Auteur Topic: Rubrieken  (gelezen 873 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ger Jansen

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Man
Re: Rubrieken
« Reactie #4 Gepost op: 11 september 2014, 16:45:47 »
Hallo,
Misschien is het al eerder genoemd maar zou het niet eenvoudiger zijn voor leden als die iets willen zoeken, de verschillende onderwerpen onder te verdelen in rubrieken, ik zoek nu al twee dagen naar zaken over de K110 D maar ben nog niet halverwege en dan kom je op een omslagpunt, nou van mij hoeft het dan niet meer, of ik kijk wel ergens anders.
In mijn opinie mist het forum dan een deel van zijn functie, zoals behulpzaam zijn met raad en daad van leden en voor leden, kortom het is maar een gedachte.

Ik ben het helemaal met je eens.

Ger

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Rubrieken
« Reactie #4 Gepost op: 11 september 2014, 16:45:47 »

RonHendriks

  • Gast
Re: Rubrieken
« Reactie #3 Gepost op: 11 september 2014, 16:39:23 »
Je kunt ook met zoeken naar bepaalde woorden verder komen wellicht. Het is een oude camera, dus de dingen erover zijn ook van lang geleden.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Rubrieken
« Reactie #2 Gepost op: 11 september 2014, 15:08:15 »
Een forum moet altijd kiezen voor één bepaalde indeling en bij het pentaxforum.nl is gekozen voor een "functionele" indeling, dat wil zeggen op onderwerp. Dat is volgens mij ook de beste indeling omdat als je een indeling per camera zou hebben er vreselijk veel overlap zou zijn, daar veel posts op verschillende cameratypes betrekking hebben.

Volgens mij zou je met de zoekfunctie een heel eind moeten komen, mits je gericht zoekt. Als je naar alles over één camera type zoekt, ja dan krijg je natuurlijk (te) veel hits. Maar in 99,9% van de gevallen zoekt iemand naar een combi van cameratype (als dat al van belang is!) en en 'probleemgebied'. En dat gaat best wel goed...

Om nou meteen te stellen dat het forum een deel van zijn functie verliest vind ik wat erg kort door de bocht. 
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Romeijn

  • Junior Member
  • Berichten: 44
Rubrieken
« Reactie #1 Gepost op: 11 september 2014, 14:53:33 »
Hallo,
Misschien is het al eerder genoemd maar zou het niet eenvoudiger zijn voor leden als die iets willen zoeken, de verschillende onderwerpen onder te verdelen in rubrieken, ik zoek nu al twee dagen naar zaken over de K110 D maar ben nog niet halverwege en dan kom je op een omslagpunt, nou van mij hoeft het dan niet meer, of ik kijk wel ergens anders.
In mijn opinie mist het forum dan een deel van zijn functie, zoals behulpzaam zijn met raad en daad van leden en voor leden, kortom het is maar een gedachte.