Auteur Topic: K1 probleem met Sigma APO 70-200  (gelezen 1128 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline August

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 151
  • Geslacht: Man
  • Manipulating fotons
Re: K1 probleem met Sigma APO 70-200
« Reactie #6 Gepost op: 26 maart 2017, 20:42:17 »
Als het deze is: https://www.pentaxforums.com/userreviews/sigma-70-200mm-f2-8-ex-dg-apo-macro-hsm-ii.html

Dan heeft die een nieuwe firmware nodig, wat Sigma Benelux in Houten kosteloos kan doen. Je bent hem dan wel eventjes kwijt.
De mijne is vorig jaar gedaan, samen met de fysieke aanpassing voor de K-1.

Op mijn K-3 werkte hij nog redelijk goed, maar op de K-3 II niet meer en op de K-1 ook niet. Deze laatste firmware waarmee de lens wel goed werkt, is ook al een aantal jaren oud, vandaar dat Sigma daar niet direct zelf op komt. Ik geloof zelfs dat deze firmware intern de K-5 firmware heet...

Dat ze een lens van die leeftijd kosteloos aanpassen verdiend alle lof. En ik kan je zeggen dat dit fijne lens is, ook op full-frame.
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2017, 08:50:06 door August »
Pentax K-1, K-3 II
en wat glaswerk

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: K1 probleem met Sigma APO 70-200
« Reactie #6 Gepost op: 26 maart 2017, 20:42:17 »

RonHendriks

  • Gast
Re: K1 probleem met Sigma APO 70-200
« Reactie #5 Gepost op: 26 maart 2017, 16:59:42 »
Oh dat is jammer, want nieuwe problemen zijn weer lastiger.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: K1 probleem met Sigma APO 70-200
« Reactie #4 Gepost op: 24 maart 2017, 20:39:48 »
Heb vergelijkbaar probleem en ga binnenkort een afspraak maken bij Sigma in Houten .....

Blij dat jij dit probleem ook hebt btw ... Noch Sigma of Ricoh/Pentax gaf toe van dit probleem op de hoogte te zijn op de PI Nijkerk ..

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: K1 probleem met Sigma APO 70-200
« Reactie #3 Gepost op: 24 maart 2017, 20:04:59 »
https://www.sigmabenelux.com/nl/nieuws/belangrijke-mededeling-voor-pentax-k-1-gebruikers
Dit verhaal kende ik al, bij mijn 24-70 herkende de camera niet dat het een FF was dus moest ik hem er handmatig op zetten. Dat is niet zo`n probleem. Overigens van dat krasje wat zou ontstaan, ik heb daar naar gekeken, maar zie nergens dat de lens de body raakt, zelfs niet bijna. Maar mijn probleem is duidelijk iets anders, er lijkt een soort kortsluiting te ontstaan en de AF werkt niet.


Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
K1 probleem met Sigma APO 70-200
« Reactie #1 Gepost op: 24 maart 2017, 17:07:40 »
Vandaag mijn K1 binnen, dus meteen even mijn lenzen uitproberen. Helaas geeft de Sigma 70-200 problemen. De AF werkt niet en de camera gaat niet meer uit. En het digitale schermpje doet ook wat vreemd bovenop. Omdat hij op de K3 altijd prima werkte, heb ik hem daar ook nog even opnieuw geprobeerd, en daar werkt hij prima. Contacten nog gereinigd (zagen er overigens niet vuil uit) maar niets helpt. Iemand ook al dergelijke ervaring gehad, of zie ik iets over het hoofd?
Tevens las ik deze week in een ander topic dat de Tamron 10-24 ook FF geschikt was, maar dit lijkt me dus niet, ik krijg ongeveer de volledige zonnekap in beeld.