veel geluidseffecten, rook, inflatables (het bekende varken uit Animals en de leraar uit Another Brick in the Wall) en laser lights.
Voor een Nederlandse band een erg bijzondere prestatie om zo iets neer te zetten. Gezien het optreden van vorig jaar in Delft, met een uitvoering van 30 jaar The Wall, was het wederom een stapje verder.

Met foto's is de sfeer wellicht niet helemaal over te brengen, maar ik heb een paar YouTube filmpjes er bij gezet. Wellicht dat met muziek op de achtergrond de sfeer wat meer overkomt  ;)

Ik had toestemming van Ruud Verwijk van Pink Project om in Ahoy met een spiegelreflex te mogen fotograferen (waarvoor mijn dank).
De zitplaats die we hadden was helaas niet helemaal optimaal. Relatief ver van het podium en tussen ons en het podium stond een kraan met daaraan een mobiele camera die regelmatig door het beeld heen schoof.
Toch ben ik zelf van mening dat de foto's die ik heb gemaakt met de middelen die ik ter beschikking had (de Pentax K-x en de Sigma 70-300 die ik van JA@@P heb overgenomen) niet eens zo slecht zijn.
De Sgima 70-300 heeft relatief veel licht nodig ben ik tot de conclusie gekomen, zeker op 300 mm.

Graag commentaar als jullie nog ergens mogelijkheden tot verbetering zien. De foto's zijn wat bewerkt om er de ruis uit te krijgen. Verder weinig aan gedaan.

De muziek voor op de achtergrond:
Comfortably Numb van The Wall
Run Like Hell van The Wall
One Of These Days van Meddle (even wachten, begint zachtjes)


En de foto's:


1.



2.



3.



4.



5.



Zie vervolg met meer foto's in een ander topic: >>> Vervolg .


« Laatst bewerkt op: 17 september 2011, 19:16:50 door Edzo »