Auteur Topic: 'review' van de brede Pentax neopreen draagriem  (gelezen 1666 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re:'review' van de brede Pentax neopreen draagriem
« Reactie #6 Gepost op: 7 juli 2010, 22:00:29 »
ik heb nou een gewone draagriem alleen dan een lange versie die ik diagonaal draag. dat vind ik sowieso praktischer dan hem om mijn nek op mijn borst te dragen.

harry heeft de r-strap. das precies hetzelfde systeem. hi was er wel tevreden over

ik ga daarop ook overstappen. het precies de manier waarop ik de camera gebruik.

gr Jos
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:'review' van de brede Pentax neopreen draagriem
« Reactie #6 Gepost op: 7 juli 2010, 22:00:29 »

BenK10

  • Gast
Re:'review' van de brede Pentax neopreen draagriem
« Reactie #5 Gepost op: 7 juli 2010, 21:06:48 »
Hebben jullie al ervaring met die nieuwe draagriem waarbij de camera op de kop hangt? In Color Foto staat een van Sun Sniper One. Het voordeel zou zijn dat je de riem diagonaal draagt.

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re:'review' van de brede Pentax neopreen draagriem
« Reactie #4 Gepost op: 1 juli 2010, 21:52:41 »
Ja, het is idd exact dezelfde riem die ik in Praag 'gescoord' had :)!

En hij is juist erg fijn met grote of lange lenzen, zoals met de SMC 4/300 en nu ook de FA* 2.8/80~200!

Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:'review' van de brede Pentax neopreen draagriem
« Reactie #3 Gepost op: 1 juli 2010, 18:47:36 »
Ziet er goed uit. Is het comfortabel met een flinke lens erop?

Dit weekend even uittesten, maar ik denk het wel. De Optech riem had een kleiner neopreen deel en was ook iets dunner en die zat al erg comfortabel icm de k20d + sigma 24-70 (715 gram).

K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

RonHendriks

  • Gast
Re:'review' van de brede Pentax neopreen draagriem
« Reactie #2 Gepost op: 1 juli 2010, 15:49:42 »
Ziet er goed uit. Is het comfortabel met een flinke lens erop?

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
'review' van de brede Pentax neopreen draagriem
« Reactie #1 Gepost op: 1 juli 2010, 13:49:20 »
Ik kom vaak in Praag en bezoek dan altijd FotoŠkoda, vlakbij het Wenceslausplein. Étages vol mooi spul; één ervan gevuld met occasions waaronder een hele vitrine 2e hands Pentaxwaar. En dan ook de minder courante lenzen! Smullen daar :P

Zie: http://www.fotoskoda.cz/ebazar/k236-en-for-pentax

Ik heb er in ieder geval voor weinig een mooie brede Pentax-camerariem gescoord, die ik nooit eerder tegengekomen was.
Groetjes, jan.

In een ander topic (zie boven) had Jan uit het buitenland een brede, dikke neopreen schouderriem van Pentax meegenomen. Aangezien het standaard bijgeleverde dunne riempje niet heel comfortabel is had ik (en andere mensen) al eerder rondgekeken voor een fijnere riem. Ik had zelf ondertussen een optech riem gekocht, waar ik achteraf niet echt tevreden mee was (zeer kort neopreen stukje, clipjes die in de weg zaten in de tas en een lelijke blauwe kleur). Dus na de post toch maar eens gaan zoeken op internet en bleek dat ze via pixmania ook een neopreen riem verkopen. Dit is volgens mij dezelfde als die van Jan. Zoals belooft hierbij een review.

http://www.pixmania.nl/nl/nl/1647706/art/pentax/neopreen-schouderband-501.html

Vandaag de riem ontvangen en is echt zeer fijn! Lekker dik en breed, soort rubber-achtige onderkant zodat ie niet van je schouder glijd. Lang genoeg om als schouderriem te dragen en het geheel voelt gewoon stevig. Een aanrader dus en ook voor een goede prijs!

Hier onder een aantal foto's, de k20 niet bij de hand dus even met m'n mobiel gemaakt

1. vergelijking met standaard riem


2.


3. van de zijkant om de dikte te laten zien


4. de onderkant van de riem met de rubber-achtige 'schubben'.


Zoals te zien klopt het plaatje op pixmania niet, het woord digital ontbreekt namelijk ook bij mij, identiek aan die van Jan dus.

« Laatst bewerkt op: 1 juli 2010, 13:53:29 door jjw »
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels