Auteur Topic: Op de IJssel.  (gelezen 1859 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Op de IJssel.
« Reactie #22 Gepost op: 17 juli 2016, 18:57:53 »
Sowieso hebben (foto)fora het lastig de laatste jaren....facebook, flickr, instagram, twitter, snapchat etc....kennelijk wordt er daar liever gepost terwijl dat toch vluchtige media zijn...op een forum is het makkelijk om nog terug te keren naar een foto en ook om commentaar te schrijven en eventueel te discusseren...
We gaan het zien hoe lang dit forum het volhoudt.....in elk geval niet lang als iedereen alleen maar kijkt naar het aantal commentaar dat hij/zij krijgt op zijn/haar foto's...een forum blijft alleen levendig als elk lid (of in elk geval de meeste leden) meer commentaar etc leveren dan foto's plaatsen...

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Op de IJssel.
« Reactie #22 Gepost op: 17 juli 2016, 18:57:53 »

Offline zwitser

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 764
  • Geslacht: Man
Re: Op de IJssel.
« Reactie #21 Gepost op: 17 juli 2016, 14:11:31 »
Al met al mooie foto's waarbij mijn voorkeur uitgaat naar nr? die met de manoeuvrerende boot.
Gr Ron
2X Sony A7RIII

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Op de IJssel.
« Reactie #20 Gepost op: 17 juli 2016, 13:33:49 »
En vergeet niet dat er in bepaalde perioden op veel fora minder berichtenverkeer is omdat een deel van de leden op vakantie is. Ik heb het gevoel dat een redelijk aantal trouwe schrijvers hier binnen het forum momenteel ergens op vakanties foto's aan het nemen zijn. Dat beloofd wat voor na de zomer :).

Groet,  Peter

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Op de IJssel.
« Reactie #19 Gepost op: 16 juli 2016, 23:50:26 »
Netjes gezegd Arno.

Netjes dat Stout en Risseeuw de reden aangeven dat ze (misschien) geen foto's meer (willen) plaatsen. Maar als ze zonder verder commentaar stopten met foto's plaatsen dan was me dat waarschijnlijk niet eens zo opgevallen. Stout maakt inderdaad mooie vogelportretten. Risseeuw dito voor wat betreft hoofdzakelijk hertenportretten.

Risseeuw geeft in zijn bijdrage aan dat het geringe aantal commentaren voor hem reden is om eventueel te stoppen met actieve deelname aan het forum. Voor Stout was dat ook de reden om geen foto's meer te plaatsen.

Redenen die ik kan bedenken dat er weinig actieve deelname is (dit is vaker besproken op dit forum):

1. Pentax is een klein merk;
2. De markt voor fotografie is aan het veranderen. Er wordt - vooral door jongeren - meer met mobieltjes geschoten en minder met dslr's. Vandaar dat dit forum minder interessant is voor jongeren.
3. Er wordt de laatste jaren meer via facebook en twitter gecommuniceerd - opnieuw: vooral door jongeren - en minder via fora in vergelijking tot het moment dat dit forum werd opgezet. Alhoewel sites als tweakers en geenstijl het nog wel goed doen volgens mij.
4. Snelle meningsvorming is hip. Misschien heeft dit forum wel een te degelijk imago voor velen of zegt het velen überhaupt weinig - te weinig profiel. Dat vind ik prima. In de luwte is het prima vertoeven.

Ik hoop dat deze redenen er niet toe leiden dat alleen oud-gedienden actief blijven op het forum.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Op de IJssel.
« Reactie #18 Gepost op: 16 juli 2016, 22:37:55 »
Ik sluit me helemaal bij Arno aan.

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Op de IJssel.
« Reactie #17 Gepost op: 16 juli 2016, 13:24:23 »
Citaat van: Stout op Vandaag om 10:28:22

Kennelijk waren mijn foto's niet bijzonder genoeg, er werd immers op mijn foto's amper gereageerd.
Daarom had het voor mij geen zin meer om foto's te plaatsen en ben ik daarmee gestopt.

Het zou erg jammer zijn als u stop met het plaatsen van foto's op dit forum, vooral de foto's van vogels waren vaak van hoge klasse. Dat er niet zoveel gereageerd wordt, wil natuurlijk niet altijd zeggen dat de foto's niet gewaardeerd worden; kijk maar eens hoe vaak een onderwerp bekeken wordt.

Geplaatst door: risseeuw
« Gepost op: Vandaag om 10:45:20 »

Soms tegen beter weten in heb ik vaak de indruk, op dit forum is er natuurlijk nog maar een zeer beperkt aantal mensen dat reageert op onderwerpen/foto's maar dat is wel een "select" gezelschap een klein kringetje van oud gedienden.
Kijk het nog wel even aan maar animo om zo wie zo nog te plaatsen wordt wel rap minder en denk dan ook dat hier een "slapend" forumlid in de maak is die nog wel blijft lezen maar niet meer actief deel neemt. 

Het zou ook voor u erg jammer zijn als u geen foto's meer plaatst o dit forum. Waarschijnlijk speelt het mee dat in de zomer, de mensen met hun doen en gedachten met heel andere dingen bezig zijn.

Ik vertrouw erop, dat jullie, Bram en Ronald, ons nog vaker laten genieten van mooie natuurfoto's en andere onderwerpen.

Groeten, Arno.

risseeuw

  • Gast
Re: Op de IJssel.
« Reactie #16 Gepost op: 16 juli 2016, 10:45:20 »
Kennelijk waren mijn foto's niet bijzonder genoeg, er werd immers op mijn foto's amper gereageerd.
Daarom had het voor mij geen zin meer om foto's te plaatsen en ben ik daarmee gestopt.
Jammer, want zo nu en dan kon je van de commentaren nog iets leren en heb ik ik de tips ook regelmatig in de praktijk gebracht.
Maar ik ben natuurlijk niet gestopt met fotograferen, dat is en blijft mijn hobby en daar geniet ik bijna dagelijks van.

De consequentie is dat ik ook geen zin meer heb om te reageren op foto's van anderen, maar ik geniet wel van jouw grof wild foto's en de uitleg die je daarbij geeft!!
Ik hoop dat je daar mee doorgaat!
Geniet nog steeds met volle teugen van de vorm van fotografie in combinatie met mijn grote passie en wil daar mensen deelgenoot van maken.
Soms tegen beter weten in heb ik vaak de indruk, op dit forum is er natuurlijk nog maar een zeer beperkt aantal mensen dat reageert op onderwerpen/foto's maar dat is wel een "select" gezelschap een klein kringetje van oud gedienden.
Kijk het nog wel even aan maar animo om zo wie zo nog te plaatsen wordt wel rap minder en denk dan ook dat hier een "slapend" forumlid in de maak is die nog wel blijft lezen maar niet meer actief deel neemt. 

Groeten Ronald.   

 

Stout

  • Gast
Re: Op de IJssel.
« Reactie #15 Gepost op: 16 juli 2016, 10:28:22 »
Kennelijk waren mijn foto's niet bijzonder genoeg, er werd immers op mijn foto's amper gereageerd.
Daarom had het voor mij geen zin meer om foto's te plaatsen en ben ik daarmee gestopt.
Jammer, want zo nu en dan kon je van de commentaren nog iets leren en heb ik ik de tips ook regelmatig in de praktijk gebracht.
Maar ik ben natuurlijk niet gestopt met fotograferen, dat is en blijft mijn hobby en daar geniet ik bijna dagelijks van.

De consequentie is dat ik ook geen zin meer heb om te reageren op foto's van anderen, maar ik geniet wel van jouw grof wild foto's en de uitleg die je daarbij geeft!!
Ik hoop dat je daar mee doorgaat!


risseeuw

  • Gast
Re: Op de IJssel.
« Reactie #14 Gepost op: 13 juli 2016, 21:45:38 »
Ronald, helemaal eerlijk vind ik je reactie niet. Ik heb gereageerd. Maar kreeg geen antwoord van je, terwijl je wel reageerde op een ander zijn opmerking. Pas nadat ik er uitdrukkelijk om vroeg, reageerde je op mij.
Dan nog krijg ik een reactie van je: "Voor de rest modder ik maar wat aan en mag iedereen ervan vinden wat hij wil" Dergelijk weerwoord is natuurlijk niet erg bemoedigend.
Ik heb de moeite genomen om naar je foto te kijken, naar binnen te halen, ermee te stoeien, naar MIJN smaak verbeteren en pas na uitdrukkelijk vragen dergelijke reactie  . . . . . . . .  :o
Gr. Joop
Hoop dat ik op dit forum nog wel de ruimte krijg om op mijn tijd en mijn manier te reageren. en ja neem het fotograferen vooral niet te serieus en is voor mij vooral een middel om te registreren wat ik vooral in de natuur meemaak, in het bijzonder het observeren en herkennen (aanspreken) van grofwild in binnen en buitenland, mijn grote passie.
Via deze foto's en de bijgeleverde tekst maak ik mensen deelgenoot van mijn bescheiden kennis van en passie voor deze dieren.
Heb ook op geen enkele manier aangegeven of gevraagd of iemand foto's van mij naar binnen haalt, er mee gaat stoeien en naar zijn smaak te verbeteren en dan ook nog min of meer een reactie eist.

 

Offline moto

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
  • als je een schrijvfout vindt mag je hem hebben
Re: Op de IJssel.
« Reactie #13 Gepost op: 13 juli 2016, 21:23:58 »
Ronald, helemaal eerlijk vind ik je reactie niet. Ik heb gereageerd. Maar kreeg geen antwoord van je, terwijl je wel reageerde op een ander zijn opmerking. Pas nadat ik er uitdrukkelijk om vroeg, reageerde je op mij.
Dan nog krijg ik een reactie van je: "Voor de rest modder ik maar wat aan en mag iedereen ervan vinden wat hij wil" Dergelijk weerwoord is natuurlijk niet erg bemoedigend.
Ik heb de moeite genomen om naar je foto te kijken, naar binnen te halen, ermee te stoeien, naar MIJN smaak verbeteren en pas na uitdrukkelijk vragen dergelijke reactie  . . . . . . . .  :o
Gr. Joop

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Op de IJssel.
« Reactie #12 Gepost op: 13 juli 2016, 19:41:05 »
Het is aan een ieder om te vinden wat hij wil, foto 2 tijdens een zware onweersbui genomen met miezerregen dus redelijk de sfeer weten te vangen denk ik.
Voor de rest modder ik maar wat aan en mag iedereen ervan vinden wat hij wil [...]
Dat is zeker zo  :)
Ik zou toch wel een nieuwe versie willen zien van foto 2 die de groene en paarse artifacten in de lucht niet heeft.......  :angel:

[...]Al vraag ik mij soms af of het de moeite waard is van het plaatsen gezien het geringe aantal mensen dat op het forum actief is. [...]
Dat is inderdaad een punt van zorg....maar als iedereen er zo over denkt, is het snel gedaan met het forum.....
Dus vooral blijven plaatsen en reacties bij andere foto's plaatsen  ;)

risseeuw

  • Gast
Re: Op de IJssel.
« Reactie #11 Gepost op: 13 juli 2016, 17:42:24 »
Het is aan een ieder om te vinden wat hij wil, foto 2 tijdens een zware onweersbui genomen met miezerregen dus redelijk de sfeer weten te vangen denk ik.
Voor de rest modder ik maar wat aan en mag iedereen ervan vinden wat hij wil en plaats mijn foto's omdat ik het (nog) leuk vind op dit forum.
Al vraag ik mij soms af of het de moeite waard is van het plaatsen gezien het geringe aantal mensen dat op het forum actief is.

Groeten Ronald     

Offline moto

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
  • als je een schrijvfout vindt mag je hem hebben
Re: Op de IJssel.
« Reactie #10 Gepost op: 13 juli 2016, 16:35:08 »
en u vindt ze zelf niet aan de grauwe kant?
M.i. kan dat een stuk frisser en beter eruit zien

Gr. Joop

risseeuw

  • Gast
Re: Op de IJssel.
« Reactie #9 Gepost op: 12 juli 2016, 16:12:47 »
Bij foto 2 geprobeerd om de lucht "dramatischer" te maken, bij nader inzien niet geheel geslaagd.   

Offline moto

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
  • als je een schrijvfout vindt mag je hem hebben
Re: Op de IJssel.
« Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2016, 20:23:49 »
en wat vindt de topicstarter zelf van de opmerking inzake de kleur??
Zie dat hij wel reageert op iets anders  ???
Gr. Joop

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Op de IJssel.
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2016, 12:42:20 »
Ook voor mij is foto 1 de grootste topper van deze serie.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Op de IJssel.
« Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2016, 21:09:39 »
De eerste is de mooiste!
Kan wel meegaan in het commentaar op de kleuren, met name bij nummer twee in de lucht...

risseeuw

  • Gast
Re: Op de IJssel.
« Reactie #5 Gepost op: 10 juli 2016, 18:21:54 »
Eerste foto is mooi, met dat mooie aambeeld in de wolkenpartij.
Is er nog onweer uitgekomen  ?
kwam inderdaad een redelijke bui uit.

Offline poziloc

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 50
  • Geslacht: Man
Re: Op de IJssel.
« Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2016, 12:49:08 »
Eerste foto is mooi, met dat mooie aambeeld in de wolkenpartij.
Is er nog onweer uitgekomen  ?

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Op de IJssel.
« Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2016, 21:36:48 »
Op de eerste foto is goed te zien dat het binnenvaartschip de "Liesbeth" scherp aan het draaien is. De wolkenlucht wordt door de laagstaande zon mooi belicht.
De tweede foto spreekt mij minder aan, vooral door de vreemde, donkere wolkenrand. Wel ben ik het met Joop eens, dat je een prachtig uitzicht hebt.

Groeten, Arno.

Offline moto

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Man
  • als je een schrijvfout vindt mag je hem hebben
Re: Op de IJssel.
« Reactie #2 Gepost op: 9 juli 2016, 21:14:52 »
Mooi uitzicht heb je !
Vind de kleuren vreemd. Even in PS geopend en op automatische kleuren gedrukt. Zien ze er een stuk frisser uit.
Gr. Joop

risseeuw

  • Gast
Op de IJssel.
« Reactie #1 Gepost op: 8 juli 2016, 23:21:31 »
Al weer een tijdje geleden, dus hier weer wat platen vanuit de woonkamer.