Auteur Topic: Gebouw op terrein van Diergaarde Blijdorp  (gelezen 497 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Gebouw op terrein van Diergaarde Blijdorp
« Reactie #3 Gepost op: 19 december 2016, 20:15:34 »
Diergaarde Blijdorp heeft inderdaad mooie oude gebouwen op haar terrein staan, al is de tand der tijd er niet altijd onopgemerkt aan voorbij gegaan. [...]
Ik vind het juist wel wat hebben dat de dierentuin er een beetje oud uitziet. Nederland moet er vaak zo nieuw of zo gerenoveerd mogelijk uitzien. Waar ik op zich ook weer geen bezwaar tegen heb, maar de keerzijde is dat mensen altijd haast hebben, om maar zo bij de tijd mogelijk te blijven ... De mens veranderd niet alleen zijn omgeving met die vernieuwingsdrang, maar ook zichzelf. Maar als ik het mij goed herinner had diergaarde Blijdorp vroeger gemeentelijke subsidie en nu die weg is gevallen zitten ze wat krap bij kas.

Bedankt voor je reactie overigens Peter.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Gebouw op terrein van Diergaarde Blijdorp
« Reactie #3 Gepost op: 19 december 2016, 20:15:34 »

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3523
  • Geslacht: Man
Re: Gebouw op terrein van Diergaarde Blijdorp
« Reactie #2 Gepost op: 19 december 2016, 12:33:22 »
Diergaarde Blijdorp heeft inderdaad mooie oude gebouwen op haar terrein staan, al is de tand der tijd er niet altijd onopgemerkt aan voorbij gegaan. Jammer dat er in deze serie maar 1 van deze karakteristieke gebouwen op staat.

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Gebouw op terrein van Diergaarde Blijdorp
« Reactie #1 Gepost op: 18 december 2016, 18:44:51 »
Ik was vandaag weer op Diergaarde Blijdorp. Alweer? Dat klopt. Afgelopen woensdag heb ik er een jaarabonnement gekocht. Ik kan nu dus zo vaak gaan als ik wil.

Ik had mijn tilt/shift lens mee, om ook wat van de omgeving van de dieren in beeld te krijgen. Ook om algemene beelden van de dierentuin eens op de foto te zetten, dus niet noodzakelijkerwijs alleen maar foto's met dieren erop. Nadat ik de foto's genomen had, keek ik nog eens op de lens en zag ik dat ik de tilt al die tijd "aan" had gehad. Dus alle foto's waren gedeeltelijk onscherp geworden. Ik houd juist erg van foto's die van onder naar boven en van links naar rechts helemaal scherp zijn. Maar gedeeltelijk onscherpe foto's vind ik ook wel wat "mysterieus" hebben, dat vind ik ook wel weer mooi. Om een lang verhaal kort te maken: de foto's met dieren erop vond ik niet presentabel. De hier gepresenteerde nog wel. Wat vinden jullie ervan?

1.
ISO 800, 24 mm, f/5.0, 1/320 sec
Building at Diergaarde Blijdorp by 2011*Alwin, on Flickr

2.
Nog eentje. Hier is geen gebouw op te zien, maar het topic moest toch een titel hebben, nietwaar? Wel gemaakt op Diergaarde Blijdorp.
ISO 1600, 24 mm, f/3.5, 1/800 sec
Example of the use of a TS-lens by 2011*Alwin, on Flickr

3.
Bewerkt met Silver Efex Pro.
ISO 800, 24 mm, f/6.3, 1/1600e sec
Diergaarde Blijdorp (Rotterdam Zoo) by 2011*Alwin, on Flickr

met vriendelijke groet, Alwin.
« Laatst bewerkt op: 19 december 2016, 01:54:18 door Alwin »
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)