Auteur Topic: Pentax batterij grip k20d  (gelezen 1370 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

patrick91

  • Gast
Re: Pentax batterij grip k20d
« Reactie #7 Gepost op: 4 oktober 2009, 10:53:15 »
Een vraag niet stellen.. daar moet je je voor schamen.. alles hoor je een keer voor het eerst :)
Dus blijf vragen!

@Kees, ik dacht er zelf aan om er helemaal geen extra accu erin te doen! Ik heb nog nooit gehad dat een accu leeg was. Voor mij is het gewoon niet nodig, maar de zekerheid wil ik er natuurlijk wel 1 en ik wacht dan op een goedkope kloon, veel minder prestatie maar als ik er een paar extra foto's mee kan maken is goed.. Eneloops moet ik nog wel eens aanschaffen, dat dan weer wel :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Pentax batterij grip k20d
« Reactie #7 Gepost op: 4 oktober 2009, 10:53:15 »

kdj4

  • Gast
Re: Pentax batterij grip k20d
« Reactie #6 Gepost op: 4 oktober 2009, 08:00:19 »
Citaat
Je moet de d-bg2 hebben, die past op de k20 namelijk :) (en de 10d) de d-bg3 is volgens mij voor de k200.
Ik had hem ook op mijn 20d zitten, ik heb grote handen en vond het prettiger vasthouden. Voor mijn k7 heb ik er ook 1 besteld en ik kan niet wachten tot hij binnen is.
Evengoed vind ik het meer een extra verkoop voor de zaak als voor jouw noodzakelijk.Je schrijft dat je net start. Het maakt je combi zwaarder (en duurder). Probeer het eerst eens een tijdje zonder, voel eens hoe de camera voelt zoals hij nu is.
In de grip kun je een accu doen (nog zwaarder). Ook is er plaats voor je afstandbediening en een extra geheugenkaartje. Maar dat past ook in je tas..

in Emmen zag ik bij Mharda dat er in de grip van de K-7 ook AA batterijen in konden, is wel handig je koopt een stel Eneloop batterijen stukken goedkopper dan de accu van pentax die er in horen.
en ik moet toegeven dat die Eneloop batterijen echt goed zijn, heb Hama batterijen van 2700 mAh en een stel GP batterijen van 2700 mAh, maar die kunnen zeker niet op tegen de eneloop batterijen van 2000 mAh.
« Laatst bewerkt op: 4 oktober 2009, 08:04:12 door kdj4 »

Anjoemara

  • Gast
Re: Pentax batterij grip k20d
« Reactie #5 Gepost op: 3 oktober 2009, 23:29:32 »
Patrick, ik schaam me lol. Ik heb er overheen gekeken! Bedankt voor je nuttige informatie.

patrick91

  • Gast
Re: Pentax batterij grip k20d
« Reactie #4 Gepost op: 3 oktober 2009, 22:31:25 »
Je moet de d-bg2 hebben, die past op de k20 namelijk :) (en de 10d) de d-bg3 is volgens mij voor de k200.
Ik had hem ook op mijn 20d zitten, ik heb grote handen en vond het prettiger vasthouden. Voor mijn k7 heb ik er ook 1 besteld en ik kan niet wachten tot hij binnen is.
Evengoed vind ik het meer een extra verkoop voor de zaak als voor jouw noodzakelijk.Je schrijft dat je net start. Het maakt je combi zwaarder (en duurder). Probeer het eerst eens een tijdje zonder, voel eens hoe de camera voelt zoals hij nu is.
In de grip kun je een accu doen (nog zwaarder). Ook is er plaats voor je afstandbediening en een extra geheugenkaartje. Maar dat past ook in je tas..

Anjoemara

  • Gast
Re: Pentax batterij grip k20d
« Reactie #3 Gepost op: 3 oktober 2009, 19:51:19 »
Ok hartelijk bedankt voor de info. Moet ik dan de bg2 of de bg3 aanschaffen. Kan niet echt ontdekken wat het verschil tussen beiden is.

RonHendriks

  • Gast
Re: Pentax batterij grip k20d
« Reactie #2 Gepost op: 3 oktober 2009, 18:56:18 »
Een goed begin in ieder geval. Ik heb de grip ook gehad. Zeker handig als je zelf hele grote handen hebt. Ook is de balans beter bij grote objectieven. Erg handig bij het nemen van staande foto's, omdat je dan de knoppen van de grip kunt bedienen. Strikt nodig is het niet, wel handig.

Anjoemara

  • Gast
Pentax batterij grip k20d
« Reactie #1 Gepost op: 3 oktober 2009, 18:25:56 »
Ik heb vandaag mijn k20d opgehaald. In de fotozaak werd mij een batterijgrip voor deze camera aanbevolen. Alvorens tot aanschaf over te gaan wil ik graag wat nadere info hebben. Iemand ervaringen met de batterijgrip van pentax voor deze camera. Zijn er nog andere voordelen te melden? Kortom alle info is welkom. Dit is namelijk de eerste keer dat ik een dergelijke kwaliteitscamera heb aangeschaft. Beginner dus!! :)