Auteur Topic: 6x7 stelt zich voor  (gelezen 1061 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elkim

  • Gast
Re: 6x7 stelt zich voor
« Reactie #7 Gepost op: 4 januari 2009, 20:10:50 »
heren van de crew kunt u deze meneer even wat sterren bijgeven en hem geen newbie noemen a.u.b.  ;)
welkom 6x7 we hopen snel van je fotowerk te kunnen genieten.
Gegroet Eljakim.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: 6x7 stelt zich voor
« Reactie #7 Gepost op: 4 januari 2009, 20:10:50 »

Offline 6x7

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 729
Re: 6x7 stelt zich voor
« Reactie #6 Gepost op: 3 januari 2009, 23:32:28 »
Hoi Andre,

Mijn eerste Pentax was de MEsuper, (net als mijn 2 en derde ahum)
Er is er een gestolen in Barcelona en verder gebruikte ik er een voor dia en een voor zwartwit, ik vond het fijne camera's alleen niet robuust genoeg, die knopje om de sluitertijd te verstellen werden vrij gauw lam, ook de ring van de filmgevoeligheid/belichtingscorrectie maakte niet altijd even goed contact. Op een gegeven moment overgeschakeld op de de LX, sluitertijden gewoon weer met een draai knop en een stuk steviger. En je kon er gewoon lekker mee in de regen fotograferen zonder dat je je ergens druk over hoefde te maken.

Groeten Gert Jan







Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: 6x7 stelt zich voor
« Reactie #5 Gepost op: 29 december 2008, 21:36:50 »
Welkom op het forum Gert Jan. Zo te lezen ook al flink  wat digitale ervaring opgedaan. Wat was toen je eerste Pentax? Ik ben in '77 met een Pentax ME begonnen.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline PeterK

  • Honorary Member
  • Super Pentaxian
  • *****
  • Berichten: 1772
  • Geslacht: Man
Re: 6x7 stelt zich voor
« Reactie #4 Gepost op: 28 december 2008, 15:18:36 »
Dag Gert Jan en van harte welkom op dit forum. Fijn om een ervaringsdeskundige in onze rangen te mogen begroeten  ;)
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

Offline 6x7

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 729
Re: 6x7 stelt zich voor
« Reactie #3 Gepost op: 27 december 2008, 21:51:54 »
Hoi Andre,

Sinds april 2003 ben ik digitaal toen ik bij het blad FOTO een fotokenniskwis won, dat leverde me een Minolta Dimage7i op.
 de 7i was best wel een leuke bridge kamera. met een 28-200 2,8 zoom. Maar het bleef toch behelpen met zo'n electronisch zoekertje.

Dus toen de ist* D uitkwam heb ik me een tijd beheerst, 2300 euro voor een body en een 18-35 vond ik wel wat te wild.

Uiteindelijk eind april 2004 een ist* D met de toen net nieuwe DA16-45 4.0 gekocht. Was er erg tevreden over een hele verbetering ten opzichte van een bridge kamera. Alleen niet elke combinatie van lenzen en body was even gelukkig, dus de FA20.2,8 en FA*24mm 2.0 verlieten het huis.
Het diepte punt in mijn relatie met de ist*D was toen ik na een bezoek met vrouw en (kleine) kinderen aan de highland games,  ik nog een uurtje voor me zelf kon fotograferen, juist op dat moment bleek een dag schotse regen toch sterker dan de ist*D, de kamera bleef er van overtuigd was dat hij met de PC verbonden, was en weigerde verdere dienst. Een avondje op de kachel genas hem weer van de verkoudheid, maar deze flauwekul kende ik niet van mijn analoge LX.

   25000 opnamen later werd de ist*D afgelost door de K10D die wel weersbestendig is. Tja en weer 15000 opnamen later bleek het handig te zijn om twee bodies in ons gezin te hebben dus werd er gauw een K20D naar binnen gekruid!

Gelukkig is Pentax niet zo snel in het uitbrengen van bodies en lenzen anders werd de hobby wel erg duur.

Dus ja al redelijk Digitaal.


  





Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Offline André Kok

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1175
  • Geslacht: Man
  • Just Pentax!
    • Welkom op de site van André Kok
Re: 6x7 stelt zich voor
« Reactie #2 Gepost op: 27 december 2008, 13:19:30 »
Welkom bij dit forum, Gert Jan!
Ben je ook digitaal gegaan?

André
Pentax K-3 III | Pentax K-5 II |  smc DA 17-70mm f/4 | smc DA* 200mm f/2.8 | smc DA* 300mm f/4 | DA 1.4x AF Rear Converter | smc DA 35mm f/2.4 | ...

Offline 6x7

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 729
6x7 stelt zich voor
« Reactie #1 Gepost op: 26 december 2008, 21:45:05 »
Hoi Iedereen,

Ik fotografeer al mijn halve leven met Pentax, ooit begonnen met een Practica toen naar Pentax geupgrade.

Tja waarom Pentax, oorspronkelijk om dat het compact en betaalbaar was.
Dat klopte wel voor de standaard lenzen 28, 50, 135, wilde je iets speciaals dan was het opeens moeilijk tweedehands te krijgen dus toch duur.

Verder houd ik wel van hun "underdog" positie.
De Pentax apparatuur past goed bij mijn soort fotografie.

Ik heb geen snelheid nodig, maar wel een goede zoeker, een spatwater dichte body en goede compacte objectiefjes, die er niet afschrikwekkend uitzien. Je raad het al de limited pancakes zijn mijn lievelingetjes.

Heb ook een poos met de Pentax 6X7 apparatuur gefotografeerd, maar uiteindelijk "werkte" een RolleiflexT voor mij beter veel compacter en onopvallender en er is een betaalbare diaprojector voor (6x6).

Dus apparatuur kan mooi zijn, maar uiteindelijk telt alleen de gemaakte foto's waar je een goed gevoel bij hebt.

Groet Gert Jan



Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR