Auteur Topic: Triggertrap  (gelezen 3763 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Triggertrap
« Reactie #4 Gepost op: 26 oktober 2015, 18:57:55 »
Heb jij je geluid vol uit staan?

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Triggertrap
« Reactie #4 Gepost op: 26 oktober 2015, 18:57:55 »

Offline 1up

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 86
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Triggertrap
« Reactie #3 Gepost op: 26 oktober 2015, 16:03:19 »
Is de dongle of kabel wel in orde, of heb je de juiste voor je camera?
Heb je de laatste versie van de app?

Heb dongle versie TT-D3 met de E3 kabel welke je volgens de app moet hebben.
En heb app versie 3.0.1 voor android. Gewoon in de google playstore gedownload.
En http://www.triggertrap.com/help/troubleshooting-guide deze testen met succes doorlopen dus daar zal het denk ik niet aan liggen.
Pentax K3
Pentax DA 18-135mm

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Triggertrap
« Reactie #2 Gepost op: 26 oktober 2015, 15:31:52 »
Is de dongle of kabel wel in orde, of heb je de juiste voor je camera?
Heb je de laatste versie van de app?

Ik ben een early gebruiker van de triggertrap (kickstarter) en super tevreden ermee.
Ik herken deze problemen niet moet ik zeggen.

Groet,


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline 1up

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 86
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Triggertrap
« Reactie #1 Gepost op: 26 oktober 2015, 13:17:11 »
Ik heb van het weekend een triggertrap aangeschaft.

Voor degene die niet weten wat het is; https://www.youtube.com/watch?v=DHrR4bk85vQ
Dus simpel gezegd. Je zet een app op je telefoon verbindt je telefoon met camera door middel van een kabeltje. En je hebt de optie over verschillende standen.

Alleen heb ik het probleem dat als ik een timelapse, timewarp of selftimer wil gebruiken heb ik problemen. Bij een selftimer wordt helemaal geen foto genomen. En bij een timelapse of timewarp word de foto maar om de 2 foto's genomen. Dus als je dan iedere 10 seconde een foto wil laten maken. Maakt die iedere 20 seconde een foto of soms zelfs om de 30 seconde.

Nu heb je mogelijkheid om de pulse lengte aan te passen hij staat standaard op 150 ms en je hebt ook de 500 ms stand. Alleen vindt ik het raar dat de functies die je "handmatig" moet bedienen wel goed werken op de standaard van 150 ms, maar de Time functies zou ik dan naar 500 ms seconden moeten zetten om deze goed te laten werken. Maar de ene keer maakt die dan maar 1 foto en de andere keer weer 2 of 3 foto's (staat dan wel op Continuopname (M)). Dit probleem is natuurlijk op te lossen door hem op enkelbeeld stand te zetten.

Ook heb je de optie om de Sensor Delay en Sensor Reset Delay in te stellen. Deze staan beide ook als op de kortste stand van 0 seconde voor de Sensor Delay en 0.05 seconde voor de Sensor Reset Delay. Dus daar zal het denk ik ook niet aan liggen.

Dus mijn vraag is of iemand anders een verklaring zou hebben wat ervoor zorgt dat de time functies niet goed werken en wat de oplossing is ervoor.
Pentax K3
Pentax DA 18-135mm