Auteur Topic: Dieren 10-daagse - Vrije deelname  (gelezen 20922 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jsoomers

  • Gast
Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #193 Gepost op: 8 april 2011, 09:58:33 »
Ik ben het er maar deels mee eens..

Vanuit de moderatie gezien, zijn regels nou eenmaal regels. Het thema staat in de kop vermeld en is voldoende herkenbaar.
Onder "Toon ongelezen berichten...." en "laatst geplaatste..." zie je vanzelf wat er actueel is.
Met de zoekfunctie kun je later altijd de foto's vinden, die in jouw interessegebied liggen.

Van de andere kant vind ik dat je niet perse een willekeurige themakeuze hoeft te volgen.
De fotohoek bevat al vaste thema's, waarvan de ene populair is en de andere minder.
Je zou deze ook in een vast patroon kunnen aflopen, waardoor ze allemaal de nodige aandacht krijgen en sommigen aansporen dit te ontdekken.

Mijn conclusie zou dan ook zijn:
Laat je de themakeuze vrij aan de topicstarter, dan is het een "Special"
Volg je de vaste thema's structureel vanuit de moderatie, dan behoren ze aan dat thema toe.

Wat de uitkomst ook zal zijn: ik kijk er naar uit!

Gr. Jos

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #193 Gepost op: 8 april 2011, 09:58:33 »

Offline Lysvik

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1929
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #192 Gepost op: 8 april 2011, 08:09:14 »
Ik heb als topicstarter de discussie even aangekeken. Door een verzameltopic als deze dieren 10-daagse onder te brengen in deze rubriek gaat zodra de looptijd van de actie is afgelopen de aandacht verloren en dat is jammer, Want een liefhebber van dierenfoto's gaat niet in een sub-forum zoeken en mist daardoor vele fraaie dierenfoto's.

Ik ben er dan ook (net als Eviz) voorstander van om deze reeks onder dieren te plaatsen en toekomstige meerdaagse ook onder het betreffende sub-forum (b.v. voertuigen onder voertuigen). De toevoeging [verzameltopic] is een goede mogelijkheid om aan te geven dat deelnemers aan dat verzameltopic foto's kunnen plaatsen.
« Laatst bewerkt op: 8 april 2011, 19:58:40 door Lysvik »

Offline Oki

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
  • Ricoh GR
Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #191 Gepost op: 8 april 2011, 07:35:08 »
Iemand kan dan een  onderwerp voorstellen, waarbij met minimaal 5 (of zo) deelnemers het kan starten?
Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #190 Gepost op: 8 april 2011, 00:34:06 »
[...]Ook dat lijkt me logisch, temeer daar het in de andere onderdelen van de Fotohoek (zoals "Dieren") niet gebruikelijk is dat je eigen foto's toevoegt in andermans topic.

Een aanduiding met [verzameltopic] kan wat dat betreft echt wonderen doen hoor! Elders werkt dat ook.

Een ijzersterk argument, Jazzer.
En door zo'n topic in de huidige rubriek te handhaven, wordt de kans op het plaatsen van "jouw" foto's andermans topic ook kleiner. en Mocht het gebeuren, dan wordt het sneller opgemerkt.

Wellicht is de communis opinio dat gebruikers van dit forum geen onderscheid kunnen maken in de verschillende type topics. Het is mij om het even........


asplx

  • Gast
Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #189 Gepost op: 4 april 2011, 13:55:38 »
Citaat
Ook dat lijkt me logisch, temeer daar het in de andere onderdelen van de Fotohoek (zoals "Dieren") niet gebruikelijk is dat je eigen foto's toevoegt in andermans topic.

Een ijzersterk argument, Jazzer.
En door zo'n topic in de huidige rubriek te handhaven, wordt de kans op het plaatsen van "jouw" foto's andermans topic ook kleine. en Mocht het gebeuren, wordt het sneller opgemerkt.

Ruurd

Offline Jazzer

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1529
  • multipentaxionist
Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #188 Gepost op: 4 april 2011, 13:12:14 »
Als je dit helemaal los laat, krijg iedereen het idee zo'n topic te starten, dan hebben we er straks 3 of 4 tegelijk lopen. En dan is de lol er gauw af.

Inderdaad. Als het initiatief om zo'n topic te starten louter bij de forumgebruikers ligt, is de kans groot dat er teveel topics tegelijkertijd lopen en omgekeerd dat het te lang duurt eer er nog eens zo'n topic opstart.

Citaat
Daarnaast moeten dit soort topics echt onder dit board blijven, daar ben ik nu wel van overtuigd. Op de overige boards moeten we één lijn trekken, en dat is max 5 foto's per topic. Gaan we dit loskoppelen, dan is het in ieder geval voor ons als crew niet meer te overzien en ik denk dat dit voor veel gebruikers trouwens ook onduidelijkheid in de hand werkt.

Ook dat lijkt me logisch, temeer daar het in de andere onderdelen van de Fotohoek (zoals "Dieren") niet gebruikelijk is dat je eigen foto's toevoegt in andermans topic.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #187 Gepost op: 4 april 2011, 10:23:00 »
Hulde voor het feit dat jullie het willen toelaten...maar waarom niet overlaten aan de praktijk? Daar zal het toch moeten uitwijzen of er behoefte aan is of niet.....dat valt niet te modereren.
Als je dit helemaal los laat, krijg iedereen het idee zo'n topic te starten, dan hebben we er straks 3 of 4 tegelijk lopen. En dan is de lol er gauw af.
Daarnaast moeten dit soort topics echt onder dit board blijven, daar ben ik nu wel van overtuigd. Op de overige boards moeten we één lijn trekken, en dat is max 5 foto's per topic.
Gaan we dit loskoppelen, dan is het in ieder geval voor ons als crew niet meer te overzien en ik denk dat dit voor veel gebruikers trouwens ook onduidelijkheid in de hand werkt.
Het is wel goed te discussieren over hoe we het dan wel kunnen invullen.

Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #186 Gepost op: 3 april 2011, 19:53:10 »
Hulde voor het feit dat jullie het willen toelaten...maar waarom niet overlaten aan de praktijk? Daar zal het toch moeten uitwijzen of er behoefte aan is of niet.....dat valt niet te modereren.

greetz,
Erik

Mee eens. als er zich een (actueel) onderwerp aandient moeten we dat toch op kunnen pakken lijkt me?
En dan wellicht maar maximaal 5 dagen. Met steeds 10 dagen ben ik het met Carel eens, dat gaat op den duur niet werken naar mijn idee (maar is ook maar een mening...).

Groet
Edzo

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #185 Gepost op: 3 april 2011, 11:40:18 »
Ik heb zelf geen foto's geplaatst, ik  heb alleen maar genoten, en genoten heb ik .

Iedereen een dikke proficiat voor de mooie foto's! En een speciale dank aan Lysvik voor het initiatief.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #184 Gepost op: 2 april 2011, 19:47:35 »
Ik vond het ook een erg leuk initiatief en heb genoten van de vele mooie foto's! En dit zal zeker een vervolg krijgen, we (de crew) denken dan aan  1x per maand, niet doorlopend. Anders zal het w.s. vlot doodbloeden. Ook zal het waarschijnlijk wel wat korter worden (4, 5 of 7 dagen)...

Carel :)




Hulde voor het feit dat jullie het willen toelaten...maar waarom niet overlaten aan de praktijk? Daar zal het toch moeten uitwijzen of er behoefte aan is of niet.....dat valt niet te modereren.

greetz,
Erik

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #183 Gepost op: 2 april 2011, 19:31:40 »
Ik vond het ook een erg leuk initiatief en heb genoten van de vele mooie foto's! En dit zal zeker een vervolg krijgen, we (de crew) denken dan aan  1x per maand, niet doorlopend. Anders zal het w.s. vlot doodbloeden. Ook zal het waarschijnlijk wel wat korter worden (4, 5 of 7 dagen)...

Carel :)



Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Oki

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
  • Ricoh GR
Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #182 Gepost op: 2 april 2011, 18:23:50 »
Ik heb ook genoten van deze Special, en een vervolg is leuk,
(alleen weet ik niet of het thema bloesem breed genoeg is....)
 :good: Jochem.
Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #181 Gepost op: 2 april 2011, 17:40:57 »
Het was een leuk initiatief; Gezien het seizoen is het idee van Ruurd (bloesem) nog niet zo gek om hieraan een vervolg te geven.
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

asplx

  • Gast
Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #180 Gepost op: 2 april 2011, 17:01:46 »
Hoi, , Lysvik,

Kortom: de kleinigheidjes komen helaas op de voorgrond, maar het positieve gevoel overheerst bij mij.

Citaat
Ik heb het topic niet op slot gezet, dat heeft de forumleiding gedaan.
Uitermate vreemd, maar goed...  :-X :-X

Citaat
N.a.v. een PB van mij is is ze juist weer opengesteld.
Volkomen terecht...

En laten we lekker de positieve kanten oppakken.

Groeten en fijn weekend...
Ruurd

Offline Lysvik

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1929
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #179 Gepost op: 2 april 2011, 16:49:38 »
Normaal ga ik niet zo snel in op dit soort reacties, maar nu maak ik toch een uitzondering.

Een paar opmerkingen Lisvyk.

1: Mijn nick-name is asplx en niet ix. Een ASahi Pentax LX bestaat wel en die heb ik... Alleen de D-uitvoering die... :'( :'( :'(

Typevautje, kan gebeuren.

2: Van de week wou je per sé een keer de eerste zijn  die plaatste en daarom deed je dat 12 minuten te vroeg. Als we het motto hanteren; "Gelijke monniken, gelijke kappen", vind ik het een principieel onjuiste handelswijze. Blijf een kwartiertje langer op en plaats dan als nog.
Wij zien echt niet, of jij dat op pantoffls doet, met laarzen aan, in zuidwester of misschien in pyama. Misschien had je zelfs je gebit niet meer in... :evil:
We zien het niet.

Niet iets om je druk over te maken lijkt mij. Als topicstarter vond ik het wenselijk dat de laatste dag begonnen werd met een passende aanhef.

3: Gisteravond was ruim voor de aflooptijd het topic al gesloten. Of was dat op het zelfde tijdstip als je het opende? Zo niet, dan hadden nog mensen foto's kunnen plaatsen. Dat was niet meer mogelijk.

Waarom dat gehaast?

Ik heb het topic niet op slot gezet, dat heeft de forumleiding gedaan. N.a.v. een PB van mij is is ze juist weer opengesteld.

Verder heb ik het prima initiatief van je gevonden,
Waarvoor hulde.

Ik heb met plezier aangehaakt.

Verder was er onderling voldoende correctie, als iemand een foutje maakte.

Ik vind het een zeer geslaagd experiment: Gefeliciteerd.
En dit geldt ook naar de forumleiding, die halsoverkop uitzonderingen toestond op het forumreglement......

Ah, ook positieve opmerkingen

PS: Lisvyk had ik opzettelijk zo geschreven... :)

Een beetje flauw.

Tot slot.... het gaat toch om de foto's? Dus zeg ik: minder kletsen en meer foto's maken / plaatsen, dat geeft plezier. En voor dit topic: laten we het commentaar beperken tot de geplaatste foto's en niet op vormfoutjes (dat laatste is maar weinig interessant).




« Laatst bewerkt op: 2 april 2011, 17:02:44 door Lysvik »

asplx

  • Gast
Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #178 Gepost op: 2 april 2011, 15:37:25 »
Een paar opmerkingen Lisvyk.

1: Mijn nick-name is asplx en niet ix. Een ASahi Pentax LX bestaat wel en die heb ik... Alleen de D-uitvoering die... :'( :'( :'(

2: Van de week wou je per sé een keer de eerste zijn  die plaatste en daarom deed je dat 12 minuten te vroeg. Als we het motto hanteren; "Gelijke monniken, gelijke kappen", vind ik het een principieel onjuiste handelswijze. Blijf een kwartiertje langer op en plaats dan als nog.
Wij zien echt niet, of jij dat op pantoffls doet, met laarzen aan, in zuidwester of misschien in pyama. Misschien had je zelfs je gebit niet meer in... :evil:
We zien het niet.

3: Gisteravond was ruim voor de aflooptijd het topic al gesloten. Of was dat op het zelfde tijdstip als je het opende? Zo niet, dan hadden nog mensen foto's kunnen plaatsen. Dat was niet meer mogelijk.

Waarom dat gehaast?

Verder heb ik het prima initiatief van je gevonden,
Waarvoor hulde.

Ik heb met plezier aangehaakt.

Verder was er onderling voldoende correctie, als iemand een foutje maakte.

Ik vind het een zeer geslaagd experiment: Gefeliciteerd.
En dit geldt ook naar de forumleiding, die halsoverkop uitzonderingen toestond op het forumreglement.

En al rondkijkende en fotograferende gingen mijn gedachten uit naar een soortgelijk iets met als onderwerp: "Bloesem".

Groeten,
Ruurd

PS: Lisvyk had ik opzettelijk zo geschreven... :)
« Laatst bewerkt op: 2 april 2011, 15:44:51 door asplx »

Offline Lysvik

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1929
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
Re:Dieren 10-daagse - Het overzicht
« Reactie #177 Gepost op: 2 april 2011, 14:24:58 »
De Dieren 10-daagse... Beeindigd

De dieren 10-daagse is afgelopen en ik wil alle deelnemers van harte bedanken voor hun bijdragen aan dit topic. Het resultaat is een verzameling dierenfoto's waar echte juweeltjes tussen zitten. Zonder dit topic hadden we deze foto's wellicht niet kunnen bewonderen.

Eerste instappers en latere volgers
Vier forumleden hebben vanaf dag 1 dagelijks een foto geplaatst, een mooie prestatie. Vanaf dag 3 kwamen er meer volgers en dit aantal bleef stijgen, zelfs tot de voorlaatste dag. Ook dit maakt het topic tot een geslaagde onderneming omdat er steeds nieuwe leden en dus meer foto's bij kwamen.

Overzicht aantal geplaatste foto's
Bij een topic als deze hoort toch ook wel een statistiek. Zo zijn er in totaal 107 foto's geplaatst, een groot aantal dus.

In het onderstaande overzicht staan het foto's per deelnemer (in volgorde van deelneming).

1Lysvik10
2Zwitser10
3C20v10
4Gnodde10
5Jazzer5
6Edzo6
7Kloor2006
8Andre-mz588
9Oki5
10Vulcan8
11JSoomers7
12Ghanz7
13Aspix4
14Eppie3
15Snipes5
16Ron Hendriks2
17Gourko5
18Cire3
19Karin2

Reageren kan, foto's plaatsen niet meer
Het staat iedereen vrij om na afloop van deze 10-daagse nog op de foto's te reageren. De deelnemers zullen dat zeker waarderen. Foto's plaatsen kan echter niet meer!

MINI MEET Diergaarde Blijdorp Rotterdam
Wil je ook (meer) dierenfoto's maken? Neem dan deel aan de MINI MEET - Diergaarde Blijdorp Rotterdam op 29 april.
« Laatst bewerkt op: 2 april 2011, 14:29:09 door Lysvik »

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #176 Gepost op: 1 april 2011, 21:41:27 »
Dag 10 foto 15 verliefd stelletje



De onderste duif kijkt wel heel erg verschrikt  :D :D
Die voelt nattigheid  :D :D ;)

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #175 Gepost op: 1 april 2011, 21:36:09 »
Dag 10, foto 15

Een wat kleiner beesie

« Laatst bewerkt op: 1 april 2011, 21:40:18 door Edzo »

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #174 Gepost op: 1 april 2011, 18:47:58 »

Dag 10 foto 15 verliefd stelletje

Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Ghanz

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 622
Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #173 Gepost op: 1 april 2011, 16:13:39 »
Dag 10 - Foto 14


_IGP25119-A
by Ghanzer, on Flickr


Greetz,
Hans.

Offline Snipes

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2367
  • Geslacht: Man
  • IJsselstein(UT)
Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #172 Gepost op: 1 april 2011, 14:47:01 »
Dag 10 foto 13:

Sherry by WeslyvB, on Flickr
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Karin

  • Gast
Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #171 Gepost op: 1 april 2011, 11:51:41 »
dag 10   foto 12.




Erg leuk idee. Zoiets is voor herhaling vatbaar. Ik heb zitten genieten
van alle dierenfoto's.
groetjes Karin.

asplx

  • Gast
Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #170 Gepost op: 1 april 2011, 11:21:15 »
Mooie gedetailleerde foto, Oki.

Lief beest...

Ruurd

Offline Oki

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
  • Ricoh GR
Re:Dieren 10-daagse - Vrije deelname
« Reactie #169 Gepost op: 1 april 2011, 11:10:19 »
dag 10 foto11                               


Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)