Auteur Topic: "Lewis Hamilton bezorgt Mercedes kostenpost van 150.000 dollar"  (gelezen 905 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bbwijdieks

  • Gast
Re: "Lewis Hamilton bezorgt Mercedes kostenpost van 150.000 dollar"
« Reactie #13 Gepost op: 23 mei 2013, 17:52:20 »
Niemand hoeft zich zorgen te maken, de woorden Monaco en Formule 1 staan garant voor bergen met geld :D

De fotozaken in Monaco zullen wel blij zijn dat dit is gebeurd, het is daar al 2x zo duur dus die hebben lekker (bij)verdiend  ;)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: "Lewis Hamilton bezorgt Mercedes kostenpost van 150.000 dollar"
« Reactie #13 Gepost op: 23 mei 2013, 17:52:20 »

RonHendriks

  • Gast
Re: "Lewis Hamilton bezorgt Mercedes kostenpost van 150.000 dollar"
« Reactie #12 Gepost op: 23 mei 2013, 17:39:56 »
Niemand hoeft zich zorgen te maken, de woorden Monaco en Formule 1 staan garant voor bergen met geld :D

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: "Lewis Hamilton bezorgt Mercedes kostenpost van 150.000 dollar"
« Reactie #11 Gepost op: 23 mei 2013, 17:16:49 »
Dat zou ik dus weigeren, volgens mij is dat gewoon een eigen risico. Als ik aan het water ga staan en er kom een trein langs waarvan ik schrik en ik flikker in het water dan ga ik toch ook geen claim indienen.

Het ligt eraan. Als het een aangewezen plek voor de fotografen is, dan is het de verantwoordelijkheid van de organisatie. Die horen er dan voor te zorgen dat zo iets niet kan gebeuren (binnen grenzen natuurlijk, als ze verzuipen omdat het gaat regenenen of hard waaien, dan kan de organistaie er weinig aan doen). En dan kan je ze aansprakelijk stellen, door roekeloos gedrag van jou werknemer, is mijn aparatuur kapot gegaan, dus vergoeding.

RonHendriks

  • Gast
Re: "Lewis Hamilton bezorgt Mercedes kostenpost van 150.000 dollar"
« Reactie #10 Gepost op: 23 mei 2013, 16:24:53 »
Ik zag het laatst toevallig op tv met de wedstrijd na afloop in de padox. Daar liep zo iemand met een 1Dx en een 600mm/f4 voorbij, dus dat zijn alvast 18.000 euro ??? ???

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: "Lewis Hamilton bezorgt Mercedes kostenpost van 150.000 dollar"
« Reactie #9 Gepost op: 23 mei 2013, 15:50:33 »
Citaat
Door een diepe plas rijden waar mensen naast staan? Dat mag dus niet hč! In ieder geval niet in Groot-Brittannië, want daar wordt een 29-jarige vrouw nu vervolgd voor het ‘verzuipen‘ van een groep kinderen. De boete kan oplopen tot ruim 2600 euro, onder het mom van roekeloos rijgedrag.

GRRRrrr   kan niets over Nederland vinden ....   

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

bbwijdieks

  • Gast
Re: "Lewis Hamilton bezorgt Mercedes kostenpost van 150.000 dollar"
« Reactie #8 Gepost op: 23 mei 2013, 15:50:16 »
Als je goed leest dan zit Hamilton fout met zijn actie

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re: "Lewis Hamilton bezorgt Mercedes kostenpost van 150.000 dollar"
« Reactie #7 Gepost op: 23 mei 2013, 15:35:03 »
Met als verschil dat die fotografen bewust bij het water staan. Als er een golf aankomen (gewoon, een normale), dan kun je dat toch ook niet op iemand verhalen... En met als verschil dat die automobilist dat nooit aan jou gaat betalen (moet je maar niet naast een plas lopen). Zo gaat het, en zo zal het altijd gaan.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: "Lewis Hamilton bezorgt Mercedes kostenpost van 150.000 dollar"
« Reactie #6 Gepost op: 23 mei 2013, 15:17:05 »
als ik op de stoep loop en een achterlijk automobilist jaagt zijn kar door een plas water ..  dan hoop ik zijn kenteken plaat te onthouden wat betalen gaat tie ...  zelfde principe lijkt mij.

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re: "Lewis Hamilton bezorgt Mercedes kostenpost van 150.000 dollar"
« Reactie #5 Gepost op: 23 mei 2013, 14:38:25 »
Dat zou ik dus weigeren, volgens mij is dat gewoon een eigen risico. Als ik aan het water ga staan en er kom een trein langs waarvan ik schrik en ik flikker in het water dan ga ik toch ook geen claim indienen.

bbwijdieks

  • Gast
Re: "Lewis Hamilton bezorgt Mercedes kostenpost van 150.000 dollar"
« Reactie #4 Gepost op: 23 mei 2013, 14:32:29 »
 :lolk:

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: "Lewis Hamilton bezorgt Mercedes kostenpost van 150.000 dollar"
« Reactie #3 Gepost op: 23 mei 2013, 13:05:55 »
Hadden ze maar WR Pentax moeten gebruiken...  8)
Was ook het eerste wat bij mij opkwam, maar de duurdere canikons zijn toch zeker ook wel WR? Ik denk dat er onder de claims ook wat slimmeriken zitten die hier een versleten camera mee kunnen vervangen :D :D

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re: "Lewis Hamilton bezorgt Mercedes kostenpost van 150.000 dollar"
« Reactie #2 Gepost op: 23 mei 2013, 12:54:10 »
Hadden ze maar WR Pentax moeten gebruiken...  8)

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
"Lewis Hamilton bezorgt Mercedes kostenpost van 150.000 dollar"
« Reactie #1 Gepost op: 23 mei 2013, 12:40:26 »
Citaat
Uitgegeven door Casper Bekking 23 mei 2013 10:04

 
MONACO – Lewis Hamilton heeft het Mercedes AMG F1 Team met een flinke kostenpost opgezadeld. De Brit kwam op woensdagmiddag in de haven van Monaco in actie tijdens een promotie-evenement, waarbij hij en teamgenoot Nico Rosberg op een jetski over het water scheurden. Hamilton was echter iets te enthousiast en in een poging de massaal aanwezige pers mooie plaatjes te bezorgen maakte hij een te scherpe bocht, waardoor een grote golf aan zeewater over de dure foto- en filmcamera's ging.

Het Zwitserse Blick meldt dat er meer dan 150.000 dollar aan schade is gemeld, wat het team zal vergoeden. Voor veel aanwezige media een flinke strop, want zonder camera's is het lastig om beelden te maken van het raceweekend...

Bron: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=49761


Wel @#$ voor de pers. Kun je meteen de rest van het weekend minder/ niks. Dacht eerst dat het wel een enorm bedrag was maar 10 man met een top FF en een 500mm F4 of iets dergelijks komen daar natuurlijk al snel aan.


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's