Auteur Topic: Latijns-Amerikaans zeilschip BAP Union  (gelezen 961 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Latijns-Amerikaans zeilschip BAP Union
« Reactie #8 Gepost op: 13 augustus 2017, 09:47:40 »
Ieder plaatst zijn of haar foto's weer om een andere reden op het forum. De één wil wat leren van de opmerkingen die op de foto's binnen komen, de ander plaatst de foto's alleen om te laten zien wat voor een moois hij of zij heeft gezien. Pedro valt blijkbaar in deze laatste categorie.
Wat deze foto betreft denk ik dat het een best mooi gezicht zal zijn geweest, zo'n groot zeilschip met al die gekleurde vlaggen. Helaas komt dat niet helemaal op de foto over.

Groet,  Peter

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Latijns-Amerikaans zeilschip BAP Union
« Reactie #8 Gepost op: 13 augustus 2017, 09:47:40 »

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Latijns-Amerikaans zeilschip BAP Union
« Reactie #7 Gepost op: 12 augustus 2017, 23:12:22 »
Het lijkt me dat Pedro nog wat gevoel moet kweken op rechttrekken.
Verder lijkt dit me veeleer een foto om in een serie te tonen dan als losstaand beeld. Niets mis mee maar de perceptie is dan anders.
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2017, 05:53:37 door zoran »

Offline ArnoR

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 926
  • Geslacht: Man
  • What you see is not always what you get...
Re: Latijns-Amerikaans zeilschip BAP Union
« Reactie #6 Gepost op: 12 augustus 2017, 18:41:21 »
ik heb wel mijn mening gegeven over de reeks van foto's die Pedro geplaatst heeft en een advies gegeven. Niets meer en niets minder.....
Mening is prima (ik verbaas me over hetzelfde bij Pedro) ...  >:( >:(
maar het advies om het lidmaatschap op te zeggen is 'not done' ook wat mij betreft. Dat gaat te ver.
Huidige camera's: Pentax K5II en K-01, Panasonic LX5. Glas: Pentax DAL 18-55, DA 18-135, DA 35, 40 mm XS, DA 55-300, SMC A 50mm 1,7, Sigma 10-20, Tamron 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2,8
Mijn PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/ArnoR

Offline Ger Jansen

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Man
Re: Latijns-Amerikaans zeilschip BAP Union
« Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2017, 17:25:02 »
Alhoewel ik het eens ben met Eviz, vind ik dat hij toch een beetje te ver gaat, om te zeggen/adviseren om hier maar zijn lidmaatschap maar op te zeggen.
Dat maakt eenieder wel voor zichzelf uit en gelukkig niet de Hr Eviz...

Ger

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Latijns-Amerikaans zeilschip BAP Union
« Reactie #4 Gepost op: 11 augustus 2017, 23:38:55 »
Ik belet niemand om zijn/haar foto's te plaatsen.... ik heb wel mijn mening gegeven over de reeks van foto's die Pedro geplaatst heeft en een advies gegeven. Niets meer en niets minder..... Het is aan Pedro om er iets mee te doen, niet aan mij.

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Latijns-Amerikaans zeilschip BAP Union
« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2017, 23:26:21 »
Wat je krijgt als een fotograaf steeds weer de kritiekpunten naast zich neer legt, is dat men dan maar niet weer reageert. Maar Pedro is ook weer niet perspectiefloos, want hij heeft een duidelijke voorkeur voor het fotograferen van voertuigen. Sowieso vind ik dat dit een open forum is waar geen eisen worden gesteld aan het niveau van de fotografen. En als Pedro vindt dat zijn foto's prima zijn, wie belet hem dan om die mening te hebben.
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2017, 21:18:46 door Alwin »
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Latijns-Amerikaans zeilschip BAP Union
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2017, 22:30:42 »
Tja  :(
Wat moet ik met deze foto?
Pedro vertel het me.... je bent in dit forum al meer dan eens gewezen op je slordige composities, slechte belichtingen, schots en scheve foto's etc.... en deze foto doet mij niet vermoeden dat je er iets van leert....
Ik zou je willen adviseren om je lidmaatschap hier op te zeggen en je heil elders te zoeken.....
Je bent een goed voorbeeld van dat apparatuur geen foto maakt maar degene achter het toestel..... :angel: en dat goede apparatuur geen garantie is voor een goede foto.....

Offline Casanova56

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 379
Latijns-Amerikaans zeilschip BAP Union
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2017, 14:54:48 »
Dit zeilschip lag aan de Wilhelminakade te Rotterdam.
Gemaakt met de Nikon D7100 en de Sigma 50-100mm DC HSM ART vanaf de Westerkade te Rotterdam.



Bedankt voor het kijken.