Auteur Topic: Het plan...  (gelezen 1798 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dokaprutser

  • Gast
Re: Het plan...
« Reactie #10 Gepost op: 19 mei 2007, 14:18:46 »
ja ik woon in de buurt van rotterdam,
Dan moet ik zeker mijn toestel op handmatig zetten om de lens te gebruiken?
Mijn camera heeft een bajonet K AF vatting.

Ik wil het best van je overnemen...

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Het plan...
« Reactie #10 Gepost op: 19 mei 2007, 14:18:46 »

admin

  • Gast
Re: Het plan...
« Reactie #9 Gepost op: 19 mei 2007, 12:14:26 »
Nee ik gebruik geen apple PC ik heb een gewone Dell :-)

Als je MZ60 een pentax bajonet aansluiting heeft dan past de lens. Hij is prima in orde van mij mag je hem hebben voor 25 euro. Woon je in de buurt van Rotterdam?

Dokaprutser

  • Gast
Re: Het plan...
« Reactie #8 Gepost op: 19 mei 2007, 11:54:28 »
 ;)Ja zie je dat dacht ik wel..zit er weer naast :'(
Maar die lens met een handmatige focus...kan deze op mijn MZ60 ? :-/soms weet ik dat niet...maar ik heb er wel belangstelling voor...ik wil ook voorstellingen van dicht bij fotograferen.. .

heb jij een apple p.c...vind het allemaal leuk om te weten...ondanks digitaal ver voor me weg ligt... ;)

admin

  • Gast
Re: Het plan...
« Reactie #7 Gepost op: 19 mei 2007, 11:17:36 »
Je leert door de bomen het bos te zien. Bij 100 foto's scan je snel door de thumbnails and zie je vrij snel waar de compositie en belichting er het beste uitzien. Meestal zit er wel redelijk wat werk in het combineren van verschillende belichtingen uit verschillende opnames in 1 foto. Omdat ik de meeste van mijn fotos voor de Microstock verkoop schiet moet de uiteindelijke opname van redelijk hoge kwaliteit zijn anders keuren ze hem af.

Die lens die je zoekt heb ik al verkocht dus ook bij mij schiet je ernaast. Ik heb nog wel een handmatige focus 75-210mm Sigma F3.5-4.5 die ik niet gebruik. Heb je daar wat aan?

Dokaprutser

  • Gast
Re: Het plan...
« Reactie #6 Gepost op: 19 mei 2007, 00:17:05 »
ik denk eigenlijk dat er evenveel werk in zit,in het bewerken met analoog als in digitaal...of heb ik het mis?

Als je nou 100 foto`s hebt geschoten..dan zie je de bomen de bos niet meer..met schiften ;D heb jij een externe harde schijf om alles op te slaan?

Ik heb eigenlijk een vraagje ik zoek een 80/300 lens die op mijn camera past,voor een beetje een betaalbaar prijsje...
weet jij nig iemand in je omgeving die er 1tje heeft en niet meer gebruikt?

Op m.p zit ik er elke keer naast :'(

admin

  • Gast
Re: Het plan...
« Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2007, 23:13:49 »
maar het lijkt mij lastiger dat je met je digi camera 100 foto`s schiet en er zit niks tussen...

Haha die is leuk... heb ik ook wel last van. Ik zit met duizenden foto's en heb er veel werk aan maar ook veel plezier. Heb ook analoog gewerkt en met net zoveel plezier.


Dokaprutser

  • Gast
Re: Het plan...
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2007, 14:46:20 »
Nee ik heb gewoon geen geld voor een digitale spiegelreflex :'(
ik moet van een heel beperkt budget rondkomen,en deze camera heb ik gekregen..
maar ik vind fotografie het mooiste wat er is...dus dan ga je roeien met de riemen die je hebt. ik scan mijn negatieven in...en dan bewerk ik ze eventueel op de p.c...

Maar ik ben ook niet zo`n 500 foto`s in 1 keer schieter, ik kijk bewust dat moet wel met analoog ;) maar ach aan de ene kant denk ik we fotograferen al decenia lang analoog,en toen was er niemand die zich druk liep te maken...dat ze een rolletje moesten verwisselen...

Maar het lijkt wel of men totaal is doorgeslagen...als je zegt dat je nog analoog fotografeert...dat je dan een ziekte hebt...Maar vraag maar eens aan een digifotograaf hoe de foto de foto tot stand is gekomen....weten de meesten niet..ik was pas laatst bij een benefietdag...en daar stond 1tje te fotograferen...met een hele dure nikon...met van alles er op en er aan....maar een foto`s nou niet echt om naar huis te schrijven..

Dus ik stond naast hem met mijn analoge pentax ;D hij keek een beetje schuin naar mij,en zegt ook lastig he elke keer moet je je rolletje verwisselen.
Waarop ik antwoorde nou nee hoor ik maak mijn foto`s doel gericht...maar het lijkt mij lastiger dat je met je digi camera 100 foto`s schiet en er zit niks tussen...Toen zei die beste man...maar ik heb een hele dure camera hoor...
Ik zei ja dat zal best..maar heb 1 ding voor ogen....
Een camera is slechts een hulpmiddel maar de persoon die er achter staat die maakt de foto`s... ;)
maar helemaal begrijpen deed hij het niet ;D
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2007, 14:47:02 door Dokaprutser »

admin

  • Gast
Re: Het plan...
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2007, 09:07:56 »
Ben je principieel analoog? Scan je je photo's wle eens? Ben zelf mijn vaders dia's aan het fotograferen om ze te digitaal te bewerken en bewaren.

Heb je plannen voor Digitaal?

Dokaprutser

  • Gast
Re: Het plan...
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2007, 18:35:14 »
ik ben nog ouderwets bezig ....volgens mij heb ik de laatste type analoge camera van pentax die er gemaakt zijn...
n.l een pentax MZ 60...
als het niet zo is...dan wil ik het graag weten ;)

admin

  • Gast
Het plan...
« Reactie #1 Gepost op: 4 mei 2007, 08:30:33 »
Het plan is om op van dit Forum een nederlandstalige plek voor Pentax fotografen te maken. Hier kunnen we kennis uitwisselen zoals waar goede winkels zitten, hoe je aan bepaalde lenzen kunt komen maar ook waar je mooie plaatjes van allerlei onderwerpen kunt schieten. Het is de bedoeling alleen mee te doen als je Pentax camera's gebruikt voor je fotografie.

Waarom? Ik ben niet niet veel tegengekomen waar je in gewoon nederlands specifiek over Pentax kunt communiceren.

Dus registreer jezelf, vertel wat voor materiaal je gebruikt en wat je zou willen zien in dit forum.
« Laatst bewerkt op: 4 mei 2007, 08:33:02 door admin »