Auteur Topic: oefenwedstrijdje volley  (gelezen 543 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:oefenwedstrijdje volley
« Reactie #3 Gepost op: 8 augustus 2011, 11:37:11 »
Als je die 55-300 de zaal in neemt denk ik dat je toch de meeste foto's zal schieten zo rond de 100mm zoom stand.
De foto mag best nog iest groter getoond worden. Is weliswaar geen spectaculaire actie maar om te oefenen met je K5 natuurlijk heel geschikt.
Zoals Ron al zei kan je met de K5 je auto of max ISO rustig naar 3200 opschroeven en als je naderhand een ruisreductie programma gebruikt ook nog wel naar ISO 6400. Dan krijg je toch weer snellere sluitertijden en kan je ook die bal bevriezen.
Ik gebruik in de zaal bij sport overigens heel vaak de TAv mode zodat ik controle heb over sluitertijd EN diafragma.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:oefenwedstrijdje volley
« Reactie #3 Gepost op: 8 augustus 2011, 11:37:11 »

RonHendriks

  • Gast
Re:oefenwedstrijdje volley
« Reactie #2 Gepost op: 8 augustus 2011, 11:10:39 »
Ja die lens is wat lang voor in de zaal denk. Tenzij je nog op de kopse kant een balkom hebt om van boven shots van het blok te maken.

Leuke foto, maar ook niet heel spectaculair. Wel een verademing om niet die *Ist mee te nemen denk ik.

Ik denk dat je je iso op maximaal 1600 hebt staan en daar mag je voor de zaal zonder meer nog wel 3200 van maken. Krijg je wat kortere sluitertijd.

Offline shadoogie2960

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
oefenwedstrijdje volley
« Reactie #1 Gepost op: 8 augustus 2011, 10:22:19 »
Wat een prestigeduel had moeten worden tussen onze derde en vierde herenploeg werd uiteindelijk een 'onderonsje' van de vierde ploeg.
De derde ploeg van Fixit was onvolledig door vakantiegangers en gaf dan maar forfait ...

Ik wou m'n K-5 eens uitproberen met de 55-300 mm.

f/4 - 1/250e" - 97 mm - ISO1600 (user-instelling op kortste sluitersnelheid)



Freddy