Auteur Topic: Sinterklaas  (gelezen 2148 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Atmikes

  • Gast
Re: Sinterklaas
« Reactie #9 Gepost op: 2 december 2008, 20:13:00 »
Inderdaad veel last van CA, deze ga je trouwens niet kunnen oplossen met de Raw converter want hij is echt wel te aanwezig. (ik vrees dat je echt een slechte situatie bent tegengekomen)

Foto 1 en 2 zijn eigenlijk dezelfde, vind de compo's verder nogal vrij chaotisch = "snapshots"

Als je graag je naam ziet prijken onder de foto's is bordermaker of photoscape een goede en gratis optie  ;)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Sinterklaas
« Reactie #9 Gepost op: 2 december 2008, 20:13:00 »

kdj4

  • Gast
Re: Sinterklaas
« Reactie #8 Gepost op: 29 november 2008, 20:21:04 »
hallo, Bornfree.
ik gebruik vaak Photofiltre voor naam onder de foto zetten. ook kun je met het programa verschillende kaders om je foto zetten. google maar even ( Photofiltre ). en ook nog gratis  ::)

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re: Sinterklaas
« Reactie #7 Gepost op: 26 november 2008, 02:43:28 »
Je hebt de foto's in Raw geschoten; dan is met Adobe Cs3 Camera Raw (lenscorrectie) de chromatische abberatie wel wat bij te werken.
Ik vind het wel een leuke reportage
Succes
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re: Sinterklaas
« Reactie #6 Gepost op: 22 november 2008, 20:05:02 »
CA=Chromatische abberatie (de paarse randjes rondom de linkse piet)

Dat is het grootste euvel van deze lens (met name bij zulke weersomstandigheden), ik heb zelf ook de nodige voorbeelden ervan geschoten.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Bornfree

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 105
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Sinterklaas
« Reactie #5 Gepost op: 22 november 2008, 19:58:15 »
Citaat
Bij nr3 vind ik het jammer dat de piet erachter een beetje wegvalt en de hand wazig is, het lijkt nu net alsof sint 3 armen heeft. Verder is de foto wel mooi van kleur en scherpte, helaas ook hier weer de CA van de Tamron.

Beweging onscherpte heb ik wel eens vaker deze in av geschoten misschien een keer een ander programma gebruiken.

Wat bedoel je met CA van tamron.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Sinterklaas
« Reactie #4 Gepost op: 19 november 2008, 20:15:51 »
Allereerst complementen: vanaf een bewegende boot een andere bewegende boot fotograferen is een uitdaging!

Waarschijnlijk daarom zijn de eerste twee niet scherp.

Dit soort foto's mag van mij altijd een hoog contrast en lekker verzadigd qua kleur (zeg: type kinderkamer :) )

Ik vind vier de leukste...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re: Sinterklaas
« Reactie #3 Gepost op: 19 november 2008, 20:07:12 »
Hehe, na het zien van het eerste plaatje wist ik al welke lens je had gebruikt zonder het verhaaltje te lezen. De Tamron kan in deze weersomstandigheden echt een draak zijn qua CA.

Erg leuke serie, foto 4 is imho de beste van het stel geworden, foto 5 is idd ook erg leuk door het andere standpunt. De horizon mag idd wel even recht gezet worden.
Foto2 is een beetje klassieke plaat (=mooi) maar voor het mooie (zowel 1 als 2) zou een iets hoger standpunt (liefst ooghoogte) de foto nog beter maken.

Bij nr3 vind ik het jammer dat de piet erachter een beetje wegvalt en de hand wazig is, het lijkt nu net alsof sint 3 armen heeft. Verder is de foto wel mooi van kleur en scherpte, helaas ook hier weer de CA van de Tamron.
« Laatst bewerkt op: 19 november 2008, 20:08:06 door C20v »

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

patrick91

  • Gast
Re: Sinterklaas
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2008, 12:26:58 »
Met je vraag kan ik je niet helpen.

Wel leuke serie.. pietje 4 is leuk en de achterkant van de boot op foto 5 laat zien wat je als leek normaal niet ziet!
Wel de horizon even rechtzetten.. is nu wel erg scheef!

Offline Bornfree

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 105
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Sinterklaas
« Reactie #1 Gepost op: 15 november 2008, 21:11:00 »
Zoals je al weet was vandaag de landelijke aankomst van sinterklaas 2008. Dit was voor mij een leuke reden om er bij te zijn met mijn camera in de hand. Met ongeveer 5000 mensen op de been was het moeilijk om een plekje te vinden, gelukkig was ik uitgenodigd bij een kennis op de boot waar de stoomboot vlak langs kwam.

Alles in RAW geschoten en dus wat bewerkt en geknipt. Weer was niet top maar gelukkig wel droog. Heb gebruik gemaakt van de tamron 70-300.

Opmerkingen of tips zijn welkom.

1.


2.


3.


4.


5.


p.s. met welk programma zetten jullie je naam onder de foto's