Auteur Topic: foto's verzenden met Exif  (gelezen 1514 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Claudio

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
  • Pentax, what else?
Re: foto's verzenden met Exif
« Reactie #6 Gepost op: 19 april 2017, 20:27:49 »
Ik gebruik ook een add-on in mijn Chrome, zie installatie aanwijzing van Mharda:
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=36045.0
K5 II, grip, 18-55 WR, Sigma 18-300 HSM, 55-300 ED, ..........ME

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: foto's verzenden met Exif
« Reactie #6 Gepost op: 19 april 2017, 20:27:49 »

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: foto's verzenden met Exif
« Reactie #5 Gepost op: 19 april 2017, 18:45:58 »
Misschien kun je mij een tip geven voor een goede Exif-reader voor Windows 10 en gebruiksaanwijzing; alvast bedankt,
Als je firefox gebruikt kun je de add-on Exifviewer installeren. Als je dan rechtsklikt op een foto kun je in het context-menu Exifviewer kiezen.

Een andere goeie optie is Photome (https://www.photome.de/).
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: foto's verzenden met Exif
« Reactie #4 Gepost op: 19 april 2017, 18:40:37 »

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

newmikey2

  • Gast
Re: foto's verzenden met Exif
« Reactie #3 Gepost op: 19 april 2017, 07:32:21 »
De RAW wordt verkleind en opgeslagen als Jpeg met Faststone (ook een tip), wordt geupload in Flickr, op de pijl geklikt, het adres gekopieerd en geplakt op de topic. Volgens mij doe ik alles goed, toch geen Exif.
Flickr geeft alleen de EXIF mee in de link voor de originele grootte. Klik dus vóór dat je het adres kopieert en plakt even op het keuzevakje onder die link en kies daar de laatste optie "original" - daarna pas de link kopieren.

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: foto's verzenden met Exif
« Reactie #2 Gepost op: 19 april 2017, 00:54:36 »
Het lukt mij niet een foto te posten met de Exif informaties.
Ik heb dan de instructies van Abakker gevolgd om via Flickr te proberen OOK NIET !  >:( >:( >:(
Hoi Claudio,

je bent aardig fanatiek bezig zo te lezen en omdat het niet lukt, kan je mij nu de schuld geven. Ik had voorbeelden gegeven voor het verzenden van foto's naar het forum omdat er slechts een beperkt aantal leden foto's inzenden, mogelijk vanwege de lastige procedure. Als de Exif gegevens wel of niet te zien zijn, kan ik tot nu toe niet zien. Op het andere forum is er wel een uitleg hoe je nu het beste vanuit Flickr je foto's kan versturen: https://www.pentaxian.nl/index.php/topic,33387.0.html  Als de Exif gegevens dan wel of niet meegaan weet ik zo niet.
Misschien kun je mij een tip geven voor een goede Exif-reader voor Windows 10 en gebruiksaanwijzing; alvast bedankt,

Groeten, Arno

Offline Claudio

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
  • Pentax, what else?
foto's verzenden met Exif
« Reactie #1 Gepost op: 19 april 2017, 00:19:21 »
Het lukt mij niet een foto te posten met de Exif informaties.
Ik stuurde foto's naar het forum met Tinypic en ze kwamen zonder Exif.
Er werd mij verteld dat het aan Tinypic lag.
Ik heb daarom geprobeerd met Photobucket met het zelfde resultaat.
Ik heb dan de instructies van Abakker gevolgd om via Flickr te proberen (http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=40681.0)
OOK NIET !  >:( >:( >:(

De RAW wordt verkleind en opgeslagen als Jpeg met Faststone (ook een tip), wordt geupload in Flickr, op de pijl geklikt, het adres gekopieerd en geplakt op de topic. Volgens mij doe ik alles goed, toch geen Exif.
Het moet toch mogelijk zijn omdat er andere leden wel foto's sturen met alles erop en eraan...
Wat doe ik verkeerd? :(   HELP !
K5 II, grip, 18-55 WR, Sigma 18-300 HSM, 55-300 ED, ..........ME