Auteur Topic: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013  (gelezen 14587 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #133 Gepost op: 8 februari 2013, 18:46:39 »
Denk het niet hoor, ik ben er niet bij, maar ik zal aan jullie denken als ik dan na een lekkere afdaling een kopje koffie met perenschnapps ernaast zit weg te werken op 2600 m hoogte  :afro: :afro: :afro:

Ja hoor......verschil moet er zijn Sander.......

Door die schnapps is overigens ooit de slalom uitgevonden......

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #133 Gepost op: 8 februari 2013, 18:46:39 »

Offline SanderKikkert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1608
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #132 Gepost op: 8 februari 2013, 17:29:18 »
Ik zal hem der nog maar eens ingooien :)
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=30878.0

Komt allen ..  want dit gaat een meeting worden waarvan mensen later zullen zeggen ...

IK WOU DAT IK ER BIJ GEWEEST WAS !!                      IK WOU DAT IK ER BIJ GEWEEST WAS !!                           IK WOU DAT IK ER BIJ GEWEEST WAS !!                      IK WOU DAT IK ER BIJ GEWEEST WAS !!                          IK WOU DAT IK ER BIJ GEWEEST WAS !!

Denk het niet hoor, ik ben er niet bij, maar ik zal aan jullie denken als ik dan na een lekkere afdaling een kopje koffie met perenschnapps ernaast zit weg te werken op 2600 m hoogte  :afro: :afro: :afro:
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #131 Gepost op: 8 februari 2013, 16:36:17 »
Ik zal hem der nog maar eens ingooien :)
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=30878.0

Komt allen ..  want dit gaat een meeting worden waarvan mensen later zullen zeggen ...

IK WOU DAT IK ER BIJ GEWEEST WAS !!                      IK WOU DAT IK ER BIJ GEWEEST WAS !!                           IK WOU DAT IK ER BIJ GEWEEST WAS !!                      IK WOU DAT IK ER BIJ GEWEEST WAS !!                          IK WOU DAT IK ER BIJ GEWEEST WAS !!

 :D :D :D

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #130 Gepost op: 8 februari 2013, 12:58:08 »
Ik zal hem der nog maar eens ingooien :)
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=30878.0

Komt allen ..  want dit gaat een meeting worden waarvan mensen later zullen zeggen ...

IK WOU DAT IK ER BIJ GEWEEST WAS !!                      IK WOU DAT IK ER BIJ GEWEEST WAS !!                           IK WOU DAT IK ER BIJ GEWEEST WAS !!                      IK WOU DAT IK ER BIJ GEWEEST WAS !!                          IK WOU DAT IK ER BIJ GEWEEST WAS !!

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #129 Gepost op: 8 februari 2013, 12:50:02 »
Kees 4 president!!  :cheer: :cheer: :cheer: :cooll:

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #128 Gepost op: 8 februari 2013, 12:30:33 »
Bedankt Kees, voor de mooie woorden. Goed idee om er een soort van album van te maken.


+1  :clap2:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #127 Gepost op: 8 februari 2013, 12:12:59 »
Bedankt Kees, voor de mooie woorden. Goed idee om er een soort van album van te maken, is dit technisch haalbaar op het forum? Het zou wel gemakkelijker kijken, we zitten nu inmiddels al met 6 pagina`s.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #126 Gepost op: 8 februari 2013, 08:27:00 »
Teveel foto's! Teveel om ze allemaal apart te kunnen "behandelen".
Kwaliteit en verschil: allemaal min of meer op dezelfde plek en toch zoveel verscheidenheid. Ik vind het knap en ben bijzonder verrast dat er zoveel verschillende platen uit gekomen zijn. Het verdiend een apart topic met alleen de foto's, een soort fotoboek. Een compliment aan allen.

Er mogen dan wellicht in het algemeen wat minder foto's geplaatst worden op het forum, maar dit slaat voor mij alles! Was dit maar een maandopdracht geweest!

Dank aan alle plaatsers (M/V) en voor herhaling vatbaar. CHAPEAU!!!

Offline SanderKikkert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1608
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #125 Gepost op: 7 februari 2013, 18:21:35 »
Hoi Micha,  toch een leuke serie zo, #3 en #5 vind ik beide heel prettig, de kleuren zijn mooi in 3 en 5 heeft lekker beweging in lucht en water en strakke lichtkransen om het af te werken, mooie platen ! #6 is denk ik gewoon behoorlijk overbelicht, is ook wel een flinke sluitertijd aan de sterrenstrepen te zien,  denk niet dat daar in post nog veel aan te doen is, kunstmatige lichtbronnen zijn vind ik ook sowieso het meest hinderlijke opbstakel voor de avondfotografie. Gr. Sander
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline Boebels

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1062
  • Geslacht: Vrouw
    • K9meetsK5
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #124 Gepost op: 7 februari 2013, 17:46:20 »
Is ok hoor Sander, vind het wel grappig hoe een ander weer een andere kijk heeft op een foto. Of het nu zo iets is of echt een aanpassing. Iedereen heeft dan een eigen oordeel of de foto er beter van wordt ja of nee. Bovendien kun je heel wat leren als een ander er ook mee stoeit.
Prima dus.

Micha, ik vind dat je een leuke serie hebt neergezet. Met name 1 en 3 vind ik zelf leuk, dat hadden we nog niet voorbij zien komen.
Foto 5 vind ik vooral je lichten ( en dan de straling) erg goed. Hou daar wel van en zal het zelf ook nog s moeten proberen/oefenen. Goed gedaan in mijn ogen.

Macario, jouw foto's zijn bijzonder hoor! Hebben een mooie mysterieuze sfeer. Ook de foto's op je FlickR account hebben dat. Is zeker een "handtekening" van je.

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #123 Gepost op: 7 februari 2013, 16:59:59 »
1.

IMGP8232 (klein) by Micha D., on Flickr

2.

IMGP8272 (klein) by Micha D., on Flickr

3.

IMGP8297 (klein) by Micha D., on Flickr

4.

IMGP8307 (klein) by Micha D., on Flickr

5.

IMGP8314 (klein) by Micha D., on Flickr

6.

IMGP8337 (klein) by Micha D., on Flickr

Ben er niet helemaal (helemaal niet) tevreden mee, vooral de laatste niet. Maar nu niet genoeg tijd nog opnieuw te bewerking (als hij daar al mooier van wordt).

Offline SanderKikkert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1608
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #122 Gepost op: 6 februari 2013, 22:41:17 »
Tja die zijn ook weer mooi Macario, goed gezien,

hier is trouwens nog wat ik bedoelde toen ik zei dat die ene van Monique als poster/flyer had kunnen dienen (alleen had ze 'm dan voor de meet al gemaakt moeten hebben  :laugh: :laugh: :laugh:

Pentaxmeet by Kickmansch, on Flickr

NB Ik heb op Flickr duidelijk aangegeven dat het Monique's foto is en niet de mijne!   :police:

Maar als ie weg moet, dan hoor ik het wel :)
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #121 Gepost op: 6 februari 2013, 21:56:11 »
zitten toch wel erg mooie foto's tussen. hier nog 2 van mij kant


fallen by Macariogomes, on Flickr


reflected by Macariogomes, on Flickr

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #120 Gepost op: 6 februari 2013, 18:53:21 »
Mooie Z/W's Sander! Vooral drie en vier spreken mij erg aan!

[...] Ben wel benieuwd naar de technische kant van het verhaal want de exif is veelal niet meer aanwezig.M.a.w.: hoe zijn deze resultaten tot stand gekomen?
Mijn foto's in dit topic zijn allemaal HDR's (van 4, 5 of 7 opnames). Exif zit nog steeds in de foto's al geeft de sluitertijd alleen de tijd aan van de middelste (+- 0EV) foto aan.

Ik kijk zowiezo of een single shot er goed uit ziet ( lees goed genoeg naar MIJN smaak ) en pas daarna zet ik de 5 foto's via programmaatje om naar HDR om het resultaat te bekijken ..  ( gek genoeg regelmatig teleurstellend ) Dus met grote regelmaat gooi ik 80% van een trapje weg.  ;C
Een HDR-opname (32bit) ziet er per definitie niet uit op de meeste beeldschermen. Pas na het terugbrengen van het 32bit bestand naar een 16 of 8bit bestand kun je een oordeel geven of het iets is of niet....en dan nog: verdere bewerking kan ook een hoop doen :) Of bedoel je dat niet?

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #119 Gepost op: 6 februari 2013, 17:48:37 »
Ik kijk zowiezo of een single shot er goed uit ziet ( lees goed genoeg naar MIJN smaak ) en pas daarna zet ik de 5 foto's via programmaatje om naar HDR om het resultaat te bekijken ..  ( gek genoeg regelmatig teleurstellend ) Dus met grote regelmaat gooi ik 80% van een trapje weg.  ;C

Zonde van al die treden.....of bouw je daarvan dat keukentrapje?  ;)

Maar is hier hetzelfde. Soms zit er in trapje een goed belichte foto die je met wat bewerken nog beter en natuurlijker kunt krijgen dan een HDR.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #118 Gepost op: 6 februari 2013, 16:00:24 »
Idem hier. Overdag single shots en 's avonds trajes van 5, verwerkt tot HDR 9op één na, waar ik middelste opname mooi vond en heb gebruikt).

Ik kijk zowiezo of een single shot er goed uit ziet ( lees goed genoeg naar MIJN smaak ) en pas daarna zet ik de 5 foto's via programmaatje om naar HDR om het resultaat te bekijken ..  ( gek genoeg regelmatig teleurstellend ) Dus met grote regelmaat gooi ik 80% van een trapje weg.  ;C

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #117 Gepost op: 6 februari 2013, 15:55:33 »
Bij mij waren de foto's tot zonsondergang gewoon singleshots, maar daar staat de exif ook nog in natuurlijk, de avondfotografie waren (zie onder)  op één na allemaal belichtingstrapjes zo neutraal mogelijk als HDR verwerkt (geen tonemapping). Ik weet dat Erik en Jacco ook in de meeste gevallen trapjes van soms wel 5 of 7 stuks gebruiken. Maar dat is zoals gezegd wat ik weet/denk, ze kunnen het je zelf vast beter uitleggen  :) Gr. Sander

Idem hier. Overdag single shots en 's avonds trajes van 5, verwerkt tot HDR 9op één na, waar ik middelste opname mooi vond en heb gebruikt).

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #116 Gepost op: 6 februari 2013, 15:53:35 »
Jammer genoeg het mooiste object blijkbaar gemist, maar toch mooi.

Dat "object" zijn we snel langs gereden en hebben we links laten liggen Kees  :D :D
Monique heeft er geloof ik haar auto geparkeerd, dus ben benieuwd of daar nog alles aan zat.

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #115 Gepost op: 6 februari 2013, 13:59:18 »
Mannen (en dame), prachtige platen, stuk voor stuk. Ik wou dat ik zulke resultaten had ???. Nachtfotografie is nog niet helemaal mijn ding, maar dat komt misschien ooit nog wel eens. Ik zal binnenkort mijn foto's plaatsen.

Offline SanderKikkert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1608
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #114 Gepost op: 6 februari 2013, 11:46:00 »
Mooie aanvullingen trouwens Jacco en Erik !

En hier de laatste exemplaren van mijn oogst, heb nog wel wat bruikbaar materiaal op de harde schijf staan, zeker ook wat meer in landscape orientatie en in kleur..., want momenteel heb ik geloof ik nogal een verticale zwart wit bui  ;C  maar ben ook wel weer even klaar met die Erasmusbrug  :lolk:

1:

Lightforms by Kickmansch, on Flickr

2:

Southbank by Kickmansch, on Flickr

3:

Treesome by Kickmansch, on Flickr

4: een wat grovere bewerking van een eerdere

Weight by Kickmansch, on Flickr

5:

Erasmusblue by Kickmansch, on Flickr
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #113 Gepost op: 6 februari 2013, 11:30:37 »
Mijn foto`s zijn, op de tegenlicht opname na, allemaal single shots. Doorklikken naar Flickr en je kan de exif zo lezen.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline SanderKikkert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1608
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #112 Gepost op: 6 februari 2013, 11:27:30 »
Ik kan alleen voor mezelf praten, maar ik heb al mijn foto`s in HDR gemaakt. Dit pas ik standaard toe bij avondfoto`s

Bij mij waren de foto's tot zonsondergang gewoon singleshots, maar daar staat de exif ook nog in natuurlijk, de avondfotografie waren (zie onder)  op één na allemaal belichtingstrapjes zo neutraal mogelijk als HDR verwerkt (geen tonemapping). Ik weet dat Erik en Jacco ook in de meeste gevallen trapjes van soms wel 5 of 7 stuks gebruiken. Maar dat is zoals gezegd wat ik weet/denk, ze kunnen het je zelf vast beter uitleggen  :) Gr. Sander
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #111 Gepost op: 6 februari 2013, 11:17:28 »
Wat een prachtig resultaat hebben jullie hier allemaal geleverd! Goed gescoord!

Jammer genoeg het mooiste object blijkbaar gemist, maar toch mooi. Helaas was het voor mij te ver. Ben wel benieuwd naar de technische kant van het verhaal want de exif is veelal niet meer aanwezig.
M.a.w.: hoe zijn deze resultaten tot stand gekomen?
Ik kan alleen voor mezelf praten, maar ik heb al mijn foto`s in HDR gemaakt. Dit pas ik standaard toe bij avondfoto`s

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #110 Gepost op: 6 februari 2013, 08:28:05 »
Zijn er meer die 6 april zouden kunnen voordat ik er een apart topic van maak?
Eindelijk een datum dat ik misschien ook wel kan.
Wel onder voorbehoud...

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Meeting Avondfotografie Rotterdam - 02-02-2013
« Reactie #109 Gepost op: 6 februari 2013, 07:53:59 »
Wat een prachtig resultaat hebben jullie hier allemaal geleverd! Goed gescoord!

Jammer genoeg het mooiste object blijkbaar gemist, maar toch mooi. Helaas was het voor mij te ver. Ben wel benieuwd naar de technische kant van het verhaal want de exif is veelal niet meer aanwezig.
M.a.w.: hoe zijn deze resultaten tot stand gekomen?