Auteur Topic: Stadsmolen  (gelezen 1469 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Stadsmolen
« Reactie #8 Gepost op: 27 mei 2018, 21:58:22 »
... Misschien een keer Mike vragen wat geheimen te delen met forumgenoten alhier...

Ik begreep van hem dat hij het tegenwoordig niet meer zo op fora heeft, de kans dat hij hier binnen het forum actief is lijkt mij dus vrij klein. Maar eens met een paar mensen van het forum een workshop bij hem volgen lijkt mij een leuk en leerzaam idee.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Stadsmolen
« Reactie #8 Gepost op: 27 mei 2018, 21:58:22 »

Offline ventaxian

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 976
  • Geslacht: Man
  • Zie je wel!
Re: Stadsmolen
« Reactie #7 Gepost op: 27 mei 2018, 21:32:28 »
Ik ben het geheel met Alwin eens. Ik zou als ik jou was de foto nog eens opnieuw maken, maar dan wat vroeger op de avond als het nog wat lichter in de lucht is. Door dan wat onder te belichten vormen de bomen nog mooie silhouetten en raakt je molen niet zo uitgebeten. Moet de molenaar natuurlijk wel zijn verlichting op dat tijdstip al aangezet hebben ;).

Groet,  Peter

Eens, maar ik snap Luciën helemaal; er komt nogal wat bij kijken. Immers, Mike Muizebelt liet vrijdag een paar schitterende platen zien en vertelde er bij hoe hij dit soort zaken ondervangen heeft met de belichting. Ging me te snel. Misschien een keer Mike vragen wat geheimen te delen met forumgenoten alhier?

Groeten,

Ron
Pentax K-1, K-3, K-01, 10 t/m 500 mm en een Q10

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re: Stadsmolen
« Reactie #6 Gepost op: 27 mei 2018, 20:55:58 »
Wel mooi qua kleurstelling en vlakverdeling.




Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Stadsmolen
« Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2018, 21:53:18 »
Ik ben het geheel met Alwin eens. Ik zou als ik jou was de foto nog eens opnieuw maken, maar dan wat vroeger op de avond als het nog wat lichter in de lucht is. Door dan wat onder te belichten vormen de bomen nog mooie silhouetten en raakt je molen niet zo uitgebeten. Moet de molenaar natuurlijk wel zijn verlichting op dat tijdstip al aangezet hebben ;).

Groet,  Peter

Offline Lucien

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 340
  • Geslacht: Man
Re: Stadsmolen
« Reactie #4 Gepost op: 17 mei 2018, 12:44:53 »
Wat betreft compositie en concept goed geslaagd, alleen is enige goed zichtbare deel van de foto - de uitgelichte molen - voor een behoorlijk deel overbelicht. Wellicht niet te voorkomen of te verhelpen, maar toch niet zo mooi.

Tja...... Je hebt gelijk, Alwin... Heb er nog wat aan gesleuteld maar dit is het beste wat ik er uit kon halen.  :-[

Groeten, Luciën.
Met vriendelijke groet, Luciën

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Stadsmolen
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2018, 22:28:50 »
Wat betreft compositie en concept goed geslaagd, alleen is enige goed zichtbare deel van de foto - de uitgelichte molen - voor een behoorlijk deel overbelicht. Wellicht niet te voorkomen of te verhelpen, maar toch niet zo mooi.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline Yahrr

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 258
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is geen foto
Re: Stadsmolen
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2018, 22:23:48 »
Onheilspellend mooi.
K20D K3II| 16-50 50-135 Sigma 10-20mm Kiron 105 macro M50-1,4| 360FGZ | Manfrotto BeFree en 055PRO | Crumpler Quick Escape Sling

Offline Lucien

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 340
  • Geslacht: Man
Stadsmolen
« Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2018, 16:14:38 »


Stadsmolen Hulst.
Stellingmolen uit 1792

K1
DFA 24-70mm

Groeten, Luciën
Met vriendelijke groet, Luciën