Auteur Topic: Late aankomst in Londen, dus een wandelingetje  (gelezen 1647 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re: Late aankomst in Londen, dus een wandelingetje
« Reactie #18 Gepost op: 20 december 2017, 13:59:20 »

Alwin en Mike;
Ik geloof niet dat er vervelende opzet bedoeld is, Hoe dan ook; erg handig was het niet.
Dus Mike zet weer gewoon foto's op dit forum, ik kijk er altijd graag naar.
Dat geldt natuurlijk ook voor Alwin.
Ik begrijp dat je niets kwaads bedoeld hebt en zie je handeling nu als een een sorry
Ik hoop dat Mike dat ook zo ziet.
Dus discussie gesloten
Fijne kerstdagen
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Late aankomst in Londen, dus een wandelingetje
« Reactie #18 Gepost op: 20 december 2017, 13:59:20 »

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Late aankomst in Londen, dus een wandelingetje
« Reactie #17 Gepost op: 20 december 2017, 12:08:52 »
Alwin
Heb jij die meneer Ferry Fryer gevraagd of je zijn foto op dit forum mocht plaatsen???
Misschien is hij daar helemaal niet van gediend...

Overigens als je geschreven had dat er op Flickr prachtige voorbeelden van de St Pauls te vinden zijn, was niemand er over gevallen.
Je laat in dat geval het aan Mike en anderen over, om er al of niet naar te zoeken.

Cire
Ik heb Mike eerst gevraagd of het gebouw de St. Paul’s was, want dat wist ik niet zeker. Daar reageerde hij niet op. Toen heb ik het op Flickr gezocht. Daarna heb ik Mike voorgesteld betere foto’s van de St. Paul op te zoeken op Flickr. Daarop reageerde hij ook niet. Toen heb ik die ‘mooie’ foto hier geplaatst, met de hoop Mike hiermee te bereiken. Zo is het gegaan. Ik zal die ‘mooie’ foto verwijderen, want ik heb inderdaad geen toestemming gevraagd.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re: Late aankomst in Londen, dus een wandelingetje
« Reactie #16 Gepost op: 20 december 2017, 11:56:37 »
Cire,

Het spijt mij dat Mike dit zo opvat. Van mijn kant was het alleen maar enthousiasme voor mooie foto’s. Mij maakt het dan niet uit of ze door Mike of iemand anders zijn gemaakt. De omstandigheden waaronder Mike de foto’s heeft gemaakt zijn mij natuurlijk bekend, evenals die van de foto die ik hier heb geplaatst. Dat iemand zich zo persoonlijk aangevallen voelt door een beetje vergelijkend onderzoek op een medium dat zo ver van je afstaat als het internet is voor mij typisch een voorbeeld van blikvernauwing. Mike zal er wel weer goed uitrollen, daarvan ben ik overtuigd!

Alwin
Heb jij die meneer Ferry Fryer gevraagd of je zijn foto op dit forum mocht plaatsen???
Misschien is hij daar helemaal niet van gediend...

Overigens als je geschreven had dat er op Flickr prachtige voorbeelden van de St Pauls te vinden zijn, was niemand er over gevallen.
Je laat in dat geval het aan Mike en anderen over, om er al of niet naar te zoeken.

Nu ben je tot de conclusie gekomen dat een Porsche een mooiere auto is dan een Citroen Deux Cheveaux...   Echt een eerlijk vergelijk. :D
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Late aankomst in Londen, dus een wandelingetje
« Reactie #15 Gepost op: 20 december 2017, 11:26:00 »
Alwin
Als je nu boven aan de tekst van het onderwerp gekeken had, was daaruit te concluderen dat Mike daar waarschijnlijk voor zijn werk was en nog even een avgondwandeling maakte.
Dus niet met een uitgebreide hoeveelheid camera's statieven en lenzen op stap is gegaan.
Dat deed de fotograaf met de door jou gepresenteerde foto wel.
De bijgaande tekst geeft nog een duidelijk aan hoe Ferry Fryer deze prent heeft gemaakt.
Hoogstwaarschijnlijk heeft hij al meerdere malen op die plek gestaan om te kijken welk moment het meest gunstig is omwille van de grote hoeveelheid volk daar.
Je mag ook aannemen dat dit niet de enige foto is van af dat standpunt (zegt Ferry Fryer zelf ook)
Kortom Mike is daar als bezoeker en neemt een prachtige foto.
Nu ga jij dit vergelijken met een uitgekiende prent van een man die zeer waarschijnlijk daar woont en deze plek meermaals heeft bezocht en evenzoveel foto's gemaakt heeft voordat hij tot dit resultaat komt.

Jammer dat je dit doet; ik vind Mike's reactie begrijpelijk en ik zou hetzelfde doen in zijn plaats.
Cire

Cire,

Het spijt mij dat Mike dit zo opvat. Van mijn kant was het alleen maar enthousiasme voor mooie foto’s. Mij maakt het dan niet uit of ze door Mike of iemand anders zijn gemaakt. De omstandigheden waaronder Mike de foto’s heeft gemaakt zijn mij natuurlijk bekend, evenals die van de foto die ik hier heb geplaatst. Dat iemand zich zo persoonlijk aangevallen voelt door een beetje vergelijkend onderzoek op een medium dat zo ver van je afstaat als het internet is voor mij typisch een voorbeeld van blikvernauwing. Mike zal er wel weer goed uitrollen, daarvan ben ik overtuigd!
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re: Late aankomst in Londen, dus een wandelingetje
« Reactie #14 Gepost op: 20 december 2017, 10:48:22 »
Ik waardeer de foto’s van Mike ook. Geen misverstand daarover.

Alwin
Als je nu boven aan de tekst van het onderwerp gekeken had, was daaruit te concluderen dat Mike daar waarschijnlijk voor zijn werk was en nog even een avgondwandeling maakte.
Dus niet met een uitgebreide hoeveelheid camera's statieven en lenzen op stap is gegaan.
Dat deed de fotograaf met de door jou gepresenteerde foto wel.
De bijgaande tekst geeft nog een duidelijk aan hoe Ferry Fryer deze prent heeft gemaakt.
Hoogstwaarschijnlijk heeft hij al meerdere malen op die plek gestaan om te kijken welk moment het meest gunstig is omwille van de grote hoeveelheid volk daar.
Je mag ook aannemen dat dit niet de enige foto is van af dat standpunt (zegt Ferry Fryer zelf ook)
Kortom Mike is daar als bezoeker en neemt een prachtige foto.
Nu ga jij dit vergelijken met een uitgekiende prent van een man die zeer waarschijnlijk daar woont en deze plek meermaals heeft bezocht en evenzoveel foto's gemaakt heeft voordat hij tot dit resultaat komt.

Jammer dat je dit doet; ik vind Mike's reactie begrijpelijk en ik zou hetzelfde doen in zijn plaats.
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Late aankomst in Londen, dus een wandelingetje
« Reactie #13 Gepost op: 16 december 2017, 18:11:52 »
Tja, hoeveel "macht" geef je een individuele poster ( wat er ook mag zijn van zijn tekst)... er zijn veel meer leden die je foto's wel waarderen....
Ik waardeer de foto’s van Mike ook. Geen misverstand daarover.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Late aankomst in Londen, dus een wandelingetje
« Reactie #12 Gepost op: 16 december 2017, 17:45:45 »
Tja, hoeveel "macht" geef je een individuele poster ( wat er ook mag zijn van zijn tekst)... er zijn veel meer leden die je foto's wel waarderen....
Mikey had misschien beter even een moderator gecontacteerd.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Late aankomst in Londen, dus een wandelingetje
« Reactie #11 Gepost op: 16 december 2017, 17:36:40 »
Ik neem maar even een lange pauze op dit forum want dit wordt me ècht te gortig!
Tja, hoeveel "macht" geef je een individuele poster ( wat er ook mag zijn van zijn tekst)... er zijn veel meer leden die je foto's wel waarderen....

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Late aankomst in Londen, dus een wandelingetje
« Reactie #10 Gepost op: 16 december 2017, 14:51:27 »
Beste Alwin
Je hebt gelijk, de foto van Jerry is prachtig. Maar als ik een foto van een vogel maak, pretendeer ik geen Frans Lanting te zijn. En dat weten we allemaal. Verbleken mijn foto's dan? Ik verzoek je toch 3 seconden na te denken voordat je dit kwaliteitsoordeel over foto's uitspreekt. Ook al geef je vooraf aan dat je 1 foto waardeert, deze misplaatste opmerking blijft hangen
Op Flickr zij geen Frans Lantings, maar gewoon fotografen zoals jij en ik. In plaats van zich in zijn wiek geschoten voelen, kan Mike het ook opvatten als een helpende hand op weg naar nog betere foto’s. Daarom vergelijk ik het met betere foto’s. Zo kijkt elke fotograaf toch naar mooie foto’s?
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline theodor

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 95
Re: Late aankomst in Londen, dus een wandelingetje
« Reactie #9 Gepost op: 16 december 2017, 11:18:41 »
Beste Alwin
Je hebt gelijk, de foto van Jerry is prachtig. Maar als ik een foto van een vogel maak, pretendeer ik geen Frans Lanting te zijn. En dat weten we allemaal. Verbleken mijn foto's dan? Ik verzoek je toch 3 seconden na te denken voordat je dit kwaliteitsoordeel over foto's uitspreekt. Ook al geef je vooraf aan dat je 1 foto waardeert, deze misplaatste opmerking blijft hangen

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Late aankomst in Londen, dus een wandelingetje
« Reactie #8 Gepost op: 16 december 2017, 10:32:50 »
Ik neem maar even een lange pauze op dit forum want dit wordt me ècht te gortig!

 ???  Het gaat lekker hier op het forum, alweer iemand 'voorlopig' weg die wel regelmatig poste  :schaam:

newmikey2

  • Gast
Re: Late aankomst in Londen, dus een wandelingetje
« Reactie #7 Gepost op: 15 december 2017, 23:34:08 »
Dit is dus inderdaad de St Paul's. Dat heb ik op foto's op Flickr gezien. Daar zijn schitterende foto's bij, die jouw foto's doen verbleken. Maar die zijn dan ook genomen met betere lichtomstandigheden. Zoek zelf maar op Flickr met als zoekterm "St Paul's".
Ik neem maar even een lange pauze op dit forum want dit wordt me ècht te gortig!

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re: Late aankomst in Londen, dus een wandelingetje
« Reactie #6 Gepost op: 15 december 2017, 21:41:11 »
Mooie beelden hier.

#2, #3 en #5 springen er uit!

En ach, het beeld vanaf Tate Modern richting Sint Paul's kent verschillende benaderingen.


Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Late aankomst in Londen, dus een wandelingetje
« Reactie #5 Gepost op: 8 december 2017, 23:51:09 »
Is dat de St. Paul's kathedraal?
Dit is dus inderdaad de St Paul's. Dat heb ik op foto's op Flickr gezien. Daar zijn schitterende foto's bij, die jouw foto's doen verbleken. Maar die zijn dan ook genomen met betere lichtomstandigheden. Zoek zelf maar op Flickr met als zoekterm "St Paul's".

[edit: Dit is de foto die ik bedoel: een beauty]
 
[verwijderd]
« Laatst bewerkt op: 20 december 2017, 12:12:00 door Alwin »
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Late aankomst in Londen, dus een wandelingetje
« Reactie #4 Gepost op: 7 december 2017, 12:01:03 »
Foto 3 vind ik het mooiste, met die lijnen die leiden naar die witte koepel. Is dat de St. Paul's kathedraal?

Op foto 1 is tonvormige vervorming zichtbaar. In de nabewerking kun je die misschien verwijderen.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Late aankomst in Londen, dus een wandelingetje
« Reactie #3 Gepost op: 6 december 2017, 21:58:19 »
Nice. Vooral foto 5 weet me te bekoren.

Offline Casanova56

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 379
Re: Late aankomst in Londen, dus een wandelingetje
« Reactie #2 Gepost op: 5 december 2017, 09:54:31 »
Mooie serie neer gezet.

Trouwens ik had laatst ook vertraging naar London, heen in Duinkerken 1 uur en terug van Dover zelfs 3 uur.
Ja, niet lachen was weer dezelfde boot.

newmikey2

  • Gast
Late aankomst in Londen, dus een wandelingetje
« Reactie #1 Gepost op: 4 december 2017, 18:50:33 »
Verwijderd
« Laatst bewerkt op: 15 december 2017, 23:32:20 door newmikey2 »