Auteur Topic: ASAHI Pentax hoekzoeker  (gelezen 1121 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: ASAHI Pentax hoekzoeker
« Reactie #3 Gepost op: 31 oktober 2015, 12:29:40 »
Ik heb een simpele hoekzoeker, beeld staat dus ook op zijn kop.
Lastig ? een beetje, maar ik gebruik hem weinig en voor die keer vind ik het wel handig, dat het beeld op zijn kop staat neem ik dan wel voor lief.
Het is wel leuk om onder de hoed paddenstoelen te kijken en je krijgt er aparte standpunten mee.
Geef de hoekzoeker een eerlijke kans, het is een leuke aanvulling ondanks dat de wereld op zijn kop staat.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: ASAHI Pentax hoekzoeker
« Reactie #3 Gepost op: 31 oktober 2015, 12:29:40 »

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: ASAHI Pentax hoekzoeker
« Reactie #2 Gepost op: 27 oktober 2015, 12:10:43 »
ik denk dat je er gewoon aan moet wennen (net als als je vroeger een Hasselblad gebruikte)

bisschop

  • Gast
ASAHI Pentax hoekzoeker
« Reactie #1 Gepost op: 27 oktober 2015, 11:35:36 »
Hallo Pentax Zielsverwanten.
Heb gisteren een Asahi Pentax hoekzoeker op de kop kunnen tikken. Hij is puntgaaf. Echter wat ik niet wist, en dat stond er ook niet bij, is dat het geen prisma hoekzoeker is. (wist de verkoper denk ik ook niet).Je ziet het beeld dus gespiegeld, 180 graden gedraaid, en als je de hoekzoeker kantelt zie je het beeld zelfs op de kop.
Mij vraag:
Heeft iemand ervaring met deze hoekzoeker en is het een kwestie van gewenning of blijvende irritatie omdat je de compositie continue verkeerd om ziet weergegeven?.
Ben benieuwd naar de reacties?.

Heb trouwens ook een van het merk Seagull. En dat is dan wel een prisma en voldoet goed.
Wat is wijsheid?.

Gr