Auteur Topic: Windows gratis upgraden  (gelezen 1195 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Windows gratis upgraden
« Reactie #7 Gepost op: 27 januari 2015, 16:40:32 »
Op zich is Windows niet veel mis mee, tja het kost wat in aanschaf en zit voorgebakken op de meeste kant en klare computers.
Laten we wel wezen, over het algemeen werkt het goed, zeker XP en Windows 7 en er is veel software voor te verkrijgen, zowel betaald als freeware. Veel bedrijven werken in een Windows omgeving en dat draagt ook weer bij tot de keuze in de privesfeer.
Linux komt heeeeel langzaam een beetje uit de hobbyhoek, maar is (helaas) nog "lang" geen speler van betekenis.
Apple maakt prachtig spul maar zwaar overpriced en houd de boel angstvallig onder eigen beheer. Ook daar kun je niet altijd upgraden, beetje te oud naar hun zin is jammer dan.
Android is leuk maar veel te veel versnipperd over de vele versies, updaten is gheel slecht geregeld door de meeste fabrikanten, in principe zo lek als een mandje en geheel onder data controle van Google die met de data vrijwel kan doen wat ze willen.

Windows maakt een slimme move denk ik door de gratis upgrades, de eerste licentie moet overigens gewoon betaald worden bij de aankoop van een nieuwe laptop.
De Lumia´s zijn schitterende toestellen voor een hele mooie prijs, maar is er nog niet veel draagvlak voor, in combinatie met Windows 10 zou het draagvlak een heel stuk groter kunnen worden.
Ik heb een android tablet, een Apple 3G en een Windows PC, als de telefoon vervangen gaat worden wordt het een Lumia.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Windows gratis upgraden
« Reactie #7 Gepost op: 27 januari 2015, 16:40:32 »

RonHendriks

  • Gast
Re: Windows gratis upgraden
« Reactie #6 Gepost op: 22 januari 2015, 15:16:17 »
Ja dat is wel mooi. Tsja sommige software is gratis te krijgen en concurreerd met Windows. O.a. om de concurrentie met Android (ook gratis) op de mobielen aan te gaan is deze actie.

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Windows gratis upgraden
« Reactie #5 Gepost op: 22 januari 2015, 13:16:07 »
Toch een goed gebaar, waarmee ze de belangstelling van Windows 10 vast een flinke zet geven....
En een eerste keer, volgens mij, dat ze dit bieden.
Zeker vanaf Windows 7 onverwacht.
 
Zakelijk gaat ze dit vast helpen om verloren goodwill weer terug te verdienen bij hun klanten.
Prive snap ik dat je niet echt Windows wilt gebruiken, maar liever een alternatief hebt.
Windows blijft toch het handige midden tussen iOS (Apple verplicht je van alles) en Linux (kijk maar wat je wilt).
Zakelijk in de wereld van software voor bedrijven, zeker financieel en administratief toch de enige echte keuze....
 
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Stout

  • Gast
Re: Windows gratis upgraden
« Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2015, 22:32:30 »
Mooi bericht, kan prima uit de voeten met Windows 8.1, maar toch leuk dat je gratis kunt upgraden.
En wij hebben ook een Mac in huis (van mijn vrouw), daar zou ik er niet aan moeten denken....
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2015, 22:40:23 door Stout »

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Windows gratis upgraden
« Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2015, 22:11:30 »
Paniek actie van MS? Never mind, zou het toch nooit gebruiken.
+1

newmikey2

  • Gast
Re: Windows gratis upgraden
« Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2015, 21:27:35 »
Paniek actie van MS? Never mind, zou het toch nooit gebruiken.

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Windows gratis upgraden
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2015, 20:45:28 »
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters