Auteur Topic: Bollenstreek (deel I)  (gelezen 1322 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: Bollenstreek (deel I)
« Reactie #3 Gepost op: 25 september 2007, 10:15:03 »
Ha John,

Mooi gedaan man!
Mn. de architectuurfoto´s spreken me zeer aan. Ben het wel met Lucien eens dat de belichting wat kan hebben. Zou graag nog meer detail zien in de foto´s.

Grts
Hen
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Bollenstreek (deel I)
« Reactie #3 Gepost op: 25 september 2007, 10:15:03 »

lreyns

  • Gast
Re: Bollenstreek (deel I)
« Reactie #2 Gepost op: 24 september 2007, 22:58:15 »
WOW...... dat zijn wel heel veel foto's ineens en dit is nog maar de eerste serie.... ::)

O.K. John, daar gaan we....

Foto 1:
Mooi sfeerbeeld en leuk om naar te kijken door de verschillende contasten van kleuren. En John, na je verjaardag met de nieuwe schroevendraaier iets rechter zetten. :)

Foto2:
Één kleine opmerking..... ik zou de rode boei weghalen die voegt niets toe aan de foto. De in beeld komende zeilboot moet eigenlijk alle aandacht opvragen.

Foto3:
Óf helemaal, óf detail....... er zijn in dit gebouw voldoende zaken om "uit te lichten"

Foto 4:
Dat is weer net iets te veel John, ietsjes minder omgeving in beeld graag.

Foto 5 eb 6:
WOW........ wat een prachtig voorbeeldje van hedendaagse metselwerkarchitectuur. Zeker foto 5 is een toppertje.

Foto7:
Nog steeds WOW..... maar wil je deze iets meer uitlichten?

John, natuurlijk zijn dit mijn persoonlijke meningen, maar het leuke van dit forum is dat we elkaar advies proberen te geven. ;)

Groeten, Lucien

Offline John

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 638
  • Geslacht: Man
  • Het is ≠ Ik vind, vind ik.
Bollenstreek (deel I)
« Reactie #1 Gepost op: 24 september 2007, 22:09:40 »
Hallo allemaal,

Ik ben afgelopen zaterdag met een vriend een dagje naar de bollenstreek geweest (geen tulpen geschoten ;))

Bij de meeste foto's heb ik een polafilter ervoor zitten.
Ik heb de serie maar opgebroken in 2 delen, anders duurt het laden zo lang als je een wat mindere verbinding hebt. Het viel me ook op dat de 'landscape'georiënteerde foto's wat aan de brede klant zijn om goed in één keer te zien, zal ik thuis aanpassen (ben nu op mijn werk).
Ook zal ik binnenkort eens een hostingpakket nemen, zodat ik hier de highlights kan laten zien en de rest op mijn eigen site.

Deel II is hier te vinden:http://pentaxforum.nl//YaBB.pl?num=1190664574/0#0

Gedane bewerkingen:

Contrast, scherpte, bij sommige de kleurbalans iets aangepast.
Rechtgetrokken (ik ga een schroevendraaier voor mijn verjaardag vragen om mijn handen bij te stellen, is echt een zwak punt bij mij :)(ik heb ook een nieuw matglas besteld, met hulplijnen, zodat het minder vaak zal voorkomen)).
Bij een aantal foto's iets gecropt om storende elementen weg te halen.

Kagerplassen:


Idem:


Gemaal 'Leeghwater' in Buitenkaag:


Idem:


Gebouw naast gemaal Cruquius:


Idem:


Idem:


De rest staat in deel II.

Groeten, John.
« Laatst bewerkt op: 24 september 2007, 22:13:27 door John »