Auteur Topic: Lightroom probleem  (gelezen 1344 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Lightroom probleem
« Reactie #9 Gepost op: 26 december 2014, 14:55:13 »
Problemen lijken opgelost te zijn. Computer loopt als een zonnetje, alleen bij opstarten heeft die soms nog twee keer nog om op te starten.
De oorzaak daarvoor ligt wellicht in het feit dat mijn SSD zo over is gegaan naar de nieuwe computer en geen frisse opstart van Windhoos had gekregen. Dat is nog niet geheel duidelijk.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Lightroom probleem
« Reactie #9 Gepost op: 26 december 2014, 14:55:13 »

Offline Casanova56

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 379
Re: Lightroom probleem
« Reactie #8 Gepost op: 23 december 2014, 01:22:46 »
Probleem was dat de BIOS van het moederbord nog niet was geupdated. Die kon dus een i7-4790K niet aan.
Dus de temperatuur liep op bij maken van voorvertoningen en computer schakelde zichzelf uit.
Dat probleem getackled door installatie van nieuwe BIOS update, alleen toen ik thuiskwam en alles aangesloten te hebben, startte de computer niet op en bleef in BIOS scherm hangen.
Alles weer losgekoppeld en met alleen muis en toetsenbord en toen deed alles het weer.
Vervolgens alles er weer aan gekoppeld en SyncBck opgestart en alles viel weer stil en nu kwam ik niet verder dan een zwart scherm met melding dat hij boot niet kan vinden.
Alles weer eraf en na paar keer opstarten met alleen muis en toetsenbord alles weer aan de praat gekregen.
Ellende als je niet weet waar het zo aan kan liggen.

Morgen foto's maken voor een evenement waar men foto's van onze fotoclub verwacht, dus hou computer nu maar aan tot alles bewerkt is. Dan maar weer eens verder kijken......
Leuk zo een supersnelle computer  :( >:(

Een nieuwe computer hoef dus ook geen verbetering te zijn.


Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Lightroom probleem
« Reactie #7 Gepost op: 21 december 2014, 11:38:03 »
Zo te lezen gaat hij in ieder geval super snel uit  :evil:

 :( :( :lolk:

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Lightroom probleem
« Reactie #6 Gepost op: 21 december 2014, 01:23:10 »

Leuk zo een supersnelle computer  :( >:(

Zo te lezen gaat hij in ieder geval super snel uit  :evil:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Lightroom probleem
« Reactie #5 Gepost op: 21 december 2014, 00:11:19 »
Probleem was dat de BIOS van het moederbord nog niet was geupdated. Die kon dus een i7-4790K niet aan.
Dus de temperatuur liep op bij maken van voorvertoningen en computer schakelde zichzelf uit.
Dat probleem getackled door installatie van nieuwe BIOS update, alleen toen ik thuiskwam en alles aangesloten te hebben, startte de computer niet op en bleef in BIOS scherm hangen.
Alles weer losgekoppeld en met alleen muis en toetsenbord en toen deed alles het weer.
Vervolgens alles er weer aan gekoppeld en SyncBck opgestart en alles viel weer stil en nu kwam ik niet verder dan een zwart scherm met melding dat hij boot niet kan vinden.
Alles weer eraf en na paar keer opstarten met alleen muis en toetsenbord alles weer aan de praat gekregen.
Ellende als je niet weet waar het zo aan kan liggen.

Morgen foto's maken voor een evenement waar men foto's van onze fotoclub verwacht, dus hou computer nu maar aan tot alles bewerkt is. Dan maar weer eens verder kijken......
Leuk zo een supersnelle computer  :( >:(

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Lightroom probleem
« Reactie #4 Gepost op: 20 december 2014, 19:41:48 »
De E: met de foto's uit je oude pc is dat nu weer de E: ???
In de bibliotheek van LR staat dat de foto's op E: staan, als je die schijf nu een andere naam hebt gegeven slaat LR op hpl.

JohnnieS

  • Gast
Re: Lightroom probleem
« Reactie #3 Gepost op: 20 december 2014, 18:45:22 »
Kijk es, dat zijn nou de Supertips die we graag horen  :good: :drinks:

Offline Peter Marinus

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 90
  • Geslacht: Man
Re: Lightroom probleem
« Reactie #2 Gepost op: 20 december 2014, 10:44:24 »
Hi Edzo,
Fijn dat je het gevonden hebt.
Een USB3 geheugenstick was het probleem.
Dat zijn inderdaad van die  'lekkere" probleempjes waar je best lang naar kunt zoeken.
laatst nog onze schoonzoon waar ik op een Vista laptop win7 had gezet, draaide als een tierelier tot dat ding bij hem thuis telkens opnieuw ging opstarten....
Na een week zelf te hebben gezocht brengt hij hem mee en zet ik de laptop hier aan zonder dat er iets op aangesloten was, ook het Logitech muisadaptertje.
En... hij start normaal op... Dat addaptertje was de boosdoener, terwijl dat ding hier op zes andere pc's en laptops prima werkt. Zeg jij het maar...

Download het gratis programmaatje "process explorer" eens, daarmee zie je (op een tweede scherm of een venster) exact de impact van ieder programma op bijna alles, ook kun je hiermee een (veel uitgebreider) fouten logboek laten maken.

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653.aspx

Met vriendelijke groet,
Peter.
« Laatst bewerkt op: 20 december 2014, 10:48:51 door Peter Marinus »

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Lightroom probleem
« Reactie #1 Gepost op: 19 december 2014, 22:52:39 »
Wie kan helpen met het volgende probleem.

Ik heb Lightroom 5.7 en dat draaide goed op mijn vorige computer.
Nu heb ik een nieuw moederbord en de SSD en E:schijf met foto's zijn overgezet naar de nieuwe computer.
Dus geen nieuwe opbouw van de SSD schijf en dus geen "frisse" Windhoos 7.
Alles draait zonder problemen, behalve Lightroom.

Ontwikkelen gaat goed, dat is geen probleem.
Het importeren van een SSD schijf gaat ook goed.
Echter bij het maken van voorvertoningen gaat het fout. De computer sluit zichzelf op enig moment af en start tot twee keer achter elkaar opnieuw op.

Wie herkent dit probleem en wie heeft eventueel suggesties?

Ik heb Lightroom al ge-deïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat schiet niet op.

Ik heb zondag een foto-shoot dus zou handig zijn om Lightroom dan werkend te hebben.......