Auteur Topic: Het zeiktopic.  (gelezen 50230 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #541 Gepost op: 11 juni 2015, 23:33:54 »
De Dutch Bird Fair 2015 gaat niet door en dat vind ik ronduit k*t!!
Keek er oprecht naar uit...  :'(

Zonde. Nog nooit geweest (ondanks dat ik een fanatiek vogelaar ben) maar veel goede verhalen over gehoord.


Zelf heb ik een beetje een meisje vast zitten in mijn hoofd die ik er uit moet werken. Vond haar erg leuk en hadden veel contact maar ik ben simpelweg te langzaam geweest (vertelde ze later zelf) dus vond ze een ander. Vervelende is alleen dat ik haar net weer tegenkom als ik er bijna klaar mee ben en het allemaal weer opnieuw begint natuurlijk. Vandaag ook weer in zo'n leuke zomerse jurk.... Zucht  :D Binnenkort vakantie dus dan zie ik haar lang genoeg niet  ;)


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Het zeiktopic.
« Reactie #541 Gepost op: 11 juni 2015, 23:33:54 »

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #540 Gepost op: 11 juni 2015, 21:49:10 »
Las het ook net op hun site, net als bij zovelen, een chronisch tekort aan geld....

LordBuksII

  • Gast
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #539 Gepost op: 11 juni 2015, 21:30:09 »
De Dutch Bird Fair 2015 gaat niet door en dat vind ik ronduit k*t!!
Keek er oprecht naar uit...  :'(

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #538 Gepost op: 6 januari 2015, 20:43:37 »
Dat zijn geen leuke verhalen zeg! Sterkte beide. Ribben zijn nooit leuk om te kneuzen. Voel je het ook met ademhalen en lachen Eric?

Dat is ook niet fijn nee Thoran  >:( Inderdaad beter spullen vervangen. Gemoedsrust is dan veel meer waard dan een matras  ;)


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #537 Gepost op: 6 januari 2015, 20:04:22 »
Zat vanavond op de bank bij mijzelf thuis ..  kan er nog niet slapen omdat ik sterk vermoeden heb dat die klootzak in mijn bed geslapen heeft ...  dus ben alleen maar even een paar uurtjes thuis gaan zitten ..  met Djinn (m'n kat) kroelen .. die toch wel een stuk magerder lijkt te zijn ...
Het enige gevoel wat mij keer op keer bekroop was ..  komt zo thuis .. waar blijft ze ..   is ze er nu nog niet ..  telkens gevolgd door .. o nee .. ze is weg uit mijn leven ......

Ik moet morgen nieuwe matrassen gaan kopen ...  .....
Ik moet echt zo snel mogelijk weer in mijn eigen huis gaan slapen...


Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #536 Gepost op: 6 januari 2015, 18:52:10 »

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #535 Gepost op: 6 januari 2015, 18:20:07 »
.....die blinde ploert aanrijden. Misschien dat hij dan de volgende keer beter uitkijkt.

Sterkte en beterschap,  Peter

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #534 Gepost op: 6 januari 2015, 15:25:02 »
Dat is niet echt een goed begin van jaar nee. Het remmen doe je natuurlijk in een reflex, maar de volgende keer zou ik als ik jou was, gewoon tegen die blinde ploert aanrijden. Misschien dat hij dan de volgende keer beter uitkijkt.

Sterkte en beterschap,  Peter

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #533 Gepost op: 6 januari 2015, 13:16:54 »
Heb ik gisteren ongeveer 40x de beste wensen gekregen voor het nieuwe jaar, maar het heeft niet zo geholpen.
Ik fiets gisterenavond met normale snelheid en ben bijna thuis, moet nog door een smal straatje.
Steekt er blind iemand over, waardoor ik stevig moet remmen, vervolgens blijft mijn voorrem wat hangen.
Ik ga net niet voorover, maar val 'gelukkig' nog net opzij, boven op mijn ribben, die zijn dus fors gekneusd.
Eerst denk je nog dat het wel meevalt, dankzij de adrenaline, maar die was snel uitgewerkt.... Au dus.
 
Het is niks in vergelijking met andere verhalen hier, maar leuk is het zeker niet.
En die blinde oversteker en veroorzaker is gewoon doorgelopen, de ploert!
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #532 Gepost op: 6 januari 2015, 00:36:34 »
Tja dat zijn geen leuke dingen.
Tegenwoordig is populair belangrijker dan kwaliteit of origineel.
Je ziet dat op Zoom en dat soort sites ook, het ligt er maar aan hoeveel vriendjes je hebt, dan krijg je stemmen ongeacht hoe je foto eruit ziet.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #531 Gepost op: 5 januari 2015, 18:53:27 »
GRRRR Ricoh Benelux deelde een WG-M1 uit aan de persoon die de leuke op de feestdagen gerichte reactie plaatste onder een bericht. De actie duurde 3 weken... Na 1,5 week was ik pas 1 van de 4 mensen die wat hadden ingestuurd (waarvan 1 andere mijn broertje was). In de laatste week opeens 60 inzendingen. Wie wint er...? Iemand die op de kunstacademie gezeten heeft en als reden geeft dat hij een documentaire gaat maken van een lange reis naar Australië.
heeft wel heel veel met de feestdagen te maken.....  >:( Zal wel weer iets met reclame enz te maken te hebben. Merk je bij de vrijdagacties van Cameranu ook sterk. Al die prijzen gaan ook naar mensen met een blog of professionele fotografen. Zo..... frustratie weer eruit gegooid  ;D


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #530 Gepost op: 1 januari 2015, 21:48:51 »
Zijn geen leuke dingen allemaal.

Ik ben mij allang gaan realiseren dat je elke dag moet genieten van wat je hebt, niet al te veel aan later denken maar nu leven.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #529 Gepost op: 29 december 2014, 20:56:24 »
Vanochtend kreeg mijn vrouw een e-mail dat een oud collega van haar afgelopen zaterdag plotseling is overleden.
Ik kende die collega ook redelijk goed, een aantal keer samen met mijn vrouw daar op bezoek geweest.
Ze was hoogzwanger en heeft een bloedprop gekregen, naar ik aanneem een zogenaamde "ruiterembolie" (bloedprop op splitsing van de longslagader).
Reanimatie heeft niet mogen baten en ze is samen met haar ongeboren kind overleden.

Begin 30, net in januari getrouwd, haar studie afgerond en haar huis uiteindelijk kunnen verkopen. Je leven op orde krijgen zeg maar en dan dit...........
Dat laat je toch weer met een harde klap op aarde terechtkomen. Zeker in mijn geval, gezien mijn genetische aanleg voor trombose/longembolieën.
Je loopt er de hele dag aan te denken en ben nog steeds "van slag".

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #528 Gepost op: 24 december 2014, 00:17:57 »
Tjonge, je mist even een poosje van dit draadje en dan lees je de laatste pagina aan berichten.
@Mike: Gezondheid is zo belangrijk en die wens ik je van harte toe, om de rest te kunnen doen, waar je van droomt en waar je hart ligt!
@ Arnold: Dat is zwaar $#&+@ - niets wat jij er nu aan kan doen, helaas... Sterkte, zeker in deze feestelijk tijd, die alleen niet leuk is.
Ik wens je de rust en het vermogen om het op een goede manier te verwerken, Buks heeft wel een punt, lekker bezig zijn is zo slecht nog niet!
@J@@p: Dat zijn de dingen die je de laatste tijd zo veel hoort, misschien omdat ik zelf ook wat ouder ben en dingen heb meegemaakt, dat ze je opvallen.
Dat kanaal is prachtig, dit is waardeloos - jij zit er tussen, eerst blij, nu verdrietig. Het leven 'geeft' het je allemaal.. Sterkte man.
(En zo'n Experia box die het ook opgeeft, dat lijkt dan wel een soort test, even een brokje onaangenaam wat je er ook bij krijgt...)
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

LordBuksII

  • Gast
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #527 Gepost op: 23 december 2014, 22:24:23 »
Shit Arnold... Ik lees dit nu.
Bak ellende waarbij woorden lastig te vinden zijn.
De situatie zal niet beter worden, maar hoop wel dat met jou alles gewoon goed komt.
En ja, we fotograferen hier allemaal graag; foto's maken helpt mij bij lastige situaties. Je gaat opzoek naar perspectief en licht. Niet dat je de foto's achteraf graag bekijkt, maar soms is het maken genoeg...

Offline kobus

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 880
  • Geslacht: Man
    • rdkfoto
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #526 Gepost op: 23 december 2014, 22:05:57 »
@ Thoran: sterkte kerel altijd klote als zoiets gebeurt en dan zeker nog met een bekende. Houd de eer aan jezelf en je zal er sterker en mooier uitkomen.

@ Jaap: Ja als je zoiets hoort, dan is een kanaaltje graven maar een kleinigheidje in het leven, sterkte....
Als er geen honden in de hemel zijn, laat mij dan maar naar de hel gaan

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #525 Gepost op: 23 december 2014, 12:28:28 »
In het licht van mijn vorige bericht volstrekt onbelangrijk, maar toch. Dit weekend gaf mijn KPN Experia box de geest. Zojuist een nieuwe geïnstalleerd, maar wel even een paar ouderwetse dagen zonder internet en telefoon. Dat is wel erg rustig, maar voor een heel aantal zaken ook bar onhandig. Gelukkig werkt het nu weer.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #524 Gepost op: 19 december 2014, 22:24:03 »
Jeetje Arnold. Dat is niet leuk. Sterkte de komende tijd.
Ook voor jou Jaap. Dat zijn geen leuke berichten.


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #523 Gepost op: 19 december 2014, 19:46:46 »
Sterkte allemaal.

J@@P, inderdaad, zulk soort berichten maakt dat je eens na gaat denken over hoe je zelf je "leven leeft". Na onze 3 jaar ziekenhuis en hersenletsel van mijn vrouw kunnen we niet anders, je wordt gedwongen zaken anders te doen, maar voor iedereen die dat nog wel kan de tip te genieten van iedere dag........ het kan immers zo maar je laatste zijn.

Arnold, sterkte joh. Om me heen laatste tijd helaas meer van dat soort zaken meegemaakt, van mensen die het ook overkomt tot een collega die het zijn vrouw heeft aangedaan door met een ander aan de rol te gaan. En dan zelf nu met de gebakken peren zit, zich "heel zielig voelt" en zelf op het werk de kantjes er vanaf loopt, waardoor ik en een andere collega er last van beginnen te krijgen. Men volgt zijn gevoel, niet wetende hoe je andere mensen kwetst.

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #522 Gepost op: 19 december 2014, 12:51:13 »
Sterkte allemaal en hopelijk toch verbeteringen in het nieuwe jaar!


Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #521 Gepost op: 19 december 2014, 11:16:40 »
Pfft sterkte aan allen.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #520 Gepost op: 19 december 2014, 10:28:38 »
Je verwacht in dit draadje geen leuke berichten, maar het gaat er wel weer lekker aan toe. Er zijn er maar weinig die ongeschonden door de strijd des levens komen en af en toe is het goed om daar eens bij stil te staan.
Sterkte allemaal!

(Thoran, jouw kerstgroet plaats je nu in een ander perspectief)

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #519 Gepost op: 18 december 2014, 21:26:40 »
En 23 november gingen we "gezellig" naar Blijdorp! Helemaal niets aan je gemerkt :respect:
Veel sterkte voor de komende tijd en geniet toch maar een klein beetje van de feestdagen.


Ontkennings fase .....

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Stout

  • Gast
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #518 Gepost op: 18 december 2014, 20:55:44 »
[start gezeik]
21 november (mijn verjaardag) kreeg ik om 19:20 te horen van mijn vrouw dat ze niet meer verder met mij wou.

Na 14 jaar .. waarvan drie jaar getrouwd ...  kwam deze mededeling totaal onverwacht.
10 dagen later betrap ik haar met een collega van mijn werk ....

Ik woon tijdelijk weer terug bij mijn ouders .. waar ik enorm verwend word ...

Kerst 2014 mag voor mij wel voorbij zijn ....

Eind januari trek ik weer terug in mijn woning en ga ik beginnen aan een verbouwing van mijn leven ..

[/einde gezeik]

En 23 november gingen we "gezellig" naar Blijdorp! Helemaal niets aan je gemerkt :respect:
Veel sterkte voor de komende tijd en geniet toch maar een klein beetje van de feestdagen.


Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #517 Gepost op: 18 december 2014, 20:51:49 »
De eerste keer dat ik wat in dit topic plaats, maar het is dat ook een rare week. Maandag op 't werk te horen gekregen dat een collega met wie ik tot voor kort samenwerkte en met wie ik naast het werk ook persoonlijk een goede band had, dit weekend plotseling is overleden. 49 jaar.... Hij laat een vrouw en kinderen achter.
Dan worden heel veel dingen ineens heel relatief...

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)