Auteur Topic: Ervaring met Kata of Tamrac...?  (gelezen 2883 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JayWee

  • Gast
Re:Ervaring met Kata of Tamrac...?
« Reactie #21 Gepost op: 29 november 2010, 13:53:11 »
Guus ken ik nog niet, maar ik zat al rond de €120 voor de Evolution 8.
Maar ik wil hem eerst ook in handen hebben gehad. Ben al langs een paar winkels geweest, steeds niet voorradig.

Maar het is wel bijzonder dat bij GuusVerschuren de Evolution 8 €111 kost en bij DWXL €265.
Terwijl ik ook aan het kijken ben voor een Sigma 150-500 en die is bij Guus €1160 en bij DWXL €773.
(weer precies andersom)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Ervaring met Kata of Tamrac...?
« Reactie #21 Gepost op: 29 november 2010, 13:53:11 »

Offline PentaxDonkey

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1230
  • Geslacht: Man
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
Re:Ervaring met Kata of Tamrac...?
« Reactie #20 Gepost op: 11 november 2010, 09:12:24 »
Mijn (Canon) vriend heeft de Tamrac Evolution 8.
En ik kan er maar 1 ding over zeggen: TOP!!!

Hier kun je geen miskoop aan doen. Op de photokina heel veel tassen vergeleken zoals cullmann, kata, hama etc. etc. Maar deze biedt het meest en is vooral ook heel erg praktisch.
Over de afwerking ook alleen maar positief. Kwaliteit met een hoofletter K.

Gekocht zonder problemen voor zo'n 110 euro bij guus verschuren http://www.guusverschuren.nl/foto-video/tassen-en-koffers/universele-tassen-en-koffers/tamrac-evolution-8-sling-backpack-zwart-5788
Hij staat ook voor meer dan het dubbele bij http://www.digitalwarehouse.nl/tamrac-evolution-8-bruin-beige-5788.html (zou ik niet doen  ;) )

Succes met alle info!

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Ervaring met Kata of Tamrac...?
« Reactie #19 Gepost op: 8 november 2010, 22:56:08 »
De Contrejour of de Obscura bedoel je denk ik.
Ik heb zelf nu deze recent gekocht met namen omdat die ook een frame heeft http://www.kata-bags.com/productFRM2HS.asp?p_Id=19780&Version=Photo
Maar de Contrejour ziet er perfect uit als je het wat ruiger aan wil doen maar volgens mijn is die ook een stuk groter dan wat ik nu heb.
Ben benieuwt of ze ook nog groter uit brengen?
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Ervaring met Kata of Tamrac...?
« Reactie #18 Gepost op: 8 november 2010, 22:11:24 »
Edzo, is de eerste keer dat ik over de Click Elite hoort, ze zien er goed uit.

Ze hebben een nieuwe serie (blauw met wit, ben even de naam kwijt) die op de markt komt. Er zijn er nu nog maar twee rugzakken van in Nederland, een vriend van me heeft er dus nu één van. Openen van het grote vak doe je vanaf de rugkant, dus niemand die je camera even ongewenst kan "lenen". De camera kun je vanaf de zijkant aan (zoals een sling-shot).
Er is met name veel bergruimte voor je dagspullen (jas, bammetjes, blikjes bier, etc.  :))
Het draagcomfort is echt super, dus met name voor fotografen die een hele dag op stap zijn. We hebben op de Photokina alles op onze rug gehad, Kata, Tamrac, LowePro, etc., maar deze zat "by-far" het beste.

Ik heb nu zijn oude Tamrac Expedition overgenomen. Je moet ergens beginnen hè en de stek van de geldboom heeft dit jaar geen wortel geschoten......

Offline Bernie

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1051
  • Geslacht: Man
  • Westerlee (Gn)
Re:Ervaring met Kata of Tamrac...?
« Reactie #17 Gepost op: 8 november 2010, 22:07:49 »
Citaat
Kata verkoop de tas en de trolley apart, misschien is dat iets?
Of bedoel je niet met dus ook zwaarder de tas?

Top! Bedankt voor de tip. Dat is helemaal super! Trolley los van de tas! En met groter, neem je dus meer spullen mee, dus heb je meer gewicht om mee te zeulen. Vandaar de trolley! Ga eens uitzoeken wat zoiets kost.

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Ervaring met Kata of Tamrac...?
« Reactie #16 Gepost op: 8 november 2010, 22:00:30 »
Edzo, is de eerste keer dat ik over de Click Elite hoort, ze zien er goed uit.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Ervaring met Kata of Tamrac...?
« Reactie #15 Gepost op: 8 november 2010, 07:09:32 »
Een vriend en ik hebben op de Photokina veel tassen (rugzak modellen) gepast en één ding is me duidelijk geworden: je moet zoiets niet via internet kopen. Het is heel belangrijk om te voelen hoe een tas zit, draagt en hoe je alles er snel uit kunt krijgen. Qua rugzakken is Click Elite op dit moment qua draagcomfort onovertroffen. Mooie tassen, goede kwaliteit en zit voortreffelijk, zeker als je een hele dag op pad gaat. We hebben veel tassen op onze rug gehad, maar die sprong er toch echt met kop en schotel bovenuit.
Zelf heb ik de Tamrac Expedition 6x. Gaat alles net in en is op zich fijne en behoorlijk degelijke rugzak. Nadeel is de dunne heupband, wat je wel gaat merken als je lang op pad bent met behoorlijk wat uitrusting in je tas.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Ervaring met Kata of Tamrac...?
« Reactie #14 Gepost op: 8 november 2010, 01:34:33 »
Kata verkoop de tas en de trolley apart, misschien is dat iets?
Of bedoel je niet met dus ook zwaarder de tas?

De trolley
http://www.kata-bags.com/product.asp?p_Id=104&Version=Photo

Voor tassen klik hier http://www.kata-bags.com/kata.asp?Version=Photo
En dan bij  "type" selecteer "rolling bags"
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Bernie

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1051
  • Geslacht: Man
  • Westerlee (Gn)
Re:Ervaring met Kata of Tamrac...?
« Reactie #13 Gepost op: 7 november 2010, 22:53:49 »
Ik ben eigenlijk ook wel toe aan iets nieuws (lees groters). Moet nu te vaak selectief zijn met wat wel of niet mee gaat! Maar weet nog helemaal niet wat ik wil! Laat m'n gedachten voorlopig even gaan over een rugtas met wieletjes. Trolley dus. Meer materiaal wordt vanzelf dus ook zwaarder!

« Laatst bewerkt op: 7 november 2010, 22:59:14 door Bernie »

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Ervaring met Kata of Tamrac...?
« Reactie #12 Gepost op: 6 november 2010, 13:06:18 »
Ik heb zelf de Kata Bumblebee UL recent aangeschaft. http://www.kata-bags.com/productFRM2HS.asp?p_Id=19780&Version=Photo
Grote tas, echt alles past er in met nog ruimte over en ik kan een set kleding meenemen.
Maar de tas heeft een metalen frame die het gewicht netjes over je rug verdeelt dus het draag comfort is best hoog.
Hier is een filmpje http://vimeo.com/11497898

De Kata Bug UL ziet er ook goed uit maar waarschijnlijk ook te groot dan waar je naar opzoek ben? http://www.kata-bags.com/productFRM2HS.asp?p_Id=19804&Version=Photo

De kwaliteit van de Kata is goed.
Ik heb ook een Crumpler een die voelt steviger een degelijker aan, de Kata is meer een technische tas.
Ik heb ook een kleine Lowe, dat is best vergelijkbaar met Kata maar Kata vindt ik toch net iets beter.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

JayWee

  • Gast
Re:Ervaring met Kata of Tamrac...?
« Reactie #11 Gepost op: 5 november 2010, 21:21:00 »
Absoluut mee eens Roeland! Ik bedoelde maar te zeggen dat je niet over een nacht ijs moet gaan als het om de aanschaf van een kwaliteits-tas gaat!


Op de planning staat ook een (1)50-500 en die moet er zeker in kunnen met camera/grip.
De 3n1-33 ken ik van een vriend en zag dat hij bij de "vrienden" in Capelle a/d IJssel de Tamrac (weer) op voorraad is.
En ik hoef hem morgen ook niet te hebben, dus wachten op een leuk prijsje kan ook nog wel even...

Bedankt voor de tips.  ;D

asplx

  • Gast
Re:Ervaring met Kata of Tamrac...?
« Reactie #10 Gepost op: 4 november 2010, 22:35:39 »
Alleen spelen of ook zijn?  ???

En zo kunnen we uuuuuurrren doorgaan...

JohnnieS

  • Gast
Re:Ervaring met Kata of Tamrac...?
« Reactie #9 Gepost op: 31 oktober 2010, 23:43:03 »
Voor Sinterklaas spelen is nog te vroeg Ruurd :rofl2: :rofl2:
Al hoewel,hij is in de buurt :D
« Laatst bewerkt op: 1 november 2010, 14:48:01 door JohnnieS »

asplx

  • Gast
Re:Ervaring met Kata of Tamrac...?
« Reactie #8 Gepost op: 31 oktober 2010, 23:29:11 »
Alleen denken
of ook schenken...???

 ;D

JohnnieS

  • Gast
Re:Ervaring met Kata of Tamrac...?
« Reactie #7 Gepost op: 31 oktober 2010, 16:25:20 »
 :rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2: :rofl2:

Zal aan je denken :D

Buksbeest

  • Gast
Re:Ervaring met Kata of Tamrac...?
« Reactie #6 Gepost op: 31 oktober 2010, 16:20:45 »
[...]
Het is een Lowepro Slingshot 350 AW zeer geschikt voor Profesioneel gebruik.
Mag je zo hebben
 grt JohnnieS

Mocht je op die manier ooit je 100mm Macro van de hand willen doen, let me know!  :D

Offline Bernie

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1051
  • Geslacht: Man
  • Westerlee (Gn)
Re:Ervaring met Kata of Tamrac...?
« Reactie #5 Gepost op: 31 oktober 2010, 12:41:43 »
Absoluut mee eens Roeland! Ik bedoelde maar te zeggen dat je niet over een nacht ijs moet gaan als het om de aanschaf van een kwaliteits-tas gaat!

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Offline roeland

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1558
  • Geslacht: Man
Re:Ervaring met Kata of Tamrac...?
« Reactie #4 Gepost op: 31 oktober 2010, 09:03:32 »
..als ik je een tip mag geven..... Ga bij jouw in de buurt naar een goede (speciaal)zaak met het materiaal wat erin moet passen en probeer het uit! Of alles erin past is 1, maar het draagcomfort is 2! Succes!
Eens maar met een iets andere indeling
1: of alles er in past en dan echt alles, niet alleen wat je bij de volgende opdracht nodig denkt te hebben, maar ook wat je in de komende maanden (of jaren) nog denkt aan te schaffen.
2: of je het er vlot uit kunt halen terwijl de tas om nek hangt, bv. in één hand de body, in de andere hand het zojuist losgekoppelde objectief, en dan??
Draagbaarheid komt dan als volgende, maar vooral eerst uitproberen. Een goede tas is duur en gaat behoorlijk lang mee dus een goede afweging is niet te onderschatten.
Tot slot, ik heb geen ervaring met Kata maar Tamrac is behoorlijk duurzaam.

"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline Kloor2000

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re:Ervaring met Kata of Tamrac...?
« Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2010, 23:49:09 »
Ik heb de KATA 3N1-30, er kan een body met tele (55-300) en een Panasonic FZ50 met een Raynox teleconverter met een zinnekap in + nog een 50-200 de kitlens en een flitser in. De tas kan op verschillende manieren gedragen worden, als rustas en als sling. Mocht e.e.a. te zwaar worden dan is er nog een trolly voor aan te schaffen. Heb de tas een jaar en bevalt mij prim. Onlangs nog een 3N1 tripodholder aangeschaft.
Bovenin de tas is er ruimte voor bijv. je broodje oid.

Hoop dat jeer wat aan hebt.

Groet,

Harry

Offline Bernie

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1051
  • Geslacht: Man
  • Westerlee (Gn)
Re:Ervaring met Kata of Tamrac...?
« Reactie #2 Gepost op: 30 oktober 2010, 23:34:18 »
Nee, helaas! Maar als ik je een tip mag geven..... Ga bij jouw in de buurt naar een goede (speciaal)zaak met het materiaal wat erin moet passen en probeer het uit! Of alles erin past is 1, maar het draagcomfort is 2! Succes!

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

JayWee

  • Gast
Ervaring met Kata of Tamrac...?
« Reactie #1 Gepost op: 27 oktober 2010, 13:58:39 »
Aangezien de jaren gaan tellen voor mijn huidige fototas en ik binnenkort voor een extra zoom-lens wil gaan.
Ben ik op zoek naar een nieuwe fototas.

Ik kom voor mij uit op de Tamrac Evolution 8 of de Kata 3n1-30 (laptop ruimte a la de 33 is niet echt noodzakelijk)
De Kata heb ik al eens in handen gehad maar de Tamrac waren steeds niet voorradig.
Zijn er mensen die ervaring hebben met 1 van deze tassen (vooral de Tamrac)...?

Thanx