Auteur Topic: Originele Pentax accu en batterij grip of niet?  (gelezen 2333 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re: Originele Pentax accu en batterij grip of niet?
« Reactie #14 Gepost op: 27 mei 2013, 11:51:21 »
Nee, bij een andere fotoshop. Eerst wou hij er niet vanaf voor die prijs, maar later toch wel, want ze kregen geen hoger bod :lolk:.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Originele Pentax accu en batterij grip of niet?
« Reactie #14 Gepost op: 27 mei 2013, 11:51:21 »

Offline Bernie

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1051
  • Geslacht: Man
  • Westerlee (Gn)
Re: Originele Pentax accu en batterij grip of niet?
« Reactie #13 Gepost op: 19 mei 2013, 22:58:37 »
Citaat
Ik heb voor €45,- een nieuwe originele D-BG2 gekocht

Bij cameranu toevallig? Komt die van mij ook vandaan. Ik dacht voor de zelfde prijs. Heb ik al veel plezier van gehad! Blij dat ik 'm heb!!!

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re: Originele Pentax accu en batterij grip of niet?
« Reactie #12 Gepost op: 14 april 2013, 14:36:07 »
Ik heb voor €45,- een nieuwe originele D-BG2 gekocht, en ik ben er erg tevreden mee. Ik heb geen ervaring met neppers, maar voor dat geld zou ik het niet proberen en gewoon lekker voor origineel gaan.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Originele Pentax accu en batterij grip of niet?
« Reactie #11 Gepost op: 21 maart 2013, 20:50:23 »
Moet wel zeggen dat het voor de k10 volgens mij niet meer zoveel uitmaakt. Voor 10 euro heb je een orginele batterij.

En mochten die lastig te vinden te zijn .. heb ik er nog liggen voor 3 tientjes  :afro:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

newmikey2

  • Gast
Re: Originele Pentax accu en batterij grip of niet?
« Reactie #10 Gepost op: 21 maart 2013, 17:56:22 »
Nepperts van Ebay zijn meestal onbetrouwbaar maar als je bij een behoorlijke webshop of in de winkel een vervangende accu vindt zijn deze vaak heel behoorlijk. Ik heb Jupio's op mijn K20D en de K-5 en beide houden het al net zolang uit als de Pentax originelen.

Het verschil mag duidelijk zijn: een ebay monster kost vaak onder de twee tientjes, een Jupio tegen de 40 euro

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: Originele Pentax accu en batterij grip of niet?
« Reactie #9 Gepost op: 21 maart 2013, 17:20:44 »
Beste forummers,


Voor mijn K10 kocht ik ooit bij batteryking een neppert. Op zich voldeed de batterij wel aardig. Maar vreemd was het dat de batterij tot aan zijn bittere einde bleef aangeven volledig opgeladen te zijn. Des te groter was dan de verrassing op het moment dat de batterij werkelijk leeg was. Bij de K5 ervaar ik de originele batterij 'onuitputtelijk' en gezien de ervaring met de neppert, heb ik geen behoefte weer zo'n surrogaat geval aan te schaffen.


Groet,


Wytze
« Laatst bewerkt op: 21 maart 2013, 22:38:00 door Wytze »

Offline Hanv

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Man
Re: Originele Pentax accu en batterij grip of niet?
« Reactie #8 Gepost op: 20 maart 2013, 22:18:20 »
ik heb een keer een imitatie accu op internet gekocht. Was maar iets van 13 euro of zo, incl verzendkosten. Eigenlijk weet je dat het niet zo goed is. Wel: in de kou (vorst) geeft hij het gewoon op. Bij live view begint de camera al snel aan te geven dat de batterij half leeg is. Maar 's zomers, als je geen live view gebruikt kun je er gemakkelijk 300 foto's mee maken. Het is mijn reserve accu...
 
K5, DA17-70, DA18-55wr, DA50-200wr, DA50 1:1.8, M50 1:2, Sigma 30mm 1:1.4, Tamron 28-200 1:3.8-5.6, Soligor 80-200 1:4, Tamrom 90 mm 1:2.8 Macro

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5926
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Originele Pentax accu en batterij grip of niet?
« Reactie #7 Gepost op: 20 maart 2013, 21:59:48 »
Ik heb 2 originele en 2 nepaccu`s voor mijn K5 en K01 en ik merk geen verschil in kwaliteit, in het verleden had ik dit ook voor mijn K10`s en ook daar nooit problemen mee gehad.

kdj4

  • Gast
Re: Originele Pentax accu en batterij grip of niet?
« Reactie #6 Gepost op: 20 maart 2013, 21:31:11 »
Ik ben iemand die bijna altijd alles origineel koopt, ik heb dan ook meerdere originele Canon batterijen.
twee jaar gelden ook eens twee niet originele Canon batterijen gekocht, ik weet niet eens meer welk merk, maar ze hebben de twee jaar niet gehaald.

Offline maarten70

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 236
  • Geslacht: Man
Re: Originele Pentax accu en batterij grip of niet?
« Reactie #5 Gepost op: 20 maart 2013, 20:53:57 »
Kwa accu goede ervaring met jupio.
Gaat net zoveel opnames mee als de originele, en ook bij -10c geen problemen.

Offline kultfunk

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 714
  • Geslacht: Man
    • pics by Kultfunk
Re: Originele Pentax accu en batterij grip of niet?
« Reactie #4 Gepost op: 20 maart 2013, 19:38:44 »
Ik heb voor zowel m'n K5 als m'n D2x niet originele batterijen aangeschaft bij replace direct (www.replacedirect.be of .nl) en heb hier tot nu toe géén negatieve ervaringen mee gehad.

Offline 013medic

  • Newbie
  • Berichten: 13
Re: Originele Pentax accu en batterij grip of niet?
« Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2013, 19:08:48 »
Kijk daar kan ik wat mee, want beiden heb ik in mijn bezit. Dan blijft de accu nog over.

RonHendriks

  • Gast
Re: Originele Pentax accu en batterij grip of niet?
« Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2013, 18:46:27 »
Een niet orginele grip moet je in ieder geval niet op een statief plaatsen of hangen aan zo'n schouderband.

Offline 013medic

  • Newbie
  • Berichten: 13
Originele Pentax accu en batterij grip of niet?
« Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2013, 18:44:13 »
Hallo,

ik ben van plan om op korte termijn een batterij grip te kopen, de D-BG2. Natuurlijk moet daar ook een accu bij gekocht worden D-LI50. Op internet staat zoveel geschreven dat ik dacht bij de gebruikers raad te gaan vragen.
Dus is de vraag: "Wat zijn jullie ervaringen?"

Dankjulliewel!


Corné