Auteur Topic: Wintersport foto tips???  (gelezen 457 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HK

  • Gast
Wintersport foto tips???
« Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2009, 16:54:40 »
Hallo Pentaxianen!

Susan en ik willen dit jaar graag weer effe de wintersport opzoeken. Haar broer Stephan gaat dan ook mee en dat kan leuke fotomomenten opleveren (aangezien hij zo gek als een deur is)

Ik had dus het idee, om in ieder geval 1 dag de K200D de bergen in mee te nemen. Los van het risico dat ik op mijn plaat ga (tja, snowboarder he? ;) ) vroeg ik me al een tijdje af wat een goede camera setup zou kunnen zijn.
Ik heb op dit forum en in de bibliotheek al gezocht naar tips 'n tricks mbt sneeuw foto's, maar daar ben ik niet zo heel veel mee opgeschoten.

Zaken die ik nu opgepikt heb:
- mensen fotograferen met het licht van (schuin) achter het onderwerp (zodat er een mooie haargloed kan ontstaan) met een beetje inflitsen
- polariserend filter mee tbv contrast verhoging in de sneeuwvlakten en de lucht
- camera langzaam op temperatuur laten komen (vooral van koud -> warm)
- extra batterijen meenemen in de binnenzak, zodat die op temperatuur zijn.

Waar moet ik nog meer aan denken?
- ISO altijd op 100?
- Diafragma F8 en meer? Of juist niet om "diepte" te kunnen zien op de foto?
- Ook een UV filter over mijn polariserend filter een must? (dan moet ik een nieuwe kopen, want die ik nu heb reflecteerd als een malle)
- Indien landschapfoto's, wat is de beste positie tov de zon?
- Welk filter is een echte toevoeging igv super zonnig weer?
- Welk filter kan helpen bij grijze omstandigheden?

Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen. Een site of boek met daarin tips is natuurlijk ook erg welkom. Nouja, elke tip is dat eigenlijk wel.
Ik vind het maken van sneeuwfoto's namelijk flink lastig. Je krijgt ik krijg al snel van die witte vlakken, zonder tekening.

grt

Henk

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Wintersport foto tips???
« Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2009, 16:54:40 »