Auteur Topic: Het grote horlogetopic.  (gelezen 19636 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10672
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #26 Gepost op: 28 april 2011, 18:03:39 »
Aha, horloges. Dan kan hier de vraag kwijt, waar ik al lange tijd mee rondloop:
Waarom koopt iemand een horloge van honderden of zelfs duizenden euro's als een horloge van de markt van 15 euro ook goed loopt?

Jan.

Goeie vraag Jan  ;)
Waarom heeft iemand 15 horloges als je er maar één tegelijk draagt? Goeie vraag, ik heb er namelijk zoveel en draag er toch steeds maar één tegelijk.
Waarom koopt iemand een duur horloge? Tja, ik heb er ook één van > € 2.000 en ik vind hem gewoon mooi.

Zo kan ik nog meer vragen stellen:
Waarom heeft iemand 50 objectieven?
Waarom heeft iemand meerdere DSLR's?
Waarom rijdt iemand Ferrari of Aston Martin als een Nissan Micra ook vooruit komt?



Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #26 Gepost op: 28 april 2011, 18:03:39 »

Offline Lysvik

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1929
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #25 Gepost op: 28 april 2011, 17:59:47 »
Heb nu je jaartje de Invicta Pro Diver. Een robust horloge met een automatisch uurwerk dat ook vrij nauwkeurig loopt. Kost ergens rond de 180 euro, maar heb er zelf tijdens zo'n oneday aanbieding een mooie prijs (75 euro) voor betaald. Ben het met mijn voorgangers eens die vinden dat een horloge niet alleen functioneel hoeft te zijn maar ook wel wat karakter mag hebben.



Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #24 Gepost op: 28 april 2011, 17:17:41 »
NB: Ik heb dit topic naar "Xtra! Meetings en Specials" verplaatst, want dit is toch min of meer een fototopic. En die zijn aan De Stamtafel niet toegestaan, laat staan >5 foto's!  :o

Een leuk topic trouwens! :)

Gr. Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

RonHendriks

  • Gast
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #23 Gepost op: 27 april 2011, 22:38:09 »
Ik heb geen horloge. Ooit een keer een Swatch gekocht bij mijn auto, een Smart, maar beide zijn ter ziele gegaan.

X-Ray

  • Gast
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #22 Gepost op: 27 april 2011, 22:17:57 »
Ben ook van mening dat een horloge eigenlijk het enige juweel is wat een man kan dragen zonder dat het allerlei andere associaties oproept. I.t.t. kettingen, armbanden e.d.

Naast een Seiko welke ik al ruim 20 jaar heb, heb ik nog een Swatch Skin uit de James Bond collectie. Mijn versie is 'You only live twice'

Ik vind hem op twee redenen mooi omdat deze serie zo plat is en de cijfers in chineese karakters staan.

Deze is mijn chique horloge. Bulgari Dusseldorf. Is wat dikker maar dat komt omdat deze helemaal mechanisch is. Geen batterij dus, maar als je deze een paar dagen op je nachtkastje laat liggen staat die wel stil. Het is een gedistingeerd klokje. Niet echt opvallend. Er zijn ook niet zoveel mensen die het opvalt. Maar de kenners......



Leuke topic trouwens.

Raymond

asplx

  • Gast
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #21 Gepost op: 27 april 2011, 17:58:53 »
+1

en je kunt altijd gewoon effe vragen.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #20 Gepost op: 27 april 2011, 17:26:44 »
Nouja, vooruit dan maar. Dit is mijn klokje......



Een horloge draag ik al jaren niet meer, ik vind het gewoon niet prettig zo'n band om m'n pols. Klokken hangen overal, en voor noodgevallen heb ik altijd nog m'n gsm...

Carel  :)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

JohnnieS

  • Gast
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #19 Gepost op: 27 april 2011, 00:16:59 »
Er zijn wel weinig Horloge dragers zo te zien. :cooll:
Geen Tijd nodig ??
Kom op mannen , laat die klokjes effe zien maakt niet uit wat. :D :D
« Laatst bewerkt op: 27 april 2011, 12:00:02 door JohnnieS »

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #18 Gepost op: 26 april 2011, 08:20:08 »
Als ik vakantie heb draag ik ook nooit een horloge. Het hele jaar door wordt je geleefd door de tijd en dat wil ik dus even niet als ik vakantie heb. Geeft altijd een heerlijk gevoel, dus de reactie van Albert kan ik me prima voorstellen. Helaas moet ik nog 35 jaar voor ik hetzelfde kan doen. :D

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #17 Gepost op: 25 april 2011, 23:32:36 »
Bijna altijd een Lorus gehad, koste een paar (guldens)tientjes en lopen prima, ook de garantie was altijd goed geregeld.

Toen ik een paar jaar geleden besloten heb om te stoppen met werken en te emigreren heb ik dezelfde dag mijn horloge afgedaan en nooit meer gebruikt  ;D  Heerlijk gevoel.

Voor het fietsen gebruik ik nog wel een Sigma sport met hartslagband, dat is voor mij de enigste manier op niet de hele rit voluit te gaan  :)

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #16 Gepost op: 25 april 2011, 23:16:57 »
Ik heb er 2 en beide liggen momenteel in de kast. 1 moet een nieuw bandje de ander een nieuwe batterij.

1x sportief:



en 1x Casual cq netjes:
Een Camel Thropy adventure watch, ik weet zo ff niet meer welk type of uit welk jaar. Hij lijkt hierop: http://www.ct-watches.co.uk/greenbelt_rb_93.html alleen dan een iets gewijzigde wijzerplaat-layout.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Hans H

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1512
  • Geslacht: Man
    • www.flickr.com/photos/hheekelaar/sets/
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #15 Gepost op: 25 april 2011, 22:48:50 »
Oké hier is tie dan. Bijna 9 jaar geleden gekocht omdat ik hem mooi vond (en noch vind), een Zwitsers horloge in de categorie honderden (sorry).

Groet,
Hans

   
« Laatst bewerkt op: 1 maart 2016, 18:59:17 door Hans H »
K-70 | Sigma 17-70 | DA 35 F2.4 | D FA 100 F2.8 WR | Tamron 70-200 F2.8 | Pentax AF-360 FGZ II | Velbon Sherpa 803 | Velbon RUP-L40

JohnnieS

  • Gast
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #14 Gepost op: 25 april 2011, 22:42:46 »
Helemaal mee eens,dus laat ze maar komen.

Ik heb een bijna zelfde verhaal als Berend,ook een aandenken,welke ik nooit zal dragen.
Heeft een te emotionele gevoelswaarde om dit Horloge iedere keer maar weer te zien.
Daarom ligt hij voorgoed in de kast,en komt alleen even voorbij voor dit Topic.

JohnnieS :drinks:

« Laatst bewerkt op: 26 april 2011, 11:39:36 door JohnnieS »

Offline PeterK

  • Honorary Member
  • Super Pentaxian
  • *****
  • Berichten: 1772
  • Geslacht: Man
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #13 Gepost op: 25 april 2011, 22:15:16 »
Citaat
Waarom koopt iemand een horloge van honderden of zelfs duizenden euro's als een horloge van de markt van 15 euro ook goed loopt?

Iemand heeft eens gezegd: ' wat een juweel is voor de vrouw is een horloge voor de man'  ;)
Een horloge mag naast de verwachte functionaliteit, met name het weergeven van de tijd, ook nog een meerwaarde geven zoals design.
Ik geef ook geen duizenden Euro's aan een horloge, maar enkele 100den ben je snel kwijt als je iets duurzaams rond je pols wenst.
Met alle respect, maar voor 15 euro heb ik nog nooit een horloge gezien die elegantie en duurzaamheid uitstraalt.  :P

Kunnen we terug on topic? Ik wil graag horloges zien  ;)  ;)  ;)


Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

asplx

  • Gast
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #12 Gepost op: 25 april 2011, 21:25:07 »
Voor mij is het emotionele waarde, 8 april is de sterfdatum van mijn vader (ik was toen bijna 7 dat het gebeurde).
Omdat het een behoorlijke last voor mij was en er ook allerlei nare dingen uit voortkwamen heb ik het pas dit jaar los kunnen laten/begrijpen.
Afgelopen 8 april heb ik hiervoor open gestaan en heb ik ook voor mijn doen een duur horloge gekocht.
Ter herinnering dat die moeilijke 'tijd' passé is en dat ik het een plek heb kunnen geven.

Vaak zit er met dit soort dingen wel een verhaal achter als iemand iets duurs voor 'zichzelf' koopt.
Niet iedereen is James Bond  ;D

Gefeliciteerd met de stap, Berend.
Dat is geen sinecure.

Sterkte,
Ruurd

bbwijdieks

  • Gast
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #11 Gepost op: 25 april 2011, 21:07:50 »
Aha, horloges. Dan kan hier de vraag kwijt, waar ik al lange tijd mee rondloop:
Waarom koopt iemand een horloge van honderden of zelfs duizenden euro's als een horloge van de markt van 15 euro ook goed loopt?

Jan.

Voor mij is het emotionele waarde, 8 april is de sterfdatum van mijn vader (ik was toen bijna 7 dat het gebeurde).
Omdat het een behoorlijke last voor mij was en er ook allerlei nare dingen uit voortkwamen heb ik het pas dit jaar los kunnen laten/begrijpen.
Afgelopen 8 april heb ik hiervoor open gestaan en heb ik ook voor mijn doen een duur horloge gekocht.
Ter herinnering dat die moeilijke 'tijd' passé is en dat ik het een plek heb kunnen geven.

Vaak zit er met dit soort dingen wel een verhaal achter als iemand iets duurs voor 'zichzelf' koopt.
Niet iedereen is James Bond  ;D

asplx

  • Gast
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #10 Gepost op: 25 april 2011, 20:53:20 »
Citaat
Laatst heb ik aan iemand gevraagd waar het luikje zat. Reactie: "huh, welk luikje". "Waar om 12 uur het vogeltje uitkomt."  :D

:rofl2:

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #9 Gepost op: 25 april 2011, 20:43:03 »
Een horloge moet voor mij ook gewoon functioneel zijn, mag er best leuk uitzien, maar om er een vermogen voor uit te tellen (vaarvoor ik ook een paar mooie ltd lenzen had kunnen kopen) gaat me te ver. Ik heb een horloge van om en nabij de 100 euro. Merk: Prisma. Doet het prima, draagt fijn, nooit problemen mee en ziet er ook best chique uit. Gekregen als cadeau, dus wel met enige emotionele waarde. Verder heb ik een zakhorloga aan een ketting dat ik alleen bij speciale gelegenheden draag. En ik heb nog een echt gouden horloge, een erfstuk, werkt op kinetische energie, dus niet opwinden maar bewegen. Was voor die tijd erg vooruitstrevend. Dat draag ik vrijwel nooit, alleen als herinnering ligt het in de la waar ik het af en toe uithaal om te bekijken en een beetje op te poetsen.

Dus ik ben niet echt een horlogegek. Duizenden euro's aan een horloge besteed ik dus niet. Ook ben ik geen modemaniak die de laatste trends moet volgen. De huidige trend met van die enorme kasten om je pols lijkt me eenvoudigweg nog erg onprettig ook. Laatst heb ik aan iemand gevraagd waar het luikje zat. Reactie: "huh, welk luikje". "Waar om 12 uur het vogeltje uitkomt." :D

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

gnodde

  • Gast
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #8 Gepost op: 25 april 2011, 20:09:34 »
Dat is hetzelfde als je vraagt wat het verschil is tussen een fototoestel van de Hema (met alle respect) en een PENTAX :D :D

Waar het mij om gaat: ik heb zelf een horloge, waar ik (ik schat 5 jaar geleden) 15 euro voor betaald heb. En het loopt nog steeds, en het loopt goed, en is waterdicht (in ieder geval tot drie meter, dieper kom ik niet  ;) ). 2x een nieuw batterijtje, dat is alle "onderhoud" die eraan gepleegd is.
Mijn allereerste horloge (en dan praten we ongeveer over de middeleeuwen) was er een, die mijn moeder bij elkaar gespaard had bij Persil waspoeder. Ik heb er zeker 10 jaar mee gedaan. En geen verse batterijen, want het was nog een opwind-geval.

Jan.

Offline ew

  • Junior Member
  • Berichten: 26
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #7 Gepost op: 25 april 2011, 20:02:09 »
Tja, ik kreeg voor mijn eindexamen van mijn ouders een Omega DeVille in een eenvoudige uitvoering.


Ik heb dat gedoe met horloges nooit zo begrepen.

Ik heb die bijna altijd om. Doet het altijd en zo niet, moet er even een nieuw batterijtje in. Soms een vers bandje. En dat inmiddels 17 jaar lang.

Ik heb daarvoor wel ander spul gehad, maar dat blijft maar tobben. Het loopt te snel, te langzaam of niet.

Offline zwitser

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 764
  • Geslacht: Man
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #6 Gepost op: 25 april 2011, 19:30:14 »
Dat is hetzelfde als je vraagt wat het verschil is tussen een fototoestel van de Hema (met alle respect) en een PENTAX :D :D

Gr Ron
2X Sony A7RIII

gnodde

  • Gast
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #5 Gepost op: 25 april 2011, 19:25:37 »
Aha, horloges. Dan kan hier de vraag kwijt, waar ik al lange tijd mee rondloop:
Waarom koopt iemand een horloge van honderden of zelfs duizenden euro's als een horloge van de markt van 15 euro ook goed loopt?

Jan.

asplx

  • Gast
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #4 Gepost op: 25 april 2011, 16:38:42 »
En ga jij van huis naar je werk nog met paard en wagen  ???

Ruurd

JohnnieS

  • Gast
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #3 Gepost op: 25 april 2011, 15:03:46 »
Ik heb maar één Horloge, 'gebruik ik voor woon werkverkeer.
En is ook nog eens speciaal voor mij gemaakt ,kijk maar eens naar de naam!  :rofl2: :rofl2:

JohnnieS   :D

« Laatst bewerkt op: 26 april 2011, 11:32:45 door JohnnieS »

HansK

  • Gast
Re:Het grote horlogetopic.
« Reactie #2 Gepost op: 25 april 2011, 14:01:16 »
ik heb al wat jaren een casio edifice .
geschikt voor duiken tot 100 meter .
en batterij gegarandeerd voor 10 jaar .
en dat allemaal voor een prijs van wel €30.00 .
dus als de batterij op is .
kliko open en dan een nieuwe scoren voor zo een super prijs     

http://www.casio-europe.com/nl/watch/edifice/