Auteur Topic: Nieuwe tas nodig  (gelezen 4328 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #28 Gepost op: 16 juni 2011, 21:26:24 »
Ja ik heb hem, de Think Tank Retrospective 10 in lelijk groen  :)
Hij is groter dan ik had verwacht van binnen, de K5+50-135 past er precies in kwa lengte en er is nog plek voor de flits, DA*16-50 en ik zal nog de DFA100 mee kunnen nemen en de DA40 zal ook geen probleem zijn...
De kwaliteit van de tas is heel goed, niks op aan te merken en de indeling van de tas is slim en er zijn genoeg vakken en nog meer ruimtes achter ritsen dat je niet te kort zal komen.
De tas is trouwens ook best licht als je kijkt naar de kwaliteit en wat er in past.

Kortom een mooie tas.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #28 Gepost op: 16 juni 2011, 21:26:24 »

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #27 Gepost op: 13 juni 2011, 20:01:46 »
Donderdag heb ik hem als het goed is.  :)
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #26 Gepost op: 3 juni 2011, 19:44:30 »
ben benieuwd naar jullie bevindingen. laat maar weten wat jullie hebben getest en wat jullie er van vonden.

gr Jos
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #25 Gepost op: 3 juni 2011, 19:23:39 »
Deze Fototas is mijn laatste aanwinst, Tamrac 5770 Velocity 10 komt van Digital Warehouse
er gaan drie complete Camera´s in met de Lenzen erop.
Bedankt John maar ziet er naar uit dat je een rits moet gebruiken om erbij te kunnen komen en ik wissel nog wel eens van lenzen daarom is een tas met een flap handiger voor mijn.

Ik ga morgen misschein naar KE toe om de retrospective uit te proberen, zo te zien hebben ze aleen niet de goeie kleur maar ja...

Ik ga vandaag op Urk eens kijken naar een Kata 3N1-20 of een Lowepro 202 AW...
Ik vind het slingshot idee niet ideaal voor waar ik hem voor wil gerbuiken. Meestal is het ook druk en is het handig dat ik de tas voor me kan houden, daarom een normale schouder tas.
Ik heb het niet zo op Lowepro, ik heb 1 tas van hun en is een beetje gewoontjes.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

gnodde

  • Gast
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #24 Gepost op: 3 juni 2011, 07:32:43 »
Ik ga vandaag op Urk eens kijken naar een Kata 3N1-20 of een Lowepro 202 AW...
Die Velocity 10 is me veel te groot...

Jan.

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #23 Gepost op: 2 juni 2011, 23:45:31 »
Hey Stefan

Deze Fototas is mijn laatste aanwinst, Tamrac 5770 Velocity 10
er gaan drie complete Camera´s in met de Lenzen erop.


is qua gebruik super, qua uiterlijk vreselijk (maar dat is kwestie van smaak)
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

JohnnieS

  • Gast
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #22 Gepost op: 2 juni 2011, 20:00:02 »
Hey Stefan

Deze Fototas is mijn laatste aanwinst, Tamrac 5770 Velocity 10 komt van Digital Warehouse
er gaan drie complete Camera´s in met de Lenzen erop.
En ook nog eens de nodige reserves,ben zeer Content met deze schoudertas  :good: :good:
« Laatst bewerkt op: 2 juni 2011, 20:03:52 door JohnnieS »

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #21 Gepost op: 1 juni 2011, 21:13:11 »
Konden ze de tas nog lelijker maken?  :D

zoiets:
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #20 Gepost op: 1 juni 2011, 21:02:45 »
Deze is nu bij Fotoshop Aalten in de aanbieding, 3 kleuren, de F-stop Guru mooie Fototas
Maar geen schouder tas  ;)

Die neemt niemand mee, want elke dief wil toch Canikon :D
Konden ze de tas nog lelijker maken?  :D
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

JohnnieS

  • Gast
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #19 Gepost op: 1 juni 2011, 20:58:00 »
 :D :D :D :D :D

Annie" hou jij mijn Tassie effe Vast,want die Goozer wilt met mij dansen. :rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2:
« Laatst bewerkt op: 2 juni 2011, 13:47:00 door JohnnieS »

RonHendriks

  • Gast
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #18 Gepost op: 1 juni 2011, 16:04:22 »
No problemo.  :)

Los van smaak even, ik zou de f/1.4 zeker niet nemen. Die tas schreeuwt, nee, brult echt 'ik zit vol leuke camera's en lenzen, neem me mee!!!'.  ;D

Dan is deze slimmer: http://www.pixmania-pro.nl/nl/nl/00014466/art/pentax/50099-cameratas.html


Die neemt niemand mee, want elke dief wil toch Canikon :D

JohnnieS

  • Gast
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #17 Gepost op: 1 juni 2011, 15:56:58 »
Tja, fototassen ik heb er ook al een flink deel geprobeert.
En er blijven mooie nieuwe modellen komen.
Deze is nu bij Fotoshop Aalten in de aanbieding, 3 kleuren, de F-stop Guru mooie Fototas


« Laatst bewerkt op: 2 juni 2011, 20:10:35 door JohnnieS »

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #16 Gepost op: 1 juni 2011, 00:11:51 »
zeker, de flap valt dan vanzelf dicht. Uiteraard de tas dan niet op z'n kop gebruiken ;)
Dus hij zit dan niet vast dan toch? dat is een klein min puntje.
Maar mijn tante is handig als het om stoffen gaat dus misschien kan ze er iets aan doen.

Wist ik maar eerder dat ze ook in canvas kwamen, nu moet ik weer naar de kamera-express toe om deze tas uit te proberen  :D

Ik zie nu net trouwens dat de 20 alleen maar hoger is dus misschien is de 10 dan beter als het er in oast, de flits is het grootste probleem gek genoeg...
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #15 Gepost op: 31 mei 2011, 23:52:37 »
Tijdens concerten, daar wil ik hem voornamelijk voor gebruiken. dus een mooi plus punt maar is de tas dan nog wel dicht of niet?
zeker, de flap valt dan vanzelf dicht. Uiteraard de tas dan niet op z'n kop gebruiken ;)
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #14 Gepost op: 31 mei 2011, 23:18:15 »
Nog nooit gebruikt maar kan vast handig zijn  :)
Tijdens concerten, daar wil ik hem voornamelijk voor gebruiken. dus een mooi plus punt maar is de tas dan nog wel dicht of niet?
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Buksbeest

  • Gast
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #13 Gepost op: 31 mei 2011, 23:10:11 »
[...]
Deze bedoelje http://www.thinktankphoto.com/products/retrospective-5-pinestone.aspx
denk je dat het groot genoeg is dat de DA* lenzen er in passen plus een flitser?
Ik denk dat ik ruimte te kort komt  :(
Ziet er wel mooi uit trouwens, vraag me af hoe die in het echt is. De billingham tassen voelen echt geweldig aan.

ps. ik zie dat er grotere zijn, de 20 moet denk ik wel lukken  :)


Klopt!  :) Die 5 is net nieuw. Speciaal voor systeemcamera's.
De 20 is wat hoger en zou prima moeten passen!
Ik gebruik dus de 30. Wat minder diep (is voor mijn lenzen niet belangrijk, maar wat breder. Ik vind hem heerlijk.
Veel klittebandsluitingen. Prettig is dat er bij elke sluiting een flap zit die je er alleen naar wens weer voor kan doen. Dan kan je de tas geruisloos open maken. Nog nooit gebruikt maar kan vast handig zijn  :)

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #12 Gepost op: 31 mei 2011, 22:59:29 »
Los van smaak even, ik zou de f/1.4 zeker niet nemen. Die tas schreeuwt, nee, brult echt 'ik zit vol leuke camera's en lenzen, neem me mee!!!'.  ;D
Ze zien er bijna allemaal zo uit.  :-[
Maar tegenwoordig zien DSLR tassen er hightech uit zoals lwoe-pro of thinktanks en zeker kata.
En crumplers zijn gelukkig ook best wel populair voor normaal gebruik dus is het altijd even gokken wat er in de tas zit.


Ik heb de pinestoneversie van de Retrospective. Die ziet er in geen geval uit als cameratas. Meer als oude legerpukkel  ;)
Deze bedoelje http://www.thinktankphoto.com/products/retrospective-5-pinestone.aspx
denk je dat het groot genoeg is dat de DA* lenzen er in passen plus een flitser?
Ik denk dat ik ruimte te kort komt  :(
Ziet er wel mooi uit trouwens, vraag me af hoe die in het echt is want persoonlijk vindt ik de zwarte minder...

ps. ik zie dat er grotere zijn, de 20 moet denk ik wel lukken  :)
« Laatst bewerkt op: 31 mei 2011, 23:15:59 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

macsterdam

  • Gast
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #11 Gepost op: 31 mei 2011, 22:40:43 »
Zien er best tof uit alleen niet helemaal mijn smaak, sorry maar bedankt voor de tip.  :)

No problemo.  :)

Los van smaak even, ik zou de f/1.4 zeker niet nemen. Die tas schreeuwt, nee, brult echt 'ik zit vol leuke camera's en lenzen, neem me mee!!!'.  ;D

Buksbeest

  • Gast
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #10 Gepost op: 31 mei 2011, 22:31:11 »
[...]
Think tank heeft zeker mooien tassen maar gewoon weg niet mijn smaak, ik ben best moeilijk  :schaam:
trouwens de think tanks met zijn beetje glanzende stof laat ook meteen zien dat het geen gewone tas is.
De billingham f/1.4 (de 207 ziet er ook wel mooi uit) ziet er heel schoon uit van buiten, op de plaatjes lijkt het meer een normale katoenen tas, [...]

Ik heb de pinestoneversie van de Retrospective. Die ziet er in geen geval uit als cameratas. Meer als oude legerpukkel  ;)

RonHendriks

  • Gast
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #9 Gepost op: 31 mei 2011, 20:31:21 »
Laat eens een Fotootje daarvan zien Ron ;-)

Nog geen foto van gemaakt en ook nog geen optimale indeling gemaakt. Hier past ook een K-5 met daarop de sigma 120-300mm/f2.8 in en dat was ook belangrijk.

Het is deze: http://www.thinktankphoto.com/products/sling-o-matic-10.aspx

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #8 Gepost op: 31 mei 2011, 20:17:50 »
Sind begin 2009 gebruik ik de F42 surfside van Freitag, die, net als alle andere tassen van Freitag,
Zien er best tof uit alleen niet helemaal mijn smaak, sorry maar bedankt voor de tip.  :)

Als je van plan bent om deze via een normale winkel aan te schaffen, zou ik gewoon meenemen wat erin moet kunnen. Kun je ter plekke passen en meten!
Al gedaan en na 8 tassen te hebben geprobeerd nog niks gevonden...
Daarom de roep hierzo.

billingham roept behoorlijk hard dat het een cameratas is. Het merk bestaat al erg lang en is een beetje de Leica onder de tassen. (Tijdnood design en gewoon functioneel, geen onnodige gadgets) Kijk eens voor de Thinktank retrospective. Mooie ruime tassen die toch niet al te groot worden.
Think tank heeft zeker mooien tassen maar gewoon weg niet mijn smaak, ik ben best moeilijk  :schaam:
trouwens de think tanks met zijn beetje glanzende stof laat ook meteen zien dat het geen gewone tas is.
De billingham f/1.4 (de 207 ziet er ook wel mooi uit) ziet er heel schoon uit van buiten, op de plaatjes lijkt het meer een normale katoenen tas, de andere tassen zien er inderdaad wel uit als fototassen.
trouwens ze zijn niet begonnen met fototassen maar met tassen voor vissers.

hier is een foto van de f/1.4
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

JohnnieS

  • Gast
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #7 Gepost op: 31 mei 2011, 18:44:32 »
Ik heb een thinktank slingbag gekocht en ik denk dat jouw set daar wel inpast.

Laat eens een Fotootje daarvan zien Ron ;-)

Buksbeest

  • Gast
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #6 Gepost op: 30 mei 2011, 23:14:08 »
billingham roept behoorlijk hard dat het een cameratas is. Het merk bestaat al erg lang en is een beetje de Leica onder de tassen. (Tijdnood design en gewoon functioneel, geen onnodige gadgets) Kijk eens voor de Thinktank retrospective. Mooie ruime tassen die toch niet al te groot worden.

+1. Heb nu ondertussen aardig wat tassen gehad, maar mijn Retrospective 30 is verreweg de beste in tijden!
Alleen voor dagtrips (stad, natuur) geef ik de voorkeur aan een lichte rugzak, anders altijd deze schouder.

Is dit trouwens niet beter een topic voor acc.?

RonHendriks

  • Gast
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #5 Gepost op: 30 mei 2011, 22:18:14 »
Ik heb een thinktank slingbag gekocht en ik denk dat jouw set daar wel inpast.

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re:Nieuwe tas nodig
« Reactie #4 Gepost op: 30 mei 2011, 21:58:09 »
billingham roept behoorlijk hard dat het een cameratas is. Het merk bestaat al erg lang en is een beetje de Leica onder de tassen. (Tijdnood design en gewoon functioneel, geen onnodige gadgets) Kijk eens voor de Thinktank retrospective. Mooie ruime tassen die toch niet al te groot worden.
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter