Auteur Topic: Pentax rear convertor-A 2X-S  (gelezen 977 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 6x7

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 729
Re:Pentax rear convertor-A 2X-S
« Reactie #6 Gepost op: 2 juni 2010, 20:22:42 »
Misschien is F we focus?
Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Pentax rear convertor-A 2X-S
« Reactie #6 Gepost op: 2 juni 2010, 20:22:42 »

RonHendriks

  • Gast
Re:Pentax rear convertor-A 2X-S
« Reactie #5 Gepost op: 2 juni 2010, 20:20:53 »
Tsja wat ik er van snap: op je camera staat er ipv een diafragma aangegeven getal --- achter de F. Dit komt omdat je camera dus geen gegevens door krijgt van het diafragma van de lens, of niet kan rekenen wat het diafragma is met de TC ertussen. Het lichtverlies klopt ook wel, de TC vergroot 2 x en endaarmee wordt ook het diafragma keer 2 (f4 wordt f8 wat dus 2 lichtstoppen verlies oplevert).

Het mysterie van de F signalering? Nou dat zou kunnen dat je hiermee doelt op het piepje dat de camera geeft als de AF is gevonden (bij MF lenzen geen AF-lock, maar wel het piepje). Ook dat is afhankelijk van de hoeveelheid licht die beschikbaar is. Je camera zal waarschijnlijk tot f10 als maximum voldoende licht hebben voor de AF-signalering. Dan zal je lens dus maximaal tot f5 ondersteund worden.

Tenzij ik het allemaal verkeerd begrepen heb, want je verteld het niet heel duidelijk.

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re:Pentax rear convertor-A 2X-S
« Reactie #4 Gepost op: 2 juni 2010, 18:50:24 »
zijn de contacten wel schoon?
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

asplx

  • Gast
Re:Pentax rear convertor-A 2X-S
« Reactie #3 Gepost op: 2 juni 2010, 17:26:15 »
Ik sluit me bij de Commandeur aan.
Ik snap er de ballen van...

Groeten,
Ruurd

Cmdr_Keen

  • Gast
Re:Pentax rear convertor-A 2X-S
« Reactie #2 Gepost op: 2 juni 2010, 13:47:13 »
Werkelijk een onbegrijpelijk verhaal. Wat ik heb kunnen ontcijferen heb je problemen met het feit dat je camera het diafragma niet meer herkent op het moment dat je die converter ertussen hebt zitten? Over welke camera hebben we het dan?

p.s.
Klik hier

Offline AOCo

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 110
  • Geslacht: Man
  • Let,s start the fun!
Pentax rear convertor-A 2X-S
« Reactie #1 Gepost op: 2 juni 2010, 12:25:57 »
Wat zijn de mogelijkheden met deze optisch goed aangeschreven convertor?
Ik heb bij weinig licht A-MF lenzen  getest met de convertor er tussen.Veel lichverlies en moeilijke F signalering.
A-AF lenzen .Zelfde verhaal ,uiteraard wordt de AF niet ondersteunt.Maar ook bijna geen F signalering.
Wat mij opvalt is correcte belichtings info ,maar geen of bijna geen F info.Al deze lenzen gedragen zich wat F instelling betreft,zonder convertor,  keurig.
Natuurlijk verooraakt de convertor lichtverlies tot ca,3 diafragmaas.Maar dit is toch geen mooi weer convertor?
Wat zijn jullie ervaringen/gedachten betr.deze convertor?

groeten Carel