Auteur Topic: Dpreview K1 markii  (gelezen 1818 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 6x7

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 729
Re: Dpreview K1 markii
« Reactie #10 Gepost op: 14 mei 2018, 07:39:38 »

Blijkbaar klopte de test foto's niet, want er zijn later nog foto's vervangen, nadat het testreport af was....

https://www.dpreview.com/forums/post/61130971
Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Dpreview K1 markii
« Reactie #10 Gepost op: 14 mei 2018, 07:39:38 »

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Dpreview K1 markii
« Reactie #9 Gepost op: 11 mei 2018, 21:17:37 »
Nou die emotie zit er duidelijk wel hoor. Als je de reviews lees, dan zie je heel vaak dat ze een voorkeur hebben voor een system. Waar een minpuntje bij het ene system het gevolg heft dat het helemaal afgekraakt wordt, maar het zelfde minpuntje is helemaal niet erg bij een ander systeem.
Elke reviewer zal geneigd zijn het systeem waar hij zelf mee fotografeert lichtelijk te bevoordelen (neem ik aan). De laatste tijd is het wel zo dat onderdaan het review verschillende redacteuren hun persoonlijke voorkeur uitspreken. Daaruit blijken, las ik laatst bij het review van de K1 II, grote onderlinge verschillen. Ze doen dus wel hun best bij dpreview om zo objectief en transparant mogelijk te zijn.
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2018, 00:20:27 door Alwin »
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline ronaldzimmerman.nl

  • Junior Member
  • Berichten: 45
  • Geslacht: Man
    • Ronald Zimmerman Photography - Wildlife and Nature Photography
Re: Dpreview K1 markii
« Reactie #8 Gepost op: 11 mei 2018, 20:06:01 »
Nou die emotie zit er duidelijk wel hoor. Als je de reviews lees, dan zie je heel vaak dat ze een voorkeur hebben voor een system. Waar een minpuntje bij het ene system het gevolg heft dat het helemaal afgekraakt wordt, maar het zelfde minpuntje is helemaal niet erg bij een ander systeem.
Tuurlijk! Alles wat niet meetbaar is, dat is ‘emotie’/persoonlijke voorkeur afhankelijk wat jouw fotografische onderwerpen/doelen zijn.
Dat laatste kan misschien komen omdat het niet steeds dezelfde reviewers zijn.

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Dpreview K1 markii
« Reactie #7 Gepost op: 11 mei 2018, 10:04:39 »
Voor degene die kiezen tussen een K-1 of K-1 II is het lastig. Als ik de verschillen lees dan is het de 'II' niet echt waard. 2 jaar is ook gewoon te kort voor een klein merk als Pentax. Als je de K-1 II als een nieuwe camera beoordeelt dan is het logisch dat de score lager is. Alles is relatief ten opzichte van de concurrentie. Ondertussen heb je een Nikon D850 en een goedkope knaller (Sony A7 III). De Nikon is veel duurder (en veel beter), en de Sony heeft de WR nog niet helemaal op orde.
Praatjesmakers of niet, zij kunnen wel meerdere camera's testen en vergelijken. Zij zitten niet met hun emoties en investeringen in een systeem (merk).   

Nou die emotie zit er duidelijk wel hoor. Als je de reviews lees, dan zie je heel vaak dat ze een voorkeur hebben voor een system. Waar een minpuntje bij het ene system het gevolg heft dat het helemaal afgekraakt wordt, maar het zelfde minpuntje is helemaal niet erg bij een ander systeem.


Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Dpreview K1 markii
« Reactie #6 Gepost op: 9 mei 2018, 22:47:30 »
Praatjesmakers of niet, zij kunnen wel meerdere camera's testen en vergelijken. Zij zitten niet met hun emoties en investeringen in een systeem (merk).   
Een prima onafhankelijke observatie, net zo als het review op Dpreview van de K1 II.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Hythloday

  • Gast
Re: Dpreview K1 markii
« Reactie #5 Gepost op: 9 mei 2018, 12:00:35 »
en niet aan dat soort praatjes makers die er voor worden Betaald.
zij hebben bij voorkeur al helemaal een andere camera wat hun favoriet is

Enkele grote verschillen met vroeger is:

1. er is technisch meer mogelijk
2. om de 2 jaar wordt er een 'verbeterd' model op de markt gebracht.

DPReview schrijft o.a.: •Raw files offer excellent detail near base ISO.

Zelf lees ik deze test als volgt: de camera werkt op zich prima, maar de extra mogelijkheden bieden geen extra meerwaarde vergeleken met de eerdere versie.

Het probleem is dat camera fabrikanten willen verdienen aan iemand die al een goede camera heeft door te suggereren dat het nieuwe model extra "onmisbare" mogelijkheden biedt.

Offline ronaldzimmerman.nl

  • Junior Member
  • Berichten: 45
  • Geslacht: Man
    • Ronald Zimmerman Photography - Wildlife and Nature Photography
Re: Dpreview K1 markii
« Reactie #4 Gepost op: 9 mei 2018, 11:51:12 »
dit soort Testen van Dprevieuw neem ik met een korreltje zout.
ik moet het zelf ervaren of de Camera aan mijn eisen voldoet , en niet aan dat soort praatjes makers die er voor worden Betaald.
zij hebben bij voorkeur al helemaal een andere camera wat hun favoriet is  ::) ::)
Voor degene die kiezen tussen een K-1 of K-1 II is het lastig. Als ik de verschillen lees dan is het de 'II' niet echt waard. 2 jaar is ook gewoon te kort voor een klein merk als Pentax. Als je de K-1 II als een nieuwe camera beoordeelt dan is het logisch dat de score lager is. Alles is relatief ten opzichte van de concurrentie. Ondertussen heb je een Nikon D850 en een goedkope knaller (Sony A7 III). De Nikon is veel duurder (en veel beter), en de Sony heeft de WR nog niet helemaal op orde.
Praatjesmakers of niet, zij kunnen wel meerdere camera's testen en vergelijken. Zij zitten niet met hun emoties en investeringen in een systeem (merk).     

JohnnieS

  • Gast
Re: Dpreview K1 markii
« Reactie #3 Gepost op: 9 mei 2018, 04:36:10 »
dit soort Testen van Dprevieuw neem ik met een korreltje zout.
ik moet het zelf ervaren of de Camera aan mijn eisen voldoet , en niet aan dat soort praatjes makers die er voor worden Betaald.
zij hebben bij voorkeur al helemaal een andere camera wat hun favoriet is  ::) ::)

Offline BreakOfDawn

  • Junior Member
  • Berichten: 31
  • Geslacht: Man
Re: Dpreview K1 markii
« Reactie #2 Gepost op: 8 mei 2018, 14:41:34 »
Interessant om te lezen.
Even een linkje voor de anderen: https://www.dpreview.com/reviews/pentax-k-1-ii-review/11

Offline efsix

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 434
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Dpreview K1 markii
« Reactie #1 Gepost op: 7 mei 2018, 16:42:25 »
Upgraden van K 1 naar Markii lijkt geen goede zet....
Goed dat ik gewacht heb.

Mvg Marc
Pentax K1.

DA 10-17.

FA* 24mm.
FA 31mm 1,8 AL Ltd.
FA 43mm 1,9 AL Ltd
FA 77mm 1,8 AL Ltd.

DA* 60-250mm.