Auteur Topic: Lenselementen en groepen.  (gelezen 953 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hendrik de Vries

  • Junior Member
  • Berichten: 48
  • Geslacht: Man
    • Tumblr
Re:Lenselementen en groepen.
« Reactie #7 Gepost op: 15 mei 2010, 12:52:30 »
Leuk ik zal er even over nadenken dan zend ik je wel een bericht.(Zo snel mogelijk, hopelijk vanavond)

Groeten Hendrik
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2010, 13:40:54 door Hendrik de Vries »
PENTAX K200D+Batterygrip|SMC PENTAX DA 18-55mm|SMC PENTAX-M 50mm|RMC Tokina 80-200mm|SMC PENTAX-M 135|Tussenringen 12, 20 & 36mm|Panowider Superwide|Metz 45-CT|PENTAX Super A

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Lenselementen en groepen.
« Reactie #7 Gepost op: 15 mei 2010, 12:52:30 »

Offline hansli

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 665
  • who needs autofocus?
Re:Lenselementen en groepen.
« Reactie #6 Gepost op: 14 mei 2010, 22:11:04 »
Misschien heeft iemand die hier nog wel tweedehands voor je. Even een berichtje in de groep gezocht plaatsen kan wel eens helpen.

Ron, volgens mij zit je in de handel, qua beroep bedoel ik, maar dit geheel terzijde;

@hendrik:

ik heb hier nog een mooie tokina 80-200 liggen, F4.5, dus redelijk lichtsterk, geheel manual en ook geen "A"-stand.
Het is een goede zoom, maar helaas geen f***** meer waard door de moderne AF-objectieven.............

je mag hem hebben voor verzendkosten en een biertje zeg maar, maar alleen als je het echt leuk vindt om dit "klassiekertje" te bezitten, anders geef ik het liever aan een andere arme student..............

groetjes, hans
Wer baut auf Wind, baut auf Satan's Erbarmen

(Richard Wagner, Der Fliegende Holländer)

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Lenselementen en groepen.
« Reactie #5 Gepost op: 14 mei 2010, 13:39:13 »
Alle drie hier genoemde 70-300 lenzen beschikken over autofocus.  :)

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Hendrik de Vries

  • Junior Member
  • Berichten: 48
  • Geslacht: Man
    • Tumblr
Re:Lenselementen en groepen.
« Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2010, 12:40:06 »
Ik had nog wel een vraag.
Ik kan niet vinden of er in de lenzen nou autofocus zit of niet.
En van die andere iets duurdere lens is ook een goed idee (dat kan ik nog wel betalen)
PENTAX K200D+Batterygrip|SMC PENTAX DA 18-55mm|SMC PENTAX-M 50mm|RMC Tokina 80-200mm|SMC PENTAX-M 135|Tussenringen 12, 20 & 36mm|Panowider Superwide|Metz 45-CT|PENTAX Super A

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Lenselementen en groepen.
« Reactie #3 Gepost op: 14 mei 2010, 12:01:25 »
Tussen de twee door jou genoemde lenzen zit heel weinig verschil. Bij Konijnenberg is de prijs van de Sigma 125 euri en kost de Tamron 139 euri.
Sigma heeft ook een 70-300 APO versie (speciaal glas) en die is wel een stuk beter dan de twee door jou genoemde lenzen, maar die is wel duurder, 195 euri.
Als je krap in je budget zit, dan zou ik hier zeker een berichtje op onze marktplaats zetten.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

RonHendriks

  • Gast
Re:Lenselementen en groepen.
« Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2010, 11:35:10 »
Misschien heeft iemand die hier nog wel tweedehands voor je. Even een berichtje in de groep gezocht plaatsen kan wel eens helpen.

Over het technische kan ik helaas weinig bijdragen. Meer zoom gaat ten koste van een stuk kwaliteit, maar dat hoeft niet altijd zo'n probleem te zijn. Het ene lens-element is het andere niet. ED-glas, floating elements, je hebt van alles en nog wat en dan is de coating die nog verschil maakt.

Offline Hendrik de Vries

  • Junior Member
  • Berichten: 48
  • Geslacht: Man
    • Tumblr
Lenselementen en groepen.
« Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2010, 10:21:40 »
Ik wil graag een Tele-lens kopen.
Ik heb allen niet zo heel veel geld wat ik kan besteden. Ik ben 14 en loop 1 keer per maand kranten (voor 11 euro per maand, word straks ook nog minder).
Maar ik zit te twijfelen tussen een Tamron en een Sigma ze zijn eigenlijk bijna gelijk maar de Sigma is net wat duurder.
Id de sigma zitten ook meer lenselementen maar is dat ook belangrijk.
en welke lens is de beste.

Tamron Site (120 euro):
http://www.tamron.eu/en/lenses/overview/single/product/af-70-300mm-f4-56-di-ld-macro-12-1.html?tx_keproducts_pi6[cam]=&tx_keproducts_pi6[vc]=false&tx_keproducts_pi6[sp]=false

Sigma site (ongeveer 150 euro):
https://www.sigmabenelux.com/sigmaproduct/product/pid/37/pn/70-300-4-56-dg-macro

Groeten Hendrik
PENTAX K200D+Batterygrip|SMC PENTAX DA 18-55mm|SMC PENTAX-M 50mm|RMC Tokina 80-200mm|SMC PENTAX-M 135|Tussenringen 12, 20 & 36mm|Panowider Superwide|Metz 45-CT|PENTAX Super A