Auteur Topic: (Foto) Dipje....  (gelezen 1873 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline joostdh

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1287
  • Geslacht: Man
  • Beetje spelen
Re:(Foto) Dipje....
« Reactie #20 Gepost op: 5 juni 2012, 19:41:21 »
Herkenbaar?

Ja, heel herkenbaar. Maar dan zie ik na een paar weken toch weer iets (een van mijn dochters, een bloem of vogel in de tuin, etc) en dan pak ik toch de Pentax.

Voor veel dagelijkse dingen gebruik ik Hipstamatic op m’n iPhone, dat verveelt nooit. Inmiddels heb ik m’n favoriete instelling en ‘weet’ ik een beetje welk effect het geeft zodat ik dat goed kan inzetten.
Verliefd op de K-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:(Foto) Dipje....
« Reactie #20 Gepost op: 5 juni 2012, 19:41:21 »

Offline Soap

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1120
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re:(Foto) Dipje....
« Reactie #19 Gepost op: 5 juni 2012, 14:37:26 »
Wow  ;D
Wat een hoop reacties en nog beter, wat een hoop mooie tips en gelukkig (althans deels..) ben ik niet de enige die
hier wel eens tegen aanloopt. (Op meerdere gebieden trouwens....)

Het is inderdaad misschien een combinatie van zaken in mijn geval en ook wel karakter van het beestje....
"Uitgekeken" zijn op m'n K-X en de geluiden over de nieuwe camera's zoals de K-30 en de misschien wel nieuwe K-5 vervanger en FF....
Misschien een beetje materialistisch in deze crisis tijden en misschien zou ik wel andere prioriteiten moeten hebben, maar ja...
Zoals Ron het inderdaad mooi verwoord "Op stap met nieuwe spullen kan helpen" het geeft weer dat "yes" gevoel.
En inderdaad toe zijn aan wat inspiratie van een vakantie, het weer, de tijd, even loslaten van het moeten, tijd nemen voor
leuke tripjes, etc.

Maar uiteindelijk moet het iets zijn wat plezier en lol moet geven in mijn geval, het is een hobby en geen werk :)
Dus maar even lekker laten begaan allemaal en dan komt het wel goed pour moi haha

Super bedankt voor al jullie leuke reacties en happy shooting dan maar pentaxianen (en andere uiteraard) ;)

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

kdj4

  • Gast
Re:(Foto) Dipje....
« Reactie #18 Gepost op: 5 juni 2012, 12:37:13 »
Sorry, beetje tegendraads en een minderheid, maar ik herken dit niet. Ik heb juist heel vaak het omgekeerde dat ik nog meer wil. Meer fotograferen, stapje hoger qua lenzen, oriënteren op en kwalitatief betere set, en vooral er meer op uit trekken om te fotograferen. Bij mij staat de hele set op zolder, maar dat is de normale bewaarplaats, niet achter een gordijn of in de kast, maar gewoon standby. Dus nee, geen time out voor mij. :D

Groeten,
J@@P


+1
Misschien komt het bij mij ook wel omdat ik veel dingen leuk vind om te fotograferen en me niet echt toeleg op 1 onderdeel van fotografie.
Door de krant en andere opdrachten kom ik ook op veel plaatsen.
Ik heb ook geen tijd om rust te nemen.  ;)

Ik hoop dat je de draad weer op kan pakken en het zin in fotografie weer terug krijgt.



Offline chrizz

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1597
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
Re:(Foto) Dipje....
« Reactie #17 Gepost op: 5 juni 2012, 11:58:20 »
ja, wel herkenbaar hoor! Maar meer in de zin van te fotograferen onderwerpen enzovoorts. Ik merk vaak dat je tegen foto's 'aanloopt' en niet zozeer op zoek kan gaan naar Net als met die nieuwe jas die je niet vindt als je gaat winkelen om die nieuwe jas, maar een week later loop je er tegenaan.

Verder ben ik het absoluut eens met de stelling dat er niets zo motiveert als nieuwe spullen  ::) Ik heb dit voorjaar méér gefietst dan ooit sinds mijn nieuwe MTB.....zo werkt dat ook met andere spullen zoals je fototoestel! Succes en als het WEER wat beter wordt krijg je vast wel weer inspiratie en ambitie!

grt,

Chris.

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

JohnnieS

  • Gast
Re:(Foto) Dipje....
« Reactie #16 Gepost op: 5 juni 2012, 10:41:48 »
Sorry, beetje tegendraads en een minderheid, maar ik herken dit niet. Ik heb juist heel vaak het omgekeerde dat ik nog meer wil. Meer fotograferen, stapje hoger qua lenzen, oriënteren op en kwalitatief betere set, en vooral er meer op uit trekken om te fotograferen. Bij mij staat de hele set op zolder, maar dat is de normale bewaarplaats, niet achter een gordijn of in de kast, maar gewoon standby. Dus nee, geen time out voor mij. :D

Groeten,
J@@P

Aha" meneerke
Typisch geval van een Pentax junkie, kannie zonder hè  :rofl2:
heb ik ook een beetje last van, LBA  komt goed,alles komt goed :D

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:(Foto) Dipje....
« Reactie #15 Gepost op: 5 juni 2012, 10:15:06 »
Sorry, beetje tegendraads en een minderheid, maar ik herken dit niet. Ik heb juist heel vaak het omgekeerde dat ik nog meer wil. Meer fotograferen, stapje hoger qua lenzen, oriënteren op en kwalitatief betere set, en vooral er meer op uit trekken om te fotograferen. Bij mij staat de hele set op zolder, maar dat is de normale bewaarplaats, niet achter een gordijn of in de kast, maar gewoon standby. Dus nee, geen time out voor mij. :D

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Machiel84

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 381
  • Geslacht: Man
Re:(Foto) Dipje....
« Reactie #14 Gepost op: 5 juni 2012, 09:48:53 »
Jup, bekend. Ik heb af en toe kleine dipjes, die gaan gewoon met de tijd wel over. Maar een tijd geleden ook wel een grote dip gehad, duurde erg lang. Toen hielp de overstap naar de K10 behoorlijk. Ineens veel meer opties, veel meer uit te proberen, dat scheelde erg veel bij mij.
Pentax K10d | DAL18-55mm | XR Rikenon 50mm f1:1.7 | SMC Pentax-M 50mm f1:1.7 | SMC Pentax-M 40mm f1:2.8 | RMC Tokina 80-200mm f1:4 | SMC Takumar 135mm 1:3.5 | Pentax-F 28-80mm f1:3.5-4.5

Offline ivotjuh

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 413
  • Geslacht: Man
  • Juggling with lenses
    • Ivo Vastré Photography
Re:(Foto) Dipje....
« Reactie #13 Gepost op: 5 juni 2012, 08:52:42 »
Yep, iedereen heeft zo'n dipje weleens  :(

Je kunt ook de Photo Challanges van Gavin Hoey eens bekijken op youtube: klik-klik
Bij hem krijg ik vaak inspiratie in zowel de compositie als in de nabewerking. Redelijk simpel allemaal, maar echt tof!

Offline Boebels

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1062
  • Geslacht: Vrouw
    • K9meetsK5
Re:(Foto) Dipje....
« Reactie #12 Gepost op: 4 juni 2012, 21:39:36 »
Zo'n dip(je) is heel herkenbaar.
En net als wat de rest zegt, óf lekker je spulletjes in de kast leggen voor een aantal weken óf eens met anderen op pad gaan.
Word je vaak wel enthousiast van.

Of, ook leuk, zonder je spullen met een ander op stap gaan....hahaha, kijk maar hoe lang je het volhoud!!

Nee, gekheid, maar niet je spullen verkopen, daar krijg je spijt van.
Gun jezelf een "sabbatical"...

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:(Foto) Dipje....
« Reactie #11 Gepost op: 4 juni 2012, 18:14:04 »
Ik heb weleens een dip in het zoeken en vinden van leuke lokaties/onderwerpen.
En onlangs heb ik nog een serie gemaakt tijdens een feest in een donkere disco-achtige omgeving met mijn flitser.
Vaak gebaald omdat mijn K-5 niet scherp kon stellen of omdat om een of andere duistere reden de opname weer eens veel te donker was, ondanks de manuele instelling e.d.

Ja, dat gevoel is mij dus niet geheel onbekend...

Maar als ik dan weer de leuke reacties zie (ook op het andere forum) op een Urbex serie die ik een paar weken terug gemaakt heb, dan maakt dat weer veel goed.

Gewoon een tijdje laten rusten, komt allemaal goed.

Cees

bbwijdieks

  • Gast
Re:(Foto) Dipje....
« Reactie #10 Gepost op: 4 juni 2012, 17:51:13 »
Heel erg herkenbaar, je bent duidelijk toe aan vernieuwing. Hoe je dat moet aanpakken verschilt per persoon.
Bij de een werkt een nieuwe camera/objectief bij de ander werkt het beter als je de lat hoger legt.
Of zoals al genoemd is verbreed je terrein met een andere fotografie discipline of doe een paar experimenten met accesoires (filters, tussenringen etc.).
Het kijken naar andere foto's is ook zeer leerzaam en hierdoor zou je voor jezelf ook doelstellingen kunnen bepalen.
Je kunt ook aan je workflow in bewerkingsprogramma's werken wat altijd van pas komt!

Succes

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re:(Foto) Dipje....
« Reactie #9 Gepost op: 4 juni 2012, 17:50:09 »
(de andere helft van de wereld heeft of honger of zet die dingen voor 20 cent per uur voor ons in elkaar).
LOOOOOOOOOL, hard dit :D.

Tja, ik vermoed dat iedereen het wel eens heeft ;).

RonHendriks

  • Gast
Re:(Foto) Dipje....
« Reactie #8 Gepost op: 4 juni 2012, 17:20:27 »
Even niks doen is helemaal niet erg. Heb ik ook wel eens. Zoeken naar inspiratie is voor iedereen wel weer anders. Ik geef mezelf wel eens een opdracht en dat werkt prima (voor mij dan). Ben je uitgekeken op je ding, dan verkoop die K-x en koop je lekker een K-30. Het klinkt gek, maar de halve wereld vind het fijn om met nieuwe spulletjes op stap te gaan (de andere helft van de wereld heeft of honger of zet die dingen voor 20 cent per uur voor ons in elkaar).

Offline Mieg

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 514
  • Geslacht: Man
    • http://www.miegz.com
Re:(Foto) Dipje....
« Reactie #7 Gepost op: 4 juni 2012, 17:12:08 »
Ha Marlon,

Ik ken dit gevoel, niks lukt, geen inspiratie, enz.

Een andere camera is geen optie, die maken geen betere foto's.

Ik kijk graag hierna, http://www.dpreview.com/challenges/ChallengesSubmission.aspx

Allerlei onderwerpen, ik doe soms mee, geeft mij veel inspiratie, b.v een topic 'geel', ik ga dan naar buiten, en ik kijk alleen maar naar geel, opeens zie ik onderwerpen die ik anders niet zie.

Misschien nog een tip, ik lees de krant, en de buurtkrant, waar b.v in Den Haag iets anders is, jij woont in de buurt van Den Haag, er is zoveel te zien in Den Haag, de antiekmarkt op het Voorhout, elke donderdag en zondag, neem een tochtje (als het weer beter is...) door de grachten van Den Haag http://www.ooievaart.nl/, http://www.ooievaart.nl/ als van Amerikaanse auto's houd, elke eerste van de maand, http://www.saturdaynightcruise.nl/, en ben je al bij dat nieuwe stuk strand geweest tussen kijkduin en monster, enz, enz

Een collega van mij heeft de wijze worden: inspiratie komt niet op als poepen.

Succes met de foto's!

Mieg


p.s die 135mm en de 200mm laat ik nog steeds in de KS liggen, die heb je binnenkort nodig.
« Laatst bewerkt op: 4 juni 2012, 17:16:46 door Mieg »
K5 | K3 | K-01 DA: 10-17, 12-24, 17-70, 50-135, 55-300, 21,70, FA: 50, Sigma: 8-16, 105

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re:(Foto) Dipje....
« Reactie #6 Gepost op: 4 juni 2012, 15:47:41 »
Humm welke lensen heb je ?....

Nee gekheid ..  gewoon even wat anders gaan doen ..  zoals reeds gezegt .. twee weken max .. en je ligt weer op je buik  8)

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re:(Foto) Dipje....
« Reactie #5 Gepost op: 4 juni 2012, 13:37:04 »
Ik denk dat iedereen hier wel eens last van heeft. Een manier kan zijn om met iemand anders op pad te gaan waardoor je wellicht weer inspiratie krijgt. Of een nieuwe discipline binnen de fotografie aan boren. Bij een fotoclub aansluiten werkt ook, je krijgt hier vaak opdrachten, en hierdoor ga je vanzelf aan de gang. Niet bij de pakken neer gaan zitten, na regen komt zonneschijn.

Offline SimonWillig

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 415
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis!
Re:(Foto) Dipje....
« Reactie #4 Gepost op: 4 juni 2012, 13:17:07 »
Heel herkenbaar. Gaat vanzelf weer over (bij mij dan).
Groeten,

Simon
-------------------------------------------------------
Pentax K10D,
Sigma AF 18-250mm f/3.5-6.3 dc macro hsm,
Tamron SP 10-24mm f/3.5-4.5 DiII,
[wat manueel spul om mee te hobbie-en]

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re:(Foto) Dipje....
« Reactie #3 Gepost op: 4 juni 2012, 12:22:40 »
Ik ga ook voor "Anders" - maar dat is dan omdat ik het gevoel bij mezelf soms herken.
Maar, het zit bij mij ook in mijn karakter verweven.
Het zijn golfbewegingen dat je veel met 'iets' actief bent, en dan weer weken niet.
Fotografie, hardlopen, golfen, sterrenkunde, lezen, etc.

Geen idee hoe dat bij jou zit, maar de suggestie van Rene klinkt ook bruikbaar.
Ik zou niet alles verkopen, volgens mij krijg je daar binnen niet al te lange tijd spijt van.
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline ReneM

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1049
  • An Apple a day keeps the Doctor away!
Re:(Foto) Dipje....
« Reactie #2 Gepost op: 4 juni 2012, 12:14:02 »
Stop de hele handel in een doos en leg die weg op zolder.

Verplicht je zelf dat je even een tijdje geen foto's mag maken.

Vermoedelijk duurt het geen twee weken voordat het weer begint te kriebelen.  ;)

Vriendelijke groet, René

Offline Soap

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1120
  • Geslacht: Man
    • Flickr
(Foto) Dipje....
« Reactie #1 Gepost op: 4 juni 2012, 12:04:13 »
Ik wil het eens met jullie delen, kennen jullie die perioden dat je zoiets hebt van.....
" Ik verkoop de boel en ga lekker wat anders doen aan hobby? "
" Ik bak er niks van, wat een *#%^^ foto's. Noob"
" Geen inspiratie of energie om te gaan fotograferen of wat foto's te bewerken? "
" Met deze camera kan ik toch niks meer....ik MOET een ander, ik moet een ander, ik moet...."


Vind het nog wel leuk om wat rond te struinen op internet, artikelen te lezen, Pentax (camera) ontwikkelingen volgen, etc.
Maar inspiratie? Weinig en foto's maken nog minder (tijd) voor over....
Verder dan met het mobieltje en Instagram gepeupel komt het niet en zelfs dat.....*crap*  ::)

Tips? Tricks? Herkenbaar? Voorteken? Stoppen? Anders...;-)

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8