Auteur Topic: Portret serie  (gelezen 1138 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Portret serie
« Reactie #8 Gepost op: 6 mei 2012, 09:55:32 »
Leuke serie, past mi wel bij Clink...

Bij één stoort mij de uit haar hoofd groeiende tak oid... Verder zie ik nergens contact met de 'kijker'...

Wellicht iets spelen met een (goud) reflectieschermpje volgende keer... Ik zou dit soort foto's niet te veel PS'n, maar zou idd wel een paar duidelijk zichtbare vlekjes wegwerken.

Ik heb voldoende vertrouwen in je dat je mooie scherpe foto's maakt. Dat betekent dat je je op twee zaken moet concentreren: de achtergrond (opm Jeroen over rode emmer, tak uit hoofd) en contact met model (opm Rene).

Ben benieuwd naar de volgende serie...
« Laatst bewerkt op: 6 mei 2012, 14:17:09 door Mharda »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Portret serie
« Reactie #8 Gepost op: 6 mei 2012, 09:55:32 »

Jeroen_Cox

  • Gast
Re:Portret serie
« Reactie #7 Gepost op: 5 mei 2012, 22:30:57 »
ja netjes, voor mij ook puur natuur ... als de foto voor een blad is zou ik rommel van te voren verwijderen :D foto 2 links boven een rode emmer of zoiets

Offline ReneM

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1049
  • An Apple a day keeps the Doctor away!
Re:Portret serie
« Reactie #6 Gepost op: 5 mei 2012, 20:26:48 »
Leuk wat meer portretten hier!

Nummer 1 vind ik zelf het mooiste omdat de nadruk daar het meest ligt op het onderwerp.
Ogen lijken me prima zo, de bewerking van Rob doet een beetje over de top aan.
Als je haar met de voorste schouder een beetje jaar achteren had laten draaien, waren de plooien in de hals iets minder geweest en was het profiel van haar buste denk ik mooier uitgekomen. Nu weet ik niet of dit voor het doel teveel afleiding was geweest, maar mooie dingen mag je best laten zien naar mijn idee.  ;)

Twee is lekker casual. Afstand tot de achtergrond is net te kort naar mijn smaak omdat er nog teveel detail in zit. Als je je standpunt wat lager had gekozen was je van het donkere zand rechtsonder af geweest (en ook van de hand, maar die had ik daarvoor denk ik wel opgeofferd).

Drie: de lach waar we naar zoeken, maar ze lacht niet naar jou?  ::)

Op naar de volgende serie. Ik ben benieuwd.  :good:

Vriendelijke groet, René

X-Ray

  • Gast
Re:Portret serie
« Reactie #5 Gepost op: 5 mei 2012, 20:03:28 »
Blijft toch een mooie lens. Met dit groot diafragma mooi dof en iets zachter beeld zodat het portret niet te hard wordt.

01dennis10

  • Gast
Re:Portret serie
« Reactie #4 Gepost op: 5 mei 2012, 17:48:37 »
Leuke serie, leuk model. Toch wel wat puntjes van aandacht:
-moedervlekken. Vaak vinden vrouwen het niet erg als moedervlekken en andere vlekjes op de huid op foto's niet meer te zien zijn. Kleine handeling, maakt een foto vaak toch wat beter.
- ogen zijn wat donker, vooral bij foto 2. dat ietsjes oplichten zorgt voor een wat frissere blik. Voorbeeldje: KLIK (als die weg moet, hoor ik het;)

hmm, zit te zoeken naar nog meer puntjes, maar eigenlijk kan ik daar niet zo op komen :) Vind het een leuke serie, de scherpte ligt goed, kleuren zien er goed uit.

Bedankt voor je tips.  De aard van het tijdschrift en de column waar deze foto's bij worden geplaatst, heeft echter niet echt als uitgangspunt om 'perfecte' dames en/of heren op de foto's te hebben met strak getrokken gezichten.

En wat betreft aandachtspunt 2..  moet ik eerlijk zeggen dat de ogen vrij helder overkomen op mijn scherm (gekallibreerd met een spider 4express)

Offline ZoonEricOudjes

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 591
  • Geslacht: Man
  • Tomorrow I'll make my best photo
Re:Portret serie
« Reactie #3 Gepost op: 5 mei 2012, 13:20:45 »
Mooie foto's hoor
Pentax: AF-540FGZ|80-320|
Nikon: D7500|Sigma 18-35|Sigma 150-600|Sigma 105mm macro

http://www.flickr.com/photos/casperdo/

RonHendriks

  • Gast
Re:Portret serie
« Reactie #2 Gepost op: 5 mei 2012, 12:50:14 »
Ik vind het ook een leuke serie.

Zoals Robbie de ogen doet, kan meteen de tanden wit, de huid wat egaler en laat haar ook meteen maar wat afvallen (in fotosoep): nee dan vind ik naturel toch mooier.

01dennis10

  • Gast
Portret serie
« Reactie #1 Gepost op: 5 mei 2012, 10:03:27 »
Vorige week een portretserie gemaakt voor het tijdschrift Clink. (een 2maandelijks tijdschrift )

Gemaakt met m'n K7 met een 28-70mm F2.8 AT-x pro Tokina lens

Hier wat foto's ervan in willekeurige volgorde.

foto1


foto2


foto3
« Laatst bewerkt op: 5 mei 2012, 10:55:26 door 01dennis10 »