Auteur Topic: Werken in het buitenland,  (gelezen 787 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Queixo-7722

  • Junior Member
  • Berichten: 33
  • Geslacht: Man
Re: Werken in het buitenland,
« Reactie #2 Gepost op: 23 augustus 2013, 20:20:24 »
ja is in principe geen probleem. Je moet belasting sociale premies betalen in het land waar je werk.Echter er zijn verschillen in de aftrek posten, reiskosten en ziekte kosten en arbeitsongeschiktheidsverzekering. Tevens bouw je in duitsland, over de jaren dat je er werk, een eigen aow/renteversicherung op. Dit wordt dan verrekend met je toekomstige AOW. Volgens mij weten de UWV´s in de grensstreek hoe het werkt. Kom je niet verder kun je contact opnemen de afdeling grensoverschreidend werken van de belastingdienst in Heerlen. Wellicht verstandig om je hier eerst te laten informeren voor algemene informatie en voor- en nadelen. Dan ben je bij onderhandelingen voorbereidt. Mocht het tot een aanstelling en arbeitcontract komen kun deze volgens mij ook laten doorrekenen daar. Alternatief kun je kijken naar uitzendburo´s in de grensstreek om eerst eens je ervaring te testen, dan blijf je gewoon in Nederland belasting en premies betalen. succes
Pentax K7 + DA 18-55 WR + DA 50-200 WR + DA* 50-135 SDM + FA 43/1.9 Limited + Sigma Flits 530 DG st.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Werken in het buitenland,
« Reactie #2 Gepost op: 23 augustus 2013, 20:20:24 »

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Werken in het buitenland,
« Reactie #1 Gepost op: 23 augustus 2013, 20:06:56 »
Ik heb bericht gehad van mijn ecoach,  dat ik moet solliciteren in Duitsland. Daar is blijkbaar genoeg vraag naar elektromonteurs. 
Valt onder de duitse arbeidsvoorwaarden en de duitse belastingdienst. heeft iemand hier ervaring mee?


GrJohan