Auteur Topic: Het goed nieuws topic  (gelezen 18547 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #199 Gepost op: 7 augustus 2017, 13:28:00 »
Tja, vertel mij welke Pentax de autofocus prestaties heeft van bv een Nikon D500, dan zou ik die direct boven aan de lijst zetten.
Prijstechnisch kom je op het niveau van de K1 voor een sportgerichte APS-C camera en dat doet nog pijn aan de lege portemonnaie.
En tweedehands kom je rond de nieuwe KP prijzen terecht - normaal zou ik het niet overwegen.


Of het er echt van komt, is zeer de vraag - vrouwlief gaat dit belachelijk vinden, dus dat wordt een dingetje  ;) >:(
Misschien is het ook goed dat je enthousiasme getemperd wordt door realisme.


Een K70 is natuurlijk ook een prima, echte Pentax camera waar ik zeer blij van zou worden.
Dus, het pruttelt in de bovenkamer en voor mij hangt het nog best af van de reisverzekering.
Als die een beetje meevalt, is de ruimte daar om te dromen.
Valt het echter tegen, dan is de K70 of een K3II (2ehands) wel het maximaal haalbare...
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #199 Gepost op: 7 augustus 2017, 13:28:00 »

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #198 Gepost op: 6 augustus 2017, 20:18:58 »
Ik wil ook kijken naar een camera die meer de autofocus kwaliteiten heeft, die ik nodig heb.
OudjesEric met een non-Pentax? Dat kan toch niet? 🤣

Offline egbert

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 606
  • Geslacht: Man
  • Pentax waarheen :(
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #197 Gepost op: 6 augustus 2017, 18:57:08 »
Dank je August, ik had hem al even gezien, maar ik wil er nog even goed over nadenken.
Vooralsnog zal het gaan tussen een Pentax K3II en K70.



Ik wil ook kijken naar een camera die meer de autofocus kwaliteiten heeft, die ik nodig heb.
Een Nikon D500, D7500 zouden allebei in aanmerking kunnen komen en dan maak ik wel een sprong waar ik het nodig heb.
Ook Canon heeft uiteraard opties, maar volgens mij toch nog een stapje duurder, dus ik laat het even bezinken.

Een af sneller dan licht ?😊
Pentax k-5 ii Pentax k-01,  Pentax mx-1, Pentax Q7, Pentax Optio LS465
Lenzen Q7, de 01,02,03, 05,06,07.
Lenzen Dslr, 10/17, 17/70, 55/300 wr, 40xs, 35, 50, 70,100mm
Lenzen Slr: 28, 50, 100, 135, 200mm
Flitser: AF360FGZ II

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #196 Gepost op: 5 augustus 2017, 17:12:39 »
Dank je August, ik had hem al even gezien, maar ik wil er nog even goed over nadenken.
Vooralsnog zal het gaan tussen een Pentax K3II en K70.



Ik wil ook kijken naar een camera die meer de autofocus kwaliteiten heeft, die ik nodig heb.
Een Nikon D500, D7500 zouden allebei in aanmerking kunnen komen en dan maak ik wel een sprong waar ik het nodig heb.
Ook Canon heeft uiteraard opties, maar volgens mij toch nog een stapje duurder, dus ik laat het even bezinken.
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline August

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 151
  • Geslacht: Man
  • Manipulating fotons
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #195 Gepost op: 2 augustus 2017, 18:19:53 »
Wat ontzettend vervelend voor jullie. Ik ben net zelf terug van vakantie. Wel een ongelukje met mijn telefoon gehad, maar dat was mijn eigen stomme schuld.

In het kader van het goed nieuws-topic, kan ik je misschien wel wat verder helpen. Ik heb net vandaag besloten mijn eigen K-3 II weg te doen. Zie de te-koop-sectie. Misschien heb je er iets aan. Veel succes met de afwikkeling en vervanging in elk geval.
« Laatst bewerkt op: 3 augustus 2017, 11:50:58 door August »
Pentax K-1, K-3 II
en wat glaswerk

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #194 Gepost op: 2 augustus 2017, 18:00:50 »

Het positieve aan dit positieve nieuws is dat het goed nieuws topic weer een injectie heeft gekregen.
En ach, het zeik topic gebruiken, leek me te gewoon - ik zie het ook echt wel als een kans.


Dat mensen niet met hun vieze handjes van andermans spullen kunnen afblijven weten we allemaal wel.
Dat het jezelf overkomt, is zurig, maar dat je kinderen hun zuurverdiende spullen kwijt zijn, dat is k**%$#@#$.
Dus, wat de verzekering nog wil teruggeven, is voor die twee gasten om zeker nieuw spul te kunnen kopen.
En dan zien we het wel weer, vanavond eens aan tafel kijken hoe de gedachten zijn, we zijn toevallig met zijn drietjes thuis.
Dat scheelt dat vrouw en dochter het ietwat technische geblaat niet zat worden.

Als het helder wordt wat voor geld er over is en wat dat aan nieuwe spullen betekend, ga ik het weer melden....
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #193 Gepost op: 2 augustus 2017, 15:27:00 »
Dit topic krijgt weinig aandacht en dat is jammer, maar met een ietwat creatieve draai, heb ik toch een positief nieuwtje....
Ik krijg de kans om mijn foto uitrusting opnieuw uit te vinden, alleen is de aanleiding een beetje minder.

Eigenlijk hebben we voor dit soort shitzaken een ander topic: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=21090.550
Maar de wijze waarop jij het ombuigt is het toch weer goed nieuws (????? :-X :-\). En natuurlijk heeft elk nadeel zijn voordeel, maar je moet het wel van de erg zonnige kant bekijken hier... ;C

Sterkte en succes met alles!

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #192 Gepost op: 1 augustus 2017, 22:55:38 »
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #191 Gepost op: 1 augustus 2017, 22:33:43 »
Ellendig als je dit overkomt!
Hoop dat je snel nieuw spul kunt krijgen, occasion of nieuw. KP is ook mooi wel aan dure kant.
Sterkte!


Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline Yahrr

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 258
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is geen foto
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #190 Gepost op: 1 augustus 2017, 18:03:55 »
Vreselijk balen. Vooral de foto's. Het is me ook eens overkomen. De apparatuur kom je wel overheen. Nieuwe keuzes maken is inderdaad de positieve draai aan het hele gebeuren. Maar ik was 10 rolletjes dia's kwijt in Polen 1989. Dat is toch het grootste verlies.
Veel sterkte en succes met de nieuwe keuzes. 
K20D K3II| 16-50 50-135 Sigma 10-20mm Kiron 105 macro M50-1,4| 360FGZ | Manfrotto BeFree en 055PRO | Crumpler Quick Escape Sling

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #189 Gepost op: 1 augustus 2017, 12:26:57 »
Knap waardeloos wat er gebeurd is, en dat is dan nog zacht uitgedrukt ook. Vakantie naar de knoppen, vertrouwen in de medemens een deuk opgelopen en dan ook nog een groot deel van jullie fotoapparatuur weg :(. Ik hoop dat jullie er weer snel bovenop komen en dat jullie weer vergelijkbare fotoapparatuur weten aan te schaffen.

Sterkte,  Peter

Offline ArnoR

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 926
  • Geslacht: Man
  • What you see is not always what you get...
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #188 Gepost op: 1 augustus 2017, 11:49:03 »
En foto's van deze vakantie zijn pleite - ze stonden op camera en op de laptop, maar ja, die zijn allebei gejat.
Ik had niet gedacht ooit te moeten nadenken over het zo definitief kwijtraken van alles - daar had ik geen plan voor.
Oei... Dat is helemaal zwaar k**. Dat zou voor mij een nachtmerrie zijn.

Ik ga over enkele maanden een maand naar Argentinie. Ik ben al een poos de foto back-up aan het voorbereiden.
Ik heb een kastje gekocht (Kingston MobileLite Wireless Pro) waarmee ik foto's van de geheugenkaart o.a. kan overzetten naar een externe HD zonder tussenkomst PC.
Ik sla dan dagelijks de kaartjes (foto's van de dag) op op die externe HD, maar aangezien die ook gejat/verloren kan worden wordt het voor Argentinie ook nog een Cloud back-up.
Ben bezig met Strato HiDrive maar gemakkelijk gaat dat nog niet... Ik wil de laptop of netbook thuis laten en heb dan alleen een tablet bij me.

Hoe dan ook Eric, Veel succes gewenst met uitkijken naar andere opties nu!
Huidige camera's: Pentax K5II en K-01, Panasonic LX5. Glas: Pentax DAL 18-55, DA 18-135, DA 35, 40 mm XS, DA 55-300, SMC A 50mm 1,7, Sigma 10-20, Tamron 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2,8
Mijn PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/ArnoR

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #187 Gepost op: 1 augustus 2017, 10:25:36 »
Bedankt mannen, het komt allemaal wel goed.
Het blijft rotgeld en een ervaring die ik best had willen missen...


Maar, ik merk dat ik alweer rondkijk naar lenzen en camera's.
Dat is echt het goede nieuws - de kans om het slimmer, anders en misschien weer beter te doen!
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline egbert

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 606
  • Geslacht: Man
  • Pentax waarheen :(
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #186 Gepost op: 1 augustus 2017, 09:46:02 »
heel heel rot wat er gebeurt is eric :'(

heel wat weg slikken en opnieuw beginnen.

begon met dslr pentax occasions

sukses
Pentax k-5 ii Pentax k-01,  Pentax mx-1, Pentax Q7, Pentax Optio LS465
Lenzen Q7, de 01,02,03, 05,06,07.
Lenzen Dslr, 10/17, 17/70, 55/300 wr, 40xs, 35, 50, 70,100mm
Lenzen Slr: 28, 50, 100, 135, 200mm
Flitser: AF360FGZ II

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #185 Gepost op: 1 augustus 2017, 08:13:34 »
Klote Eric ...kan niet anders zeggen.

Sterkte en hopelijk in elk geval snel de centjes retour.

Greetz,

Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #184 Gepost op: 31 juli 2017, 23:58:53 »
Nou, echt iets anders kopen als een Pentax lijkt me zelf geen goed plan. Ik verwacht dat mijn oudste zoon zijn K5 vervangt voor iets met goede filmopties. Iets van Sony is voorbij gekomen. Jongste zoon zal wel weer op een Pentax uitkomen, maar ja, eerst maar geld zien te krijgen.


Ik heb zelf nog wat mooi glaswerk over, alleen de camera is een keuze, de K3II was ik erg blij mee, maar een K70 spreekt me ook wel aan.
En ook vervanging voor de kwijtgeraakte lenzen is lastig, ik moet iets voor de 12-24 terug hebben. Naast de Tamron 28-75 heb ik nog een 24-70 van Sigma - maar dat is wel een lens die het dubbele weegt. Kortom, nu het kan, is alles een optie - pfff, mijn hoofd is er nog niet klaar mee.


En foto's van deze vakantie zijn pleite - ze stonden op camera en op de laptop, maar ja, die zijn allebei gejat.
Ik had niet gedacht ooit te moeten nadenken over het zo definitief kwijtraken van alles - daar had ik geen plan voor.

Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline ArnoR

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 926
  • Geslacht: Man
  • What you see is not always what you get...
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #183 Gepost op: 31 juli 2017, 21:55:22 »
Lijkt me zwaar balen als zoiets je overkomt.
Foto's ook allemaal kwijt of had je een back-up gemaakt en was die safe?
Huidige camera's: Pentax K5II en K-01, Panasonic LX5. Glas: Pentax DAL 18-55, DA 18-135, DA 35, 40 mm XS, DA 55-300, SMC A 50mm 1,7, Sigma 10-20, Tamron 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2,8
Mijn PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/ArnoR

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #182 Gepost op: 31 juli 2017, 17:59:54 »
Dat is echt zwaar minder .....

Heel veel sterkte ... 
Ga je nu je een ongewilde reset hebt gekregen ..  omkijken naar eventueel een ander systeem .. begreep ik dat nu ?

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #181 Gepost op: 31 juli 2017, 17:31:10 »
Dit topic krijgt weinig aandacht en dat is jammer, maar met een ietwat creatieve draai, heb ik toch een positief nieuwtje....
Ik krijg de kans om mijn foto uitrusting opnieuw uit te vinden, alleen is de aanleiding een beetje minder.


In Aarhus (Denemarken) wonen mensen die andermans spullen heel aantrekkelijk vinden en ze graag meenemen om er ook van te genieten. Dus ik krijg hierdoor een kans en zij hebben plezier van mijn spullen - wat een mooie deal.... Zo, kan je het bekijken, maar helaas is de waarheid minder prachtig. Een stelletje boeven, schurken, schorriemorrie hebben mijn auto opengebroken en tijdens een welverdiende nachtrust hem helemaal overhoop gehaald en onder andere dit lijstje buit gemaakt:


Camera's: K3II (van mezelf) en 2x een K5 (van mijn zonen).
Lenzen: Pentax 50-135, Pentax 12-24, Pentax 100 mm (macro), Pentax 18-250, Tamron 90 mm, Tamron 28-75, Sigma 150-500.
De rest: 3x fototas, geheugenkaartjes en wat nog meer.... oh ja, laptop, ereader, enz, enz (en mijn scheerapparaat is ook al weg  >:( )


Moraal van dit verhaal, ook al heeft je hotel een afgesloten parkeerkooi en videobewaking, en ben je doodmoe naar een dagje sturen - haal je dure fotospullen uit je auto, ook al staat het ingebouwd als een stel sardientjes en duurt het minimaal een uur om het eruit te halen en weer in te passen.


De reisverzekering waarop je vertrouwt, kent nogal wat voorwaarden en een paar minpuntjes, waardoor dit een domper wordt van veel euri's. Maximaal 2.500 euro aan fotospullen is verzekerd (en dan moet je best wat afschrijving inbouwen). En ik had vorig jaar nog wel gekeken naar een aparte foto apparatuur verzekering.  :( [size=78%] Zonde dus.[/size]


Zoals begonnen, ik en 2 zonen kunnen onze hobby opnieuw uitvinden en dat gaan we dan ook maar doen.... Nog een fijne dag allemaal....

Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #180 Gepost op: 22 mei 2016, 18:32:50 »
 Nou, nu je het zo zegt, eigenlijk niet :lolk:.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #179 Gepost op: 22 mei 2016, 16:54:21 »
Gefeliciteerd met dit mooie vooruitzicht Kees. Ik neem aan dat je niet gaat trouwen alleen voor een post in het goed nieuws topic ;).

Nou.... ???  Weet jij een andere reden dan?  :D :D ;) :-X

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #178 Gepost op: 22 mei 2016, 15:08:22 »
Gefeliciteerd Kees! Leuk voor jullie ... :)
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #177 Gepost op: 22 mei 2016, 14:28:45 »
Gefeliciteerd met dit mooie vooruitzicht Kees. Ik neem aan dat je niet gaat trouwen alleen voor een post in het goed nieuws topic ;).

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #176 Gepost op: 22 mei 2016, 09:51:00 »
Er is al maanden geen goed nieuws meer te lezen op ons forum. Een slechte zaak. Daar ga ik wat aan doen:


Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Het goed nieuws topic
« Reactie #175 Gepost op: 15 januari 2016, 23:12:35 »
Goed nieuws weet ik niet, maar ik zal weer wat actiever zijn op dit forum  ;)
Rottijd achter de rug die mij veel energie gekost heeft, ik dacht iemand ontmoet te hebben die bij mij paste, helaas de werkelijkheid was anders.
Veel problemen gehad met mijn maag, darmen en mijn trombose instellingen, daardoor heel erg vermoeid. Meeste is nu achter de rug, gelukkig zijn mijn nacontrole uitslagen van de kanker wel goed.
Assim é a vida.
Albert

Goed nieuws Albert!!