Auteur Topic: Opschonen gebruikers  (gelezen 2865 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #26 Gepost op: 10 oktober 2014, 13:42:57 »
Massa mailtjes versturen is helaas niet een sterke kant van de SMF software. Ook het werk wat hierbij gepaard gaat ook niet.
Dat is een optie die, wat mij betreft, mee gaat spelen in de discussie.

Van beide vorige opschoon acties zijn sticky aankondigingen gemaakt :)
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #26 Gepost op: 10 oktober 2014, 13:42:57 »

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #25 Gepost op: 10 oktober 2014, 13:42:57 »
Massa mailtjes versturen is helaas niet een sterke kant van de SMF software. Ook het werk wat hierbij gepaard gaat ook niet.
Dat is een optie die, wat mij betreft, mee gaat spelen in de discussie.

Van beide vorige opschoon acties zijn sticky aankondigingen gemaakt :)
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #24 Gepost op: 10 oktober 2014, 10:39:42 »
Ik denk dat we het nu aan forumbeheer moeten overlaten. Zou wel fijn zijn als het besluit gecommuniceerd wordt :)

Mijn visie:
- vaker opschonen dus van 1x per jaar naar 1x per drie maanden;
- aantal postings (verleden) is niet relevant, laatste keer ingelogd is enig indicator;
- drie maanden niet ingelogd betekent mi echt dat je hier niets meer wil zoeken.. en anders registreer je je maar opnieuw;
- mailtje als herinnering is wel zo vriendelijk.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #23 Gepost op: 10 oktober 2014, 10:39:42 »
Ik denk dat we het nu aan forumbeheer moeten overlaten. Zou wel fijn zijn als het besluit gecommuniceerd wordt :)

Mijn visie:
- vaker opschonen dus van 1x per jaar naar 1x per drie maanden;
- aantal postings (verleden) is niet relevant, laatste keer ingelogd is enig indicator;
- drie maanden niet ingelogd betekent mi echt dat je hier niets meer wil zoeken.. en anders registreer je je maar opnieuw;
- mailtje als herinnering is wel zo vriendelijk.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

RonHendriks

  • Gast
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #22 Gepost op: 10 oktober 2014, 10:32:55 »
@Bert: 0 postings en nooit ingelogd ....eerste keer 510 gebruikers (2013).
Van 2014 kan ik zo even niet meer terug vinden.

0 postings is destijds door ons zo bepaald, gekozen, geef het een naampje.

Daarom is deze nieuwe discussie weer nuttig. Mogelijk dat er wat anders uit komt rollen.
Het blijft wel een moeilijke zaak om alleen de echt actieve leden eruit te pikken. SMF biedt een aantal tools hiervoor. Maar het zal wel een handmatige query worden op de database ben ik bang voor.

Ik heb er gisteren eens door heen gebladerd. Leden die lang lid zijn en relatief weinig postings. Sommige waren al echt voor het laatst in 2011 of eerder hier een kijkje komen nemen.

Als ik daar dan over nadenk. Die leven niet meer, fotograferen niet meer, zijn bezig met punniken en weet ik wat al niet meer.

Ik zou zeggen, wie 365 dagen (mag ook 730 dagen) niet meer is ingelogd, ongeacht het aantal posts gewoon verwijderen. Dan kun je volgend jaar er nog eens naar kijken, maar ik denk dat de helft verdwenen is.

RonHendriks

  • Gast
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #21 Gepost op: 10 oktober 2014, 10:32:55 »
@Bert: 0 postings en nooit ingelogd ....eerste keer 510 gebruikers (2013).
Van 2014 kan ik zo even niet meer terug vinden.

0 postings is destijds door ons zo bepaald, gekozen, geef het een naampje.

Daarom is deze nieuwe discussie weer nuttig. Mogelijk dat er wat anders uit komt rollen.
Het blijft wel een moeilijke zaak om alleen de echt actieve leden eruit te pikken. SMF biedt een aantal tools hiervoor. Maar het zal wel een handmatige query worden op de database ben ik bang voor.

Ik heb er gisteren eens door heen gebladerd. Leden die lang lid zijn en relatief weinig postings. Sommige waren al echt voor het laatst in 2011 of eerder hier een kijkje komen nemen.

Als ik daar dan over nadenk. Die leven niet meer, fotograferen niet meer, zijn bezig met punniken en weet ik wat al niet meer.

Ik zou zeggen, wie 365 dagen (mag ook 730 dagen) niet meer is ingelogd, ongeacht het aantal posts gewoon verwijderen. Dan kun je volgend jaar er nog eens naar kijken, maar ik denk dat de helft verdwenen is.

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #20 Gepost op: 10 oktober 2014, 09:51:37 »
@Bert: 0 postings en nooit ingelogd ....eerste keer 510 gebruikers (2013).
Van 2014 kan ik zo even niet meer terug vinden.

0 postings is destijds door ons zo bepaald, gekozen, geef het een naampje.

Daarom is deze nieuwe discussie weer nuttig. Mogelijk dat er wat anders uit komt rollen.
Het blijft wel een moeilijke zaak om alleen de echt actieve leden eruit te pikken. SMF biedt een aantal tools hiervoor. Maar het zal wel een handmatige query worden op de database ben ik bang voor.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #19 Gepost op: 10 oktober 2014, 09:21:00 »
@VVO,  voor onze beeldvorming. Hoeveel slapers heb je toen verwijderd?
En waarom alleen maar leden met 0 postings?

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #18 Gepost op: 10 oktober 2014, 08:31:38 »
Leden opruimen doen we 1x per jaar ..en wel in januari.

Hier zijn wij twee jaar geleden mee begonnen.
Januari 2013: Toen alle leden met 0 postngs en 730 dagen niet ingelogd te zijn geweest.
Januari 2014: alle leden met 0 postings en 365 dagen niet ingelogd te zijn geweest.
Januari 2015: ......wat mij betreft variabel (IK ben flexibel ;) ) ....discussie loopt nu in dit topic.


Marktplaats wordt om de 30 dagen opgeschoond. Dat is een script waarin gecontroleerd wordt welke postings 30 dagen niet aangeraakt zijn.
Helaas kan het script niet automatisch gestart worden, dat blijft handwerk. Dus af en toe wordt het vergeten. Maar opgeschoond wordt er wel degelijk.


Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #17 Gepost op: 9 oktober 2014, 22:40:08 »
Citaat
Wat betreft te koop gevraagd / hulp gevraagd zouden topics die dood lijken kunnen worden afgesloten of vewijderd (naargelang wat wenselijk is).
Vraag is of dit nog werkbaar blijft voor de betrokken moderator want deze moet zijn/haar vrije tijd er in steken.

Ben ik het mee eens, ik wil mij wel aanbieden om hieraan mee te helpen en er wat vrije tijd erin steken.
Ik zit vergeleken met de meeste met wat meer vrije tijd en krijg ook steeds meer energie, dus als wat hulp nodig is of ik ergens wat mee kan helpen verlichten, laat het maar even weten.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #16 Gepost op: 9 oktober 2014, 22:00:37 »
Ik zou niet het inloggen maar wel het reageren als norm nemen om iemand als inactief te markeren.
Drie maanden vind ik dan weer wat weinig als termijn.

Wat betreft te koop gevraagd / hulp gevraagd zouden topics die dood lijken kunnen worden afgesloten of vewijderd (naargelang wat wenselijk is).
Vraag is of dit nog werkbaar blijft voor de betrokken moderator want deze moet zijn/haar vrije tijd er in steken.

Stout

  • Gast
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #15 Gepost op: 9 oktober 2014, 20:56:47 »
@Ron Over termijnen kan altijd gepraat worden. Maar een jaar niet inloggen, dan heb je toch niente interesse in dit forum? Met drie maanden heb je ziekte en vakantie ruim ondervangen. Die termijn van een week na aanschrijving kan je wel oprekken naar 2,3 of 4.

@Bert Voor zover ik weet heeft het ledenaantal geen directe relatie met de inkomsten. Het forum wordt gefinancierd uit de advertenties. Dus er is wel verband met bezoek aan onze site maar niet met ingeschreven leden. Mocht ik dit verkeerd zien, feel free to correct. 

En @Bram

Als jij hem voorgeeft, dan trap ik hem er wel in....
1) je gebruikt weer 'kun je beter'. Het zou je sieren als je eens overging in "zal ik";
2) dit is een forum waar iedereen gratis en voor niets lid van kan worden. Dat doe je normaliter als bij deze groep wil horen, je de normen en waarden onderschrijft en naast halen ook brengen als activiteit ziet. Het is mi niet de taak van de forumeigenaars, mods of wie dan ook om 'te smeken' of iemand bij de groep wil horen noch is het een strijd om maar zo veel mogelijk leden te krijgen. Ik ga liever voor 200 actieve leden dan voor 2000 waarvan er 1900 niet actief zijn.

Je gaat toch als nieuweling niet pretenderen dat je de wijsheid in pacht hebt? Ik leg gewoon (net als de vorige keer) een mijns inziens heel redelijk voorstel neer.
Prima als je dat niets vindt, leuk als anderen dat ook een goed idee zouden vinden. En daar zou ik met alle plezier tijd in willen steken om boven tafel te krijgen wat nou de reden is dat nieuwe leden zo snel afhaken. Zo zie ik bijvoorbeeld helemaal niets meer van (de top) vogelfotograaf KarelB en het is toch hartstikke zonde dat zo'n jongen als Koen van 15 jaar nu al bijna niet meer actief is?
Volgens mij (sorry, sorry, sorry) moet je (als forum) willen weten wat daarvan de reden is en proberen het forum aantrekkelijker te maken.

En weet je dan misschien ook een manier hoe je dat zou kunnen doen? En waarom altijd zo'n sneer er bij?

+1


1) Natuurlijk heb ik daar ideeën over, ik ga immers geen dingen roepen zonder daar ideeën over te hebben. Als 'het forum' (om het maar een beetje algemeen te houden) het ook een goed idee zou vinden om uit te zoeken waarom (nieuwe) leden afhaken, ben ik graag bereid om daar (met anderen) tijd in te steken.
2) De praktijk wijst het uit.
3) (+1) tuurlijk


« Laatst bewerkt op: 9 oktober 2014, 23:07:31 door Stout »

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #14 Gepost op: 9 oktober 2014, 20:37:26 »
Goed idee en mooie voorzet.

Opschonen :
Prima idee, 3 maanden misschien te kort, 1 jaar zeker te lang, misschien een half jaar doen ?
1 Week voor opnieuw in te loggen is tekort denk ik ivm vakantie en zo, misschien 3 weken stellen dan zitten ze net voor de run van de volgende maand ?

Bij aanneming van deze nieuwe regels bij aanmelding naar het nieuwe lid sturen, misschien na vastleggen ook naar alle leden sturen.

Niet reageren in de verkoop is zeer irritant zeker iets doen met gele en rode kaart, maar moet dat meteen hardhandig voor het hele forum, of misschien alleen maar de verkoophoek ?
Een vraag stellen en dan zwaar aanpakken lijkt mij een beetje hard, misschien heb ik ook wel eens ergens vergeten te antwoorden, ik zou het best vergeten kunnen zijn, hoewel ik meestal toch actief ben.

Wat ik persoonlijk op prijs stel, maar ik denk dat ik tegen schenen schop  ??? in de verkoophoek een vraagprijs vermelden voor de spullen die je te koop zet.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #13 Gepost op: 9 oktober 2014, 20:30:14 »

Klopt dit met jouw gedachten?

Grootste aantrekkingskracht is het merk .. en een forum speciaal voor het merk .. dus mogelijk zal in eerste instantie het aantal leden niet het besluit van aanmelden beïnvloeden...

Een inactief forum daarin tegen ....  dus mogelijk, zo mijn reactie terug lezend, trek ik daar een wat voorbarige conclusie.
aan de andere kant ..  al die "niet actieve" leden ..  zitten mij niet in de weg... hebben voor zover ik weet nauwelijks invloed (if any)  op de werking van dit forum.

Over andere fora .. 

Met uitzondering van andere Nederlandstalige merk fora heb ik geen behoefte ons te vergelijken met massa fora zoals Zoom of anders talige ....
Het zou mooi zijn dat we als forum dingen  ondersteund door Rocoh/Pentax zouden kunnen organiseren ...  zoals lens proeverij met spiegelcleaning of zoiets ...  gecombineerd met workshopje of special event vogelshow ..  zeehonden spoten ...  nachtfotografie .....portretten .... et cetera
Dat zou een grotere betrokkenheid en aantrekkingskracht opleveren.
« Laatst bewerkt op: 9 oktober 2014, 20:33:57 door Thoran »

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #12 Gepost op: 9 oktober 2014, 19:32:03 »
Mensen die al meerdan een jaar niet hebben ingelogd hoef je ook niet te bereiken.
Je kunt bij het inlogvenster dan een boodschap opnemen. Normaal krijg je een foutmelding als je user-name en/of password fout zijn. Nu een extra regel opnemen dat waarschijnlijk het lidmaatschap is verlopen.....

Heel simpel en zeer doeltreffend. ;C

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #11 Gepost op: 9 oktober 2014, 19:29:58 »
Thoran

Ik weet het niet zeker.. Ja, meer mensen zou meer activiteit en meer reacties kunnen betekenen. Ik heb daar echter nooit een hard statistisch verband tussen kunnen ontdekken. Als het echt om aantallen gaat verliezen wij het van:
- grote sites als Zoom;
- Internationale, Engelstalige sites (pentaxforums.com.com);
- en massa medium Facebook, Flickr.

Volgens mij, maar ik kan het verkeerd hebben, zoeken mensen hier meer kwaliteit. Of ze dat in voldoende mate vinden, daar kan je over twijfelen.

Klopt dit met jouw gedachten?
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #10 Gepost op: 9 oktober 2014, 19:23:23 »
Probleem met een bericht op het forum of pb is dat je daarmee niet de mensen bereikt die niet inloggen (grin).
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #9 Gepost op: 9 oktober 2014, 18:33:15 »
Ik denk dat het voorstel van Ron goed is. Een algemene waarschuwing via het forum of als PB aan alle leden en dan daarna gewoon verwijderen als er niet wordt ingelogd. Daarna nog een paar keer herhalen en het ledenbestand is snel opgeschoond.
Ik ben het helmaal eens met Mharda

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #8 Gepost op: 9 oktober 2014, 18:07:43 »
Naar mijn mening (maar die mening zal ongetwijfeld wel weer neergesabeld worden) kun je beter eens onderzoeken waaróm ze niet (meer) inloggen.
En weet je dan misschien ook een manier hoe je dat zou kunnen doen? En waarom altijd zo'n sneer er bij?


En @Bram

Als jij hem voorgeeft, dan trap ik hem er wel in....
1) je gebruikt weer 'kun je beter'. Het zou je sieren als je eens overging in "zal ik";
2) dit is een forum waar iedereen gratis en voor niets lid van kan worden. Dat doe je normaliter als bij deze groep wil horen, je de normen en waarden onderschrijft en naast halen ook brengen als activiteit ziet. Het is mi niet de taak van de forumeigenaars, mods of wie dan ook om 'te smeken' of iemand bij de groep wil horen noch is het een strijd om maar zo veel mogelijk leden te krijgen. Ik ga liever voor 200 actieve leden dan voor 2000 waarvan er 1900 niet actief zijn.

+1

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #7 Gepost op: 9 oktober 2014, 17:42:13 »
Ik ga liever voor 200 actieve leden dan voor 2000 waarvan er 1900 niet actief zijn.

In beginsel wel mee eens ... maar voor sommige mensen is een forum waar maar "een paar" mensen lid van zijn niet direct aantrekkelijk .. 
(Gelukkig kijken er ook een hoop wel verder dan hun neus lang is)

Markt gezegde :  Mensen trekken mensen...

ps
jarige lijst telt niet voor je post count ... dus is alleen maar aardig  :angel:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #6 Gepost op: 9 oktober 2014, 17:20:32 »
@Ron Over termijnen kan altijd gepraat worden. Maar een jaar niet inloggen, dan heb je toch niente interesse in dit forum? Met drie maanden heb je ziekte en vakantie ruim ondervangen. Die termijn van een week na aanschrijving kan je wel oprekken naar 2,3 of 4.

@Bert Voor zover ik weet heeft het ledenaantal geen directe relatie met de inkomsten. Het forum wordt gefinancierd uit de advertenties. Dus er is wel verband met bezoek aan onze site maar niet met ingeschreven leden. Mocht ik dit verkeerd zien, feel free to correct. 

En @Bram

Als jij hem voorgeeft, dan trap ik hem er wel in....
1) je gebruikt weer 'kun je beter'. Het zou je sieren als je eens overging in "zal ik";
2) dit is een forum waar iedereen gratis en voor niets lid van kan worden. Dat doe je normaliter als bij deze groep wil horen, je de normen en waarden onderschrijft en naast halen ook brengen als activiteit ziet. Het is mi niet de taak van de forumeigenaars, mods of wie dan ook om 'te smeken' of iemand bij de groep wil horen noch is het een strijd om maar zo veel mogelijk leden te krijgen. Ik ga liever voor 200 actieve leden dan voor 2000 waarvan er 1900 niet actief zijn.

Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

RonHendriks

  • Gast
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #5 Gepost op: 9 oktober 2014, 17:08:06 »
Altijd een lastige.

Ik denk dat iedereen die een jaar geen activiteit heeft vertoond. Dus geen berichtjes geplaatst of ingelogd is geweest wel verwijdert kan worden. Volgens mij zijn dat ook nog wel heel veel mensen.

Ik zou eerst die opschoning doen en vervolgens inderdaad af en toe een mailtje eraan spenderen. Bijvoorbeeld voor het meedoen aan een fotowedstrijd.

Stout

  • Gast
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #4 Gepost op: 9 oktober 2014, 16:53:58 »
Naar mijn mening (maar die mening zal ongetwijfeld wel weer neergesabeld worden) kun je beter eens onderzoeken waaróm ze niet (meer) inloggen.

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #3 Gepost op: 9 oktober 2014, 16:30:41 »
OK, geef ze dan twee of misschien zelfs drie weken.
Het valt me altijd op bij de lijst met jarigen, vaak vraag je je af "WTF is dat?" en omdat het over zoveel "slapers" gaat kijk ik niet eens meer.
Je kunt natuurlijk je cijfer-gemiddelde omhoog brengen door elke willekeurige jarige te feliciteren, absoluut zinloos ze kijken er toch niet naar en je staat zelf zo voor joker door ze te feliciteren.

Eén vraag voor je accounts wist: heeft het aantal leden iets met sponsors o.i.d. te maken?

Offline ArnoR

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 926
  • Geslacht: Man
  • What you see is not always what you get...
Re: Opschonen gebruikers
« Reactie #2 Gepost op: 9 oktober 2014, 16:22:27 »
Lijkt me een goed idee.
Ik vind wel dat mensen wat langer de tijd moeten krijgen om weer in te loggen.
Na het vriendelijke mailtje ook nog (even) vriendelijk blijven...  ;)
Huidige camera's: Pentax K5II en K-01, Panasonic LX5. Glas: Pentax DAL 18-55, DA 18-135, DA 35, 40 mm XS, DA 55-300, SMC A 50mm 1,7, Sigma 10-20, Tamron 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2,8
Mijn PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/ArnoR