Auteur Topic: Trailing curtain met studio flits?  (gelezen 1621 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 6x7

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 729
Re:Trailing curtain met studio flits?
« Reactie #7 Gepost op: 23 maart 2011, 17:31:32 »
Wou het toch nog even zeggen  :schaam:
het linken is het probleem niet maar je kan hem dan niet in trailing curtain sync zetten.
Probeer het maar de flitser verdomt het en in de camera is er geen optie om het flits signaal later af te laten gaan als je triggers gebruikt.
Te minste ik kan het niet vinden.  :(

Hmm,

Zo gauw ik de flits op slave zet werkt de keuze schakelaar op de flitser niet meer ??? je hebt helaas gelijk :schaam:
Dit zit dus ook niet op een K5  :'( :'( :'( :'(
Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Trailing curtain met studio flits?
« Reactie #7 Gepost op: 23 maart 2011, 17:31:32 »

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Trailing curtain met studio flits?
« Reactie #6 Gepost op: 23 maart 2011, 15:44:15 »
snap ik daarom had ik ook het algemeen in bold gedrukt
Wou het toch nog even zeggen  :schaam:

Volgens mij kan dat gewoon, je moet wel eerst de flitser op de kamera zetten als je de instellingen maakt want de toekenning van de kanalen gebeurt via de flitsschoen als je je flitser en de body "gekoppeld" hebt kun je de flitser los van de kamera gebruiken, lees maar na in de gebruiksaanwijzing...
het linken is het probleem niet maar je kan hem dan niet in trailing curtain sync zetten.
Probeer het maar de flitser verdomt het en in de camera is er geen optie om het flits signaal later af te laten gaan als je triggers gebruikt.
Te minste ik kan het niet vinden.  :(
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline 6x7

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 729
Re:Trailing curtain met studio flits?
« Reactie #5 Gepost op: 23 maart 2011, 14:12:16 »
Precies.
Ik doe wat strobist dingen en ook studio en de triggers zijn het zelfde, dus voor die situatie vraag ik me af of je dat kan doen.
Trouwens met P-TTL draadloos krijg ik het ook niet voor elkaar met de K10D en de AF540FGZ...

Volgens mij kan dat gewoon, je moet wel eerst de flitser op de kamera zetten als je de instellingen maakt want de toekenning van de kanalen gebeurt via de flitsschoen als je je flitser en de body "gekoppeld" hebt kun je de flitser los van de kamera gebruiken, lees maar na in de gebruiksaanwijzing...
 

Zeg nooit nooit, zeker niet als je creatief bezig bent.
Ik wil juist deze keer beweging vast leggen en momenteel lijkt het er op dat trailing curtain sync alleen werkt met de flits op de camera maar dat is wel heel beperkte belichting...


snap ik daarom had ik ook het algemeen in bold gedrukt





Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Trailing curtain met studio flits?
« Reactie #4 Gepost op: 23 maart 2011, 13:44:22 »
voor alle duidelijkheid; je hebt het hier niet over de 2e sluitergordijn van de reportage flitser maar echt over een studie flits?
Precies.
Ik doe wat strobist dingen en ook studio en de triggers zijn het zelfde, dus voor die situatie vraag ik me af of je dat kan doen.

Trouwens met P-TTL draadloos krijg ik het ook niet voor elkaar met de K10D en de AF540FGZ...

De flits aflaten gaan net voor het tweede gordijn de belichting beeindigd doe je om strepen veroorzaakt door het bestaande licht achter het object te laten verschijnen, in plaats van er voor. Nu maakt je in een studio in het algemeen alleen gebruik van flitslicht en wil je de invloed van bestaand licht tot nul terug brengen, vandaar die bakken met licht die een studio flitser kan produceren. In het kort "Trailing curtain met studio flits?" is niet relevant in een studio omgeving, en waarschijnlijk heeft Pentax daar geen voorzieningen voor getroffen.
Zeg nooit nooit, zeker niet als je creatief bezig bent.

Ik wil juist deze keer beweging vast leggen en momenteel lijkt het er op dat trailing curtain sync alleen werkt met de flits op de camera maar dat is wel heel beperkte belichting...
« Laatst bewerkt op: 23 maart 2011, 13:47:42 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline 6x7

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 729
Re:Trailing curtain met studio flits?
« Reactie #3 Gepost op: 23 maart 2011, 09:02:39 »
Hoi,

De flits aflaten gaan net voor het tweede gordijn de belichting beeindigd doe je om strepen veroorzaakt door het bestaande licht achter het object te laten verschijnen, in plaats van er voor. Nu maakt je in een studio in het algemeen alleen gebruik van flitslicht en wil je de invloed van bestaand licht tot nul terug brengen, vandaar die bakken met licht die een studio flitser kan produceren. In het kort "Trailing curtain met studio flits?" is niet relevant in een studio omgeving, en waarschijnlijk heeft Pentax daar geen voorzieningen voor getroffen.

Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re:Trailing curtain met studio flits?
« Reactie #2 Gepost op: 23 maart 2011, 02:30:22 »
voor alle duidelijkheid; je hebt het hier niet over de 2e sluitergordijn van de reportage flitser maar echt over een studie flits?
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Trailing curtain met studio flits?
« Reactie #1 Gepost op: 22 maart 2011, 22:32:38 »
Okay hoe doe je dat met een Pentax?
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ