Auteur Topic: 100% Tuning in Ahoy Part 2  (gelezen 2758 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re:100% Tuning in Ahoy Part 2
« Reactie #19 Gepost op: 30 juni 2011, 23:49:17 »
De auto`s zijn slecht in beeld gebracht, er lopen iedere keer mensen in de weg :D :D. Ze zien er wel mooi uit die mensen maar wat bleekjes :D. Maar er is al genoeg over gezegd, en ik moet zeggen dat het flitsen me ook niet altijd goed afgaat. Het zal een kwestie zijn van veel oefenen.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:100% Tuning in Ahoy Part 2
« Reactie #19 Gepost op: 30 juni 2011, 23:49:17 »

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:100% Tuning in Ahoy Part 2
« Reactie #18 Gepost op: 30 juni 2011, 22:37:43 »
Bij Automaxx Summer Edition zijn altijd volop mooie meiden aanwezig.

Waarvoor denk je dat ik ga ?!  :D

 ;D ;D ;D ;D
Ik zie je dan in elk geval daar ;-)

greetz,
Erik

Offline acinony

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 643
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
Re:100% Tuning in Ahoy Part 2
« Reactie #17 Gepost op: 30 juni 2011, 22:34:01 »
Sure!

Ik ga van het weekend sowieso naar het Dutch Power Pack Festival op Zandvoort.......Weet eigenlijk niet of er bij dit evenement gridgirls zijn......
Hoe is dat in Biddinghuizen?

greetz,
Erik
Bij Automaxx Summer Edition zijn altijd volop mooie meiden aanwezig.

Waarvoor denk je dat ik ga ?!  :D

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:100% Tuning in Ahoy Part 2
« Reactie #16 Gepost op: 30 juni 2011, 22:33:25 »
Nou Ron, doet iemand speciaal voor jou moeite om wat vrouwelijk "schoon" op de foto te krijgen ......... ;)
Persoonlijk had ik liever de auto's gezien, maar ja, ik val niet op dit soort typetjes, al dan niet overbeflitst  :)

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:100% Tuning in Ahoy Part 2
« Reactie #15 Gepost op: 30 juni 2011, 22:30:16 »
Zijn ook dezelfde zo te zien.

We moeten binnenkort maar eens samen op zoek naar wat schone dames in de pits.  ;)

Sure!

Ik ga van het weekend sowieso naar het Dutch Power Pack Festival op Zandvoort.......Weet eigenlijk niet of er bij dit evenement gridgirls zijn......
Hoe is dat in Biddinghuizen?

greetz,
Erik

Offline acinony

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 643
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
Re:100% Tuning in Ahoy Part 2
« Reactie #14 Gepost op: 30 juni 2011, 22:24:06 »
Zijn ook dezelfde zo te zien.

We moeten binnenkort maar eens samen op zoek naar wat schone dames in de pits.  ;)

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:100% Tuning in Ahoy Part 2
« Reactie #13 Gepost op: 30 juni 2011, 22:17:30 »
Op verzoek nog wat leuke dames die aanwezig waren op 100% tuning in Rotterdam
Speciaal voor Ron en andere gegadigden... hahaha
[...]
Foto 3. Dames van Raceworld




[...]


Funny, deze dames 'heb' ik ook ;-)
In elk geval qua kleding dan...........



greetz,
Erik
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2011, 23:26:38 door EviZ »

Offline acinony

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 643
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
Re:100% Tuning in Ahoy Part 2
« Reactie #12 Gepost op: 16 oktober 2010, 12:29:37 »
Ik heb wel standaard een omnibounce erop zitten, maar omdat het plafond zo hoog is dacht ik dat het niet haalbaar was om indirect te flitsen.
Zal de volgende keer is proberen dat lipje uit te trekken wat je zegt.

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

ArjanvH

  • Gast
Re:100% Tuning in Ahoy Part 2
« Reactie #11 Gepost op: 16 oktober 2010, 12:26:12 »
Bij de fotokina had ik bij de modellen daar de flitser op - 2/3 en de camera op - 1/3.
De flitser onder een hoek van 45 graden, met de witte reflector uitgeschoven, zodat er ook minder direct licht op de modellen kwam.

Maar het is inderdaad veel proberen en kijken wat het beste voor jou werkt.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:100% Tuning in Ahoy Part 2
« Reactie #10 Gepost op: 16 oktober 2010, 11:12:41 »
Voor op een beurs geen verkeerde serie hoor; ja,ietsje 'overbeflitst'  :(

Je kunt ook kiezen voor een mix met belichtingscompensatie op je camera én in je flitser, bv +1/3 op je camera en -1 op je flitser.
Het is altijd een beetje uitvogelen; ik flitst zelf ook nog veel te weinig om het juist te kunnen inschatten.

greetz,
Erik

Offline acinony

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 643
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
Re:100% Tuning in Ahoy Part 2
« Reactie #9 Gepost op: 16 oktober 2010, 10:55:27 »
Graag gedaan, daar heb je vrienden voor :D

Je hebt ook helemaal gelijk om te oefenen, want daar leer je uiteindelijk weer van. Wat ik zelf prettig vind (al gebruik ik mijn flits niet vaak) is om deze op -0,3 of -0,7 in flitskracht te zetten en geen belichtingscompensatie voor de camera. Zo heb je iets minder flitskracht. Ook zul je als je de iso iets omhoog doet, meer omgevingslicht vangen en iets minder flitskracht toevoegen. In een setting als deze zul je toch voor het beste resultaat moeten kiezen wat je wel/niet goed belicht wil hebben. Als je kiest voor de dames, dan kun je beter je belichtingsmeter zetten op spot- of centrummeting om wat minder van de toch wel redelijk donkere omgeving mee te nemen in de lichtmeting. Hiermee geef je wat minder flitskracht aan de dames en dat zal ze zeker wel goed doen.
Ik ga daar eens mee stoeien, bedankt voor de tip. ;)

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

JohnnieS

  • Gast
Re:100% Tuning in Ahoy Part 2
« Reactie #8 Gepost op: 16 oktober 2010, 07:19:29 »
 :D :D :D
Waar heb ik dat al eens eerder gehoord??

Mooie auto buurman :rofl2: :rofl2:

RonHendriks

  • Gast
Re:100% Tuning in Ahoy Part 2
« Reactie #7 Gepost op: 16 oktober 2010, 01:02:39 »
Zó, en bedankt Ron..  :(

Als ik de flitser er gelijk af gooi, leer ik het nooit, dus ga stug door met oefenen.  :cooll:

Graag gedaan, daar heb je vrienden voor :D

Je hebt ook helemaal gelijk om te oefenen, want daar leer je uiteindelijk weer van. Wat ik zelf prettig vind (al gebruik ik mijn flits niet vaak) is om deze op -0,3 of -0,7 in flitskracht te zetten en geen belichtingscompensatie voor de camera. Zo heb je iets minder flitskracht. Ook zul je als je de iso iets omhoog doet, meer omgevingslicht vangen en iets minder flitskracht toevoegen. In een setting als deze zul je toch voor het beste resultaat moeten kiezen wat je wel/niet goed belicht wil hebben. Als je kiest voor de dames, dan kun je beter je belichtingsmeter zetten op spot- of centrummeting om wat minder van de toch wel redelijk donkere omgeving mee te nemen in de lichtmeting. Hiermee geef je wat minder flitskracht aan de dames en dat zal ze zeker wel goed doen.

Offline acinony

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 643
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
Re:100% Tuning in Ahoy Part 2
« Reactie #6 Gepost op: 15 oktober 2010, 23:09:38 »
Zó, en bedankt Ron..  :(

Dat was de eerste dag met de externe flitser erop en de zoveel over gehoorde p-stand uitgeprobeerd.... en was daar idd niet tevreden over, vind deze stand maar niks.
Maar net als met een nieuwe lens, wilde ik perse die flitser uitproberen en mocht er niet meer af. ( heb hem soms ff uitgezet...  :P )

Heb aan deze foto's ook niks gedaan, maar was voor de fun omdat er om vrouwelijk schoon gevraagd werd - en vind dat deze dames er echt wel mee door kunnen gaan.
Wel had ik ff kunnen croppen natuurlijk.

Als ik de flitser er gelijk af gooi, leer ik het nooit, dus ga stug door met oefenen.  :cooll:

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

Offline Jazzer

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1529
  • multipentaxionist
Re:100% Tuning in Ahoy Part 2
« Reactie #5 Gepost op: 15 oktober 2010, 14:02:58 »
Help me eraan herrinneren dat ik de komende keer als ik bij je op bezoek ben de flitser van je camera sloop. Foei wat zijn ze soms lelijk geflitst. Je hebt een K-x dus kun je makkelijk een mooi portret maken op iso1600 en zo dat flitsje laten voor wat het is. Je had ook iets meer mogen inzoomen, want er staat nog veel onnodige omgeving op de foto's. Je kunt ook nu nog wel wat loze ruimte weggooien. Ook hoe meer groothoek je gebruikt hoe boller dingen in de foto kunnen worden door vertekening, al helpt het dame 4 niet zo te zien. Ik denk dat nummer 3 het ergst is van allen (hier kun je boven de stellage en links van de meiden wegsnijden en de dames komen wat prominenter in beeld).

Vind ik ook. Alleen foto 2 is min of meer geslaagd.  :(

Offline Oki

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
  • Ricoh GR
Re:100% Tuning in Ahoy Part 2
« Reactie #4 Gepost op: 15 oktober 2010, 13:11:59 »
Die bimbinoos lachen wel fijn naar je, misschien vaker doen met het andere geslacht...
Misschien zon diffusertje op de flits zetten?
jochem.
Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:100% Tuning in Ahoy Part 2
« Reactie #3 Gepost op: 15 oktober 2010, 12:41:07 »
.... Foei wat zijn ze soms lelijk geflitst. ....

Waarom zeg je dat, Ron?

Akkoord het zijn geen topfoto's (en die bimbo's zijn ook niet mijn smaak van vrouwen) maar puur inzake flitsen zie ik weinig dat echt verkeerd is, temeer omdat er allicht met het on board flitsje is gewerkt bij gebrek aan alternatief op dat moment.

RonHendriks

  • Gast
Re:100% Tuning in Ahoy Part 2
« Reactie #2 Gepost op: 15 oktober 2010, 10:27:36 »
Help me eraan herrinneren dat ik de komende keer als ik bij je op bezoek ben de flitser van je camera sloop. Foei wat zijn ze soms lelijk geflitst. Je hebt een K-x dus kun je makkelijk een mooi portret maken op iso1600 en zo dat flitsje laten voor wat het is. Je had ook iets meer mogen inzoomen, want er staat nog veel onnodige omgeving op de foto's. Je kunt ook nu nog wel wat loze ruimte weggooien. Ook hoe meer groothoek je gebruikt hoe boller dingen in de foto kunnen worden door vertekening, al helpt het dame 4 niet zo te zien. Ik denk dat nummer 3 het ergst is van allen (hier kun je boven de stellage en links van de meiden wegsnijden en de dames komen wat prominenter in beeld).

Wel een leuke dag.

Offline acinony

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 643
  • Geslacht: Man
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
100% Tuning in Ahoy Part 2
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2010, 02:45:01 »
Op verzoek nog wat leuke dames die aanwezig waren op 100% tuning in Rotterdam
Speciaal voor Ron en andere gegadigden... hahaha

Foto 1. Dame op de Dotz stand



Foto 2. Dame op de Dotz stand



Foto 3. Dames van Raceworld



Foto 4. Dame van Carfantasy



Foto 5. Nog een dame van de Dotz stand


FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.