Auteur Topic: (Bij)verdienen aan je foto's/diensten?  (gelezen 607 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5926
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: (Bij)verdienen aan je foto's/diensten?
« Reactie #3 Gepost op: 19 september 2014, 22:29:58 »
Verdienen niet echt, maar ik maak wel eens wat voor iemand, als vriendendienst. En op de vraag wat het kost antwoord ik meestal dat het niets kost :lolk: maar als ze mijn werk waarderen mogen ze zelf weten wat ze willen geven, ik moet zeggen dat dit toch af en toe leuke fooitjes oplevert. Ik ben wel achter de schermen bezig iets op te zetten om iets aan fotografie te gaan verdienen, maar daar wil ik nog niet over uitweiden, maar over 650 dagen vanaf nu (19-9-2014) ga ik met de vut en zal ik toch nog wat moeten doen, dus als mijn hobby me daarbij kan helpen. Ik geloof niet zo in het verhaal "werkaandemuur" al zal er misschien best wel iemand ooit iets verkopen, maar de meesten niet. Vooral netwerken en goede foto`s maken zodat je opvalt, dan komen ze vanzelf naar je toe.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: (Bij)verdienen aan je foto's/diensten?
« Reactie #3 Gepost op: 19 september 2014, 22:29:58 »

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10673
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: (Bij)verdienen aan je foto's/diensten?
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2014, 21:56:52 »
Ik heb ook aantal foto's op "Werkaandemuur", maar blijkbaar spreken ze óf niet aan óf er staan er te veel op en verkoopt het daar relatief slecht.
Weet niet of er leden zijn die daar wel eens iets verkocht hebben. Ben eigenlijk wel benieuwd.

Het met fotografie "verdienen" lijkt mij zelf erg moeilijk. Je zal óf onderscheidend moeten zijn, of kruiwagens moeten hebben, óf jezelf op bijvoorbeeld trouwreportages etc moeten richten.
Ik ben ook wel eens benieuwd wie hier ooit wel eens bijverdiend, hoe hij/zij dit aanpakt en waarmee.

Offline Snipes

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2367
  • Geslacht: Man
  • IJsselstein(UT)
(Bij)verdienen aan je foto's/diensten?
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2014, 19:29:12 »
Wie van jullie verdient er wel eens wat aan zijn/haar foto's of diensten? En hoe pakken jullie dat aan?
Wie gebruikt er bijvoorbeeld stock-sites of werkaandemuur.nl o.i.d. en is dat de moeite waard?
En wie doet er wel eens een opdracht en hoe komen jullie dan aan die opdrachten?

Ik zou ook best eens wat willen bijverdienen aan de hobby, maar eigenlijk puur om de hobby te kunnen blijven bekostigen en uitbreiden.

Graag jullie ervaringen.

Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg