Auteur Topic: Madam Vink  (gelezen 549 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Lucien

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 340
  • Geslacht: Man
Re: Madam Vink
« Reactie #5 Gepost op: 23 november 2017, 12:36:04 »
Mooi plaatje; als je een iets kleiner diafragma gebruikt kan je onder gelijke omstandigheden het hele beestje scherper krijgen, zonder dat de achtergrond storend in beeld komt. Als de achtergrond dichtbij het onderwerp is, lukt het natuurlijk niet om de achtergrond onscherp te krijgen.

Prachtige foto geworden :good:. Ik sluit me echter wel bij de opmerking van Arno aan: iets meer scherptediepte (zodat de staart een stuk scherper op de foto zou staan) zou de foto nog mooier hebben gemaakt.

Dank je wel voor de feedback, heren. Hier ging ik toch voor de boterzachte achtergrond. ;)

Groeten, Luciën.
Met vriendelijke groet, Luciën

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Madam Vink
« Reactie #5 Gepost op: 23 november 2017, 12:36:04 »

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Madam Vink
« Reactie #4 Gepost op: 23 november 2017, 12:15:32 »
Prachtige foto geworden :good:. Ik sluit me echter wel bij de opmerking van Arno aan: iets meer scherptediepte (zodat de staart een stuk scherper op de foto zou staan) zou de foto nog mooier hebben gemaakt.

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Madam Vink
« Reactie #3 Gepost op: 23 november 2017, 07:25:59 »
Mooi plaatje; als je een iets kleiner diafragma gebruikt kan je onder gelijke omstandigheden het hele beestje scherper krijgen, zonder dat de achtergrond storend in beeld komt. Als de achtergrond dichtbij het onderwerp is, lukt het natuurlijk niet om de achtergrond onscherp te krijgen.

groeten, Arno

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Madam Vink
« Reactie #2 Gepost op: 23 november 2017, 00:32:47 »
Mooie foto. Scherp waar het scherp moet zijn.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline Lucien

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 340
  • Geslacht: Man
Madam Vink
« Reactie #1 Gepost op: 23 november 2017, 00:11:23 »


Madam Vink
K1
DFA 150-450mm (330mm)
f5.6
1/320
iso 320

Groeten, Luciën
Met vriendelijke groet, Luciën