Auteur Topic: Tip voor exif viewer met IE10  (gelezen 695 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline CyberJack

  • Junior Member
  • Berichten: 29
  • Geslacht: Man
Re: Tip voor exif viewer met IE10
« Reactie #2 Gepost op: 5 november 2013, 09:46:26 »
Vanwaar de keuze voor IE10?

Niet om een browser war te starten, maar eigenlijk zijn alle andere browsers (Chrome, Firefox, Safari, Opera) sneller dan IE en houden zich beter aan de standaarden (waardoor pagina's beter weer gegeven worden). Ik ben zelf werkzaam als ontwikkelaar en probeer er nog steeds achter te komen waarom iemand voor een bepaalde browser kiest (niet alleen IE overigens).

Dat er tegenwoordig plugins/addons ontwikkeld (kunnen) worden voor IE vind ik een stap in de goede richting.

Voor bijvoorbeeld Google Chrome zijn er ook exif viewers die zelfs nog een stap verder gaan (zoals het tonen van een Histogram en geolocation ondersteuning):
https://chrome.google.com/webstore/detail/exif-viewer/mmbhfeiddhndihdjeganjggkmjapkffm?hl=en
Camera: K5
Objectieven: Tamron AF 17-50/2.8 XR Di II LD Asph | Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO OS HSM | Sigma AF 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO
Toebehoren: Metz 48 AF-1 digital
Flickr gallery

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Tip voor exif viewer met IE10
« Reactie #2 Gepost op: 5 november 2013, 09:46:26 »

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Tip voor exif viewer met IE10
« Reactie #1 Gepost op: 5 november 2013, 00:39:03 »
Sinds ik naar Windows 8 ben gegaan, had ik geen Exif viewer meer, die rechtstreeks binnen Internet Explorer (versie 10) werkt.
Ik heb er een paar keer naar gezocht, maar niets gevonden wat geschikt was, tot een paar dagen terug.
Toen liep ik aan tegen IExif BHO van ene Alexander Burlakov op: http://iexif.com/en/
 
Als je op een webpagina een foto tegenkomt, ga je er even met je muiswijzer op staan en dan krijg je (meestal) een paar seconden een wit vierkantje met gegevens te zien.
Beschikbare info is: sluitertijd, diafragma, ISO en dingen als witbalans, belichtingscompensatie, maar ook gebruikte camera of lens.
Jammer dat je niet altijd deze info ziet, maar waar het zichtbaar is, werkt het snel en is daarom nog wel de moeite waard....
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen