Auteur Topic: Laptop  (gelezen 1078 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Laptop
« Reactie #6 Gepost op: 5 mei 2013, 23:39:39 »
Ik heb 3 jaar geleden serieus een Macbook overwogen en daar dan windows op te zetten.
Was een van de weinige met een goed scherm toen der tijd en je kon er voor kiezen een matt scherm.
En ze waren toen eindelijk beetje bij de tijd met hardware.

Helaas zie ik nu geen winst in een retina scherm voor mijn doel einde dus wil ik daar ook geen geld in steken.
Zo scherm is mooi als je hem als mobiel computer gebruik tussen werkruimtes en thuis maar dat is niet het geval voor mij.
Daarnaast wat moet je met 2 thunderbolt aansluiting die dit jaar al weer worden vervangen door verbeterde versie...

Die acer word het overigens ook niet (slecht gebruiksduur en reflectief scherm) hoewel het concept wel gaaf is.
Over sony goeie dingene gehoord ook.

Wacht effe wat Wacom mee komt.
en deze weken komen nieuwe processors van AMD en Intel ook uit dus ik zit niet te springen nu een laptop te kopen.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Laptop
« Reactie #6 Gepost op: 5 mei 2013, 23:39:39 »

Offline franck

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
Re: Laptop
« Reactie #5 Gepost op: 5 mei 2013, 22:24:28 »
Als je ook wilt fotobewerken is er volgens mij maar 1 optie op dit moment: de MacBook Pro met Retina scherm. Die kan bijna 100% van sRGB weergeven. Andere laptops komen daar niet bij in de buurt.
Dat is een goeie ! Stefan en iets van Apple ?!   :D 
Starbase218 , je hebt wèl  gelijk ! Vraag een Mac - gebruiker niet te adviseren in Windhoosland , zou ik zeggen .  ::)
Als het dan toch Windows moet zijn: ik was laatst bij een vriendin die een Sony Vaio had gekocht en die ziet er goed uit moet ik zeggen. Alleen dat Windows 8 ......zucht....ik kan me goed voorstellen dat veel mensen terug gaan naar de klassieke weergave......
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Laptop
« Reactie #4 Gepost op: 4 mei 2013, 18:23:31 »
hmmm denk dat ik iets heb gevonden.

http://youtu.be/SE_gIOeZloQ
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Laptop
« Reactie #3 Gepost op: 25 april 2013, 22:37:11 »
Er word niet echt op bewerkt, tenminste niet op het scherm.
In de studio hebben we 2 Eizo schermen staan en PC's speciaal hiervoor.

Gaat erom dat we tethered kunnen schieten en licht kunnen bewerken indien nodig.

Alle software die we hebben is voor windows dus voor mac moeten we dan een extra lincentie kopen wat het heel duur maakt.
Je kan natuurlijk windows op de macbook zetten.

Daarnaast is 1550 een hoop geld, zijn ze nog een beetje uit te breiden. las zoiets dat de nieuw generatie moeilijker te openen is.

Maar in iedergeval is de resolutie van retina niet nodig hoe mooi het ook is.

De oudere versie zien er beter uit maar ik wil wel fullhd hebben omdat er ook video waarschijnlijk over gaat dus die vallen af.


over het gamut, Dell heeft een latop gehad die bijna aRGB kon weergeven helaas maken ze die niet meer.
Maar zover mij bekend is zijn de meeste IPS, PVA en PLS schermen van zo kwaliteit dat sRGB geen probleem is.


In deze prijs regionen vind ik deze persoonlijk aantrekelijker als een macbook retina.
www.notebookcheck.net/Review-Samsung-Series-7-Chronos-770Z5E-S01DE-Notebook.91341.0.html
Matte scherm en hoger helderheid is die beter bruikbaar buiten en hij is goedkoper.

Maar dit gaat zoals gezegd voorbij aan wat we nodig hebben.
« Laatst bewerkt op: 25 april 2013, 23:00:20 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline starbase218

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 391
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
Re: Laptop
« Reactie #2 Gepost op: 25 april 2013, 22:12:43 »
Als je ook wilt fotobewerken is er volgens mij maar 1 optie op dit moment: de MacBook Pro met Retina scherm. Die kan bijna 100% van sRGB weergeven. Andere laptops komen daar niet bij in de buurt.
Verfoond vanaf mijn iStuur

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Laptop
« Reactie #1 Gepost op: 25 april 2013, 20:41:51 »
We zijn aan het kijken naar een nieuwe laptop voor fotografie voornamelijk op locatie.

qua specs ben ik behoorlijk bij de tijd maar ik weet niet welke laptops er zijn uitgekomen

Er moet IPS, PVA of PLS scherm zijn. grote maakt niet veel uit
Batterij moet 5 tot 6 uur mee gaan
USB ingang, HDMI en DVI uit
DVD speler niet nodig
processor intel i5, lage i7 of AMD A10
ram 4gb+
HDD vervangen we zelf voor een hybrid of er moet een optie voor een ybrid is dat een plus

Ben benieuwt of iemand iets weet


Momenteel vind ik de surface pro zeker intersant door de pen... misschien wachten op Wacom deze zomer?
AMD turbo dock?
lastige tijden...
« Laatst bewerkt op: 25 april 2013, 21:22:00 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ